Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, de bør ikke få ha barn!

6910316[/snapback]

Nei gudene forby! Da kunne man jo risikere at de ble akkurat som andre folk og stiftet hjem og familie og satt i foreldrerådet på skolen og plutselig kunne vi ikke se forskjell på dem og oss.

 

Alle vet at homofile skal se ut som George Michael og jobbe i frisørsalonger og løpe på byen og ha ubeskyttet sex på herrtoaletter og fjolle seg og hvis de slutter med det hva skal vi da mobbe barna deres for...

 

Det kunne jo enda til tenkes at vi ville slutte å mobbe barn med homofile foreldre. Og det kan vi ikke ha noe av.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hva som er så umoralsk? Om de tar godt vare på barna og er gode foreldre som sådan, og det faktum at de er homofile ikke får følger for barnas oppvekst, ser ikke jeg noen grunn for at de ikke skal få lov til å adoptere barn.

6910392[/snapback]

 

Og så var vi igjen inne på hva enkeltpersonene mener.

 

Dette emnet er såpass omfattende at vi aldri vil få noen fasitsvar!

Grunnen til det er at den eneste som kan med rettighet mene noe som helst i denne saken er Gud. Og så lenge det finnes ateister så vil denne debatten stå åpen!

Lenke til kommentar

Homofili er en "feil" fra naturens side.

det kan enkelt forklares ved at 2 av samme kjønn ikke driver menneskeheten videre.

 

homofili er en rettighet og når man velger å bruke denne rettigheten så mister man retten til barn. når de ikke vil lage barn, hvorfor skal de få adoptere? foreldrene av adoptivbarna, tror dere de ville likt at homofile skulle oppdra dem? skal barna bare godta å bli oppdratt av 2 romperyttere? oppdratt i slike unormale omstendigheter. det er for mye negativt for barnet mener jeg. så homofili bør ikke få oppdra adoptivbarn da det ikke er en rettighet og man må ta hensyn til barnet og ekte foreldre av barnet.

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at homofile er i stand til å gi barn en bedre oppvekst enn kristne, så jeg sier ja, homofile har rett til barn.

 

edit: låner et utsagn fra posten over, modifisert til mitt bruk: kristendom er en rettighet og når man velger å bruke denne rettigheten så mister man retten til barn.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Grunnen til det er at den eneste som kan med rettighet  mene noe som helst i denne saken er Gud. Og så lenge det finnes ateister så vil denne debatten stå åpen!

6910440[/snapback]

Eller så lenge det finnes kristne...

 

Gud ga oss visstnok fri vilje. Hvorfor ikke i hvert fall vurdere å bruke den til å gjøre verden til et bedre sted å leve for mennesker istedet for å ødelegge for folk som bare vil godt, uavhengig av legning? Hvis bare Gud kan mene noe om det, hvorfor er da kristne så opptatt av å mene på hans vegne i disse diskusjonene.

 

Fasiten får vi sikkert klar beskjed om når vi kommer til Perleporten. I mellomtiden får vi gjøre det beste ut av jordelivet med de fattigsige forutsetninger han har gitt oss for det. Personlig vil jeg heller stå foran St. Peter og si at "Jeg prøvde å være god mot mine medmennesker, fordi jeg trodde det var den han ønsket av oss", en å si at "Jeg slo hånden av min bror, i Guds navn, fordi jeg trodde at det var det han ønsket".

 

Siden jeg ikke tror, kommer jeg nok ikke lenger enn dit (gitt at jeg tar feil), men jeg kommer til å gjøre det i visshet om at min tiden på jorden tjente meg til ære og ikke skam...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Homofili er en "feil" fra naturens side.

det kan enkelt forklares ved at 2 av samme kjønn ikke driver menneskeheten videre.

 

homofili er en rettighet og når man velger å bruke denne rettigheten så mister man retten til barn. når de ikke vil lage barn, hvorfor skal de få adoptere? foreldrene av adoptivbarna, tror dere de ville likt at homofile skulle oppdra dem? skal barna bare godta å bli oppdratt av 2 romperyttere? oppdratt i slike unormale omstendigheter. det er for mye negativt for barnet mener jeg. så homofili bør ikke få oppdra adoptivbarn da det ikke er en rettighet og man må ta hensyn til barnet og ekte foreldre av barnet.

6910584[/snapback]

 

Hear Hear!

Lenke til kommentar
Homofili er en "feil" fra naturens side.

det kan enkelt forklares ved at 2 av samme kjønn ikke driver menneskeheten videre.

 

homofili er en rettighet og når man velger å bruke denne rettigheten så mister man retten til barn. når de ikke vil lage barn, hvorfor skal de få adoptere? foreldrene av adoptivbarna, tror dere de ville likt at homofile skulle oppdra dem? skal barna bare godta å bli oppdratt av 2 romperyttere? oppdratt i slike unormale omstendigheter. det er for mye negativt for barnet mener jeg. så homofili bør ikke få oppdra adoptivbarn da det ikke er en rettighet og man må ta hensyn til barnet og ekte foreldre av barnet.

6910584[/snapback]

 

Hear Hear!

6910633[/snapback]

Man velger ikke å blir homofil, det er noe man er fra fødselen!

 

Hvorfor skal man stille de i et dårligere lys, det er snakk om å la de få adoptere fattige barn fra utlandet som trenger et hjem og de vil gjerne få lov til det fordi de ønsker selv å ha et barn og oppdra det.

 

Hvorfor skal man dømme folk i dag? Jøder var forbudt i Norge før og samme med de som hadde en annen tro enn kristendommen, nå er begge tillatt så hvorfor holde på det ennå? Likestilling - ingenting som ringer oppi hodet på en da?

 

Er de dårligere mennesker enn oss?

Lenke til kommentar
Nei, de bør ikke få ha barn!

6910316[/snapback]

argumenter por favor?

6910323[/snapback]

 

Jeg tror ikke barn får noen god oppvekst med homofile foreldre.

 

I hjemmet kan det godt hende det går bra men f.eks på skolen tror jeg de blir mobbet hvis de har homofile foreldre.

6910648[/snapback]

Men da må jo innstillingen forandres blant vi som har hetrofile foreldre og vi som er hetrofile. Det er snakk om å respektere andre mennesker som er like mye verdt som enn selv.

Lenke til kommentar
I hjemmet kan det godt hende det går bra men f.eks på skolen tror jeg de blir mobbet hvis de har homofile foreldre.

6910648[/snapback]

Men det er ikke riktig:

 

Dersom man hevder at barn som vokser opp med homofile foreldre tar skade av det, vet man ganske enkelt for lite om temaet, og fornærmer samtidig de anslagsvis 20 000 barna som vokser opp med homofile foreldre i Norge. American Psychological Association laget i 1995 en undersøkelse om barns oppvekst med homofile foreldre, og konklusjonen kan fortelle oss at det ikke er bevis for at barn av homofile og lesbiske har det vanskeligere enn barn av heterofile: «there is no evidence to suggest that lesbians and gay men are unfit to be parents or that psychosocial development among children of gay men or lesbians is compromised in any respect relative to that among offspring of heterosexual parents. Not a single study has found children of gay or lesbian parents to be disadvantaged in any significant respect relative to children of heterosexual parents». Undersøkelsen fastslår også at det ikke finnes fnugg av belegg for å mene at barn som vokser opp blant homoseksuelle har større tilbøyelighet til selv å bli homofile, sammenlignet med barn som vokser opp med heterofile foreldre.

Kilde

 

Barnas seksuelle orientering har vært gjenstand for forskning. Forskningen viser at barn som vokser opp med homoseksuelle foreldre ikke blir homoseksuelle i større utstrekning enn barn med heterofile foreldre (Green, 1978, Golombok, Spencer & Rutter 1983, Golombok & Tasker, 1996, Bailey, Bobrow, Wolfe, & Mikach, 1995).

 

Barnas kjønnsidentitet har også vært gjenstand for forskning. Resultatene er entydige. Barn med homoseksuelle foreldre viser ingen usikkerhet i utviklingen av sin kjønnsidentitet (Green, Mandel, Hotvedt, Gray & Smith, 1986, Green, 1978, Golombok, Spencer & Rutter 1983, Kirkpatrick, Smith & Roy, 1981, Mandel, Hotvedt, 1980, Patterson 1992)

 

Forskning på barns kjønnsroller viser ingen forskjeller i kjønnsrolleatferd mellom barn som vokser opp hos homo- og heteroseksuelle foreldre (Golombok, Spencer & Rutter 1983, Green, Mandel, Hotvedt, Gray & Smith, 1986, Hoeffer, 1981, Mandel, Hotvedt, 1980, Steckel 1985, Golombok, Tasker & Murray, 1997, Brewaeys, Ponjaert, Van Hall & Golombok, 1997, Stevenson & Black, 1988)

 

Hva gjelder barnas kameratrelasjoner viser forskningen at barn som vokser opp med homoseksuelle foreldre er like aksepterte av sine kamerater (Mandel & Hotvedt, 1980, Hotvedt & Mandel 1982, Golombok, Spencer & Rutter 1983, Green, Mandel, Hotvedt, 1986, Gray & Smith, 1986, Golombok, Tasker & Murray, 1997, Stiklestad, 2003)

 

Et annet spørsmål som er blitt belyst er: Har barn har blitt stigmatisert på grunn av foreldrenes homoseksualitet? Barns problemer som følge av foreldrene homoseksualitet er ofte små (Bozett, 1980, Green, 1978, Green, Mandel, Hotvedt, Gray & Smith, 1986, Hotvedt & Mandel, 1982, Halvorsen & Andreas Joner, 2001, Stiklestad, 2003, Wyers, 1987, Tasker & Golombok, 1995, King & Black, 1999)

 

Barnas mentale helse har også blitt undersøkt. Forskningen forteller at barn med homoseksuelle foreldre ikke har flere psykiske eller sosiale problemer (Golombok, Spencer & Rutter 1983, Kirkpatrick, Smith, Roy, 1981, Steckel, 1985, Golombok, Tasker & Murray, 1997, Breways, Ponjaerb, Van Hall, Golombok, 1997, Flaks, Ficher, Masterpasqua & Joseph, 1995, Chan, Raboy, Patterson, 1998)

Kilde

 

Uansett forhistorie knyttet til tidspunkt for viten og kjennskap eller ikke kjennskap til fordommer har ungdommene overraskende like erfaringer i forbindelse med sine såkalte komme ut-prosesser i forhold til venner og bekjente. Samtlige opplever at budskapet om mors lesbiskhet har blitt godt mottatt når de har vært åpne om det. I de intervjuene der medieoppmerksomheten rundt den såkalte adopsjonssaken var et tema, opplever samtlige at lesbiske og homofile foreldre blir gjenstand for urettmessig negativ omtale. De imøtegår den opplevde kritikken med et sterkt engasjement, hvor hovedargumentet er at deres egne erfaringer slår hull på myten om hvor forferdelig det er for barn og ungdommer å vokse opp, i dette tilfellet, i et hjem med en mor som er lesbisk.

 

Dere som er mot homoadopsjon må gjerne være det, selv om det er dumt og tankeløst. Men dere må ikke påberope dere fiktive hensyn til "barnas beste", fordi all forskning viser at de problemstillingene faktisk er fiktive.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nei der har du et godt poeng, og egentlig et jævla stort dilemma for den norske stat.

Jeg kan se det banale her! Å la en gjeng dresskledde politikere å ta avgjørelser som egentlig Gud har avgjort i allerede for lenge siden!

 

Hva gjør din gud til en bedre bedømmer over mitt liv enn min gud? Eller noen andre sin Gud? Hvorfor skal du bestemme hvilken gud som er den rette? Er det ikke opp til meg å velge å motta frelse fra din gud eller ikke, og så blir det mitt ansvar å svare for meg på en evt dommedag?

 

Så basicly skulle ikke barnløse par ha noe mer rett på barn, enn homofile.

Men syntes ikke du disse gruppene havner i 2 forskjellige båser?

 

Det jeg egentlig vil fram til er at hvis du godtar hjelp fra den moderne medisin, så kan du ikke nekte andre å få hjelp i fra den heller. Jeg mener at man har spesielt lite rett til å nekte noen hjelp dersom det er religion / tro som er begrunnelsen.

 

 

De homofile har mulighet til å få barn med det motsatte kjønn, men de avstår fra denne muligheten fordi de vil heller leve i partnerskap med en person av samme kjønn. Noe som ikke er naturlig!

Ja for pokker! Jeg ser at noen av dere argumenterer med at det finnes dokumenterte eksempler på aper som lever i homofile forhold, men igjen: da oppfyller jo ikke disse apene hva som er meningen med livet deres: og føre genene deres videre!!

 

Og til syvende og sist så er det jo formering som er selve misjonen med livene våre!

6910117[/snapback]

 

 

 

Hva er meninga til livet for en av din tro? Å motta frelse eller å føre genene deres videre? Hvis jeg forstår der rett så kan et par som er kristne og som ikke kan få barn naturlig (enten på grunn av medisinske problemer eller fordi de er homofile) enten velge å forbli kristne eller føre sine gener videre. Hva er viktigst, å være kristen eller vidreføre sine gener?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...