Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Hvordan tror du det er for et barn å vokse opp med to pappaer/mammaer?

Hvordan er det å vokse opp med bare en pappa eller en mamma?

 

Jeg tror at vis homofile får barn, vil dette gi barnet store sykiske problemer...

6985102[/snapback]

Du tror feil.

6992889[/snapback]

Skulle det vere bra for et barn å vokse opp på denne måten?

Jeg tror selv jeg hadde fått store problemer med dette, men jeg vet ikke med deg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sterk for et barn å vokse opp med kun en mamma eller pappa.

Men jeg tror det blir verre vis det er to av samme kjønn (da tenker jeg spesielt på ungdomstida), barnet kan også bli sterkt mobbet for dette.

Jeg mener at siden homofile ikke kan lage barn selv, så er det kansje en mening med det.

 

Edit: Skrive feil...

Endret av LooneyTune
Lenke til kommentar

Jeg synest homofile bør ha like rettigheter når det gjelder rett til barn.

Jeg tror ikke barnet vil lide noe skade av det siden det er det barnet har vokst opp til, og det er det barnet er vant til. Det hadde vært noe annet hvis et homofilt par adopterte en tenåringsgutt eller jente, siden de da mest sannsynligvis har vokst opp blant en mann og en kvinne.

Men jeg skjønner hva andre har postet her med dette med når barnet er i tenårene, og reaksjonene på de andre ungdommene rundt en.

Men jeg synest likevel det ikke et godt nok argument for å si at homofile ikke kan ha rett til å ha barn.

Lenke til kommentar

Må bare kommentere et tidligere innlegg:

Det er faktisk noe helt spesielt med mamma. Når et lite barn slår seg og begynner å gråte, hva er den første impulsen? Løpe til mamma. Mamma representerer tryggheten som ingen andre. Ingen andre kan trøste som mamma.

Det må jeg si meg uenig i. Det er mange barn som er pappagutter, og en pappa kan være like trøstende som en mor. Det avhenger jo selvfølgelig av personligheten til foreldrene, men de fleste fedre som er glad i barn, kan være minst like omsorgsfulle som mødrene.

Lenke til kommentar
Jeg mener at siden homofile ikke kan lage barn selv, så er det kansje en mening med det.

6993044[/snapback]

 

Since when kunne ikke homofile få barn? De er like godt utstyrt som alle andre.

 

Edit: Skrive feil...

6993044[/snapback]

Synes de er der fortsatt, jeg.

Lenke til kommentar
Geir_Er_1338;

Adoptere er ingen rettighet.

Derimot et privilegium!

6943501[/snapback]

Hvor har jeg skrevet at det er en rettighet? Skrev bare at de burde ha lik mulighet for å adoptere som alle andre. Synes ikke man skal diskriminere på bakgrunn av legning.

 

Altså synes jeg at de homofile skal ha lik tilgang til dette privilegiumet.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Det er heller ikke gitt at monogami utelukkende er kulturskapt, man har også klare eksempler i dyreriket på monogame forhold. Det finnes tilog med en viss type måker der "enken" eller "enkemannen" velger å leve alene resten av sitt liv etter at maken (rettere sakt måken) har "gått bort".

 

Men to hanner, eller to hunner kan ikke få barn. Og i motsetning til Djupedal mener jeg at familien er den beste institusjonen til barneoppdragelse og fostring. Så jeg vil helst avstå for at "flokken" har sidestilt ansvar i oppdragelse av mine barn.

6989413[/snapback]

 

Det er 100% garantert uten noen som helst form for tvil gitt at monogami er kulturskapt. Hvis man skal snakke om dyreverdenen så er monogami det sjeldne unntaket, ikke regelen. Dessuten finnes det ikke noen "tradisjonell familie" for mennesker heller. Gjennom historien har familier hatt veldig mange forskjellige former. Den mest vanlige formen for giftemål i historien er en mann og mange kvinner. Familieformer endrer seg hele tiden; kjernefamilien med en mann og en kvinne + x antall barn er en veldig UVANLIG form for samliv historisk sett. At man får homofile foreldre er bare en naturlig del av utviklingen.

 

En familie med et homofilt par er også en familie. Hvis du tror at en familie med et heterofilt par er bedre rustet til å oppdra barn, så burde du kunne dokumentere dette på et slags vis.

 

Dine barn skal du selv få lov til å oppdra og du skal slippe at "flokken" kommer og tar de. Men skal andre familieformer bli sett på som mindreverdige bare fordi de ikke eksisterte i 1950? Jeg synes ikke det.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Men jeg tror det blir verre vis det er to av samme kjønn (da tenker jeg spesielt på ungdomstida), barnet kan også bli sterkt mobbet for dette.

Det er feil.

 

Så da har alle argumentene dine blitt avvist, ergo må du nå være for at homofile får adoptere.

6993330[/snapback]

Hersketeknikk to the max. Er ikke sikkert alle argumentene har kommet fram og bare fordi du "mener" at de har blitt "avvist" så er det sånn.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Geir_Er_1338;

Adoptere er ingen rettighet.

Derimot et privilegium!

6943501[/snapback]

Hvor har jeg skrevet at det er en rettighet? Skrev bare at de burde ha lik mulighet for å adoptere som alle andre. Synes ikke man skal diskriminere på bakgrunn av legning.

 

Altså synes jeg at de homofile skal ha lik tilgang til dette privilegiumet.

6997632[/snapback]

Heisann, leste dessverre ikke innlegget ditt godt nok, og gjorde en fin tabbe der. My bad, beklager!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gjentar posten min her... synes det er en aktuell problemstilling.

 

 

"Sett at et barn fikk velge mellom å vokse opp i fattigdom, uten foreldre, uten medisinsk hjelp, uten noen til å være i glad i eller ta vare på det.

 

Eller to homofile menn fra et av verdens mest velstående land, med helseforsikring og utdanning for alle...

 

Hva tror du barnet hadde valgt? Hva hadde du valgt? Ville du heller dø eller leve et uverdig liv, eller ville du kanskje prøvd å lære og være glad i de to pappaene dine?"

Lenke til kommentar
Og uansett hvordan man ser på det så er jo ikke en homofil person "normal" fra naturens side!

6907561[/snapback]

Whaaat? Homofili er et normalt fenomen i dyreverdenen. Kilde.

 

Delfiner og mange fuglearter har blitt påvist at homofili er et faktum både hos mennesker og dyr. Selv er jeg veldig usikker på grunnen til homofili, men jeg holder en knapp på at det er en form for hormonforstyrrelse. Dette er helt klart naturlig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig bør alle, som er kompetente på det, ha lov til å adoptere barn! Hvis Norge vil kalle seg et land med legningsfrihet (eller no) må de først la alle ha de samme rettighetene. Mange tror homofile er inkompetente til å ha barn, men hvorfor? Barn med heterofile foreldre blir da også mobbet? Men hvis det at homofile kan adoptere blir normalt, liker jeg å tro at barn ikke lenger vil bli utsatt for mobbing, om de har homofile fosterforeldre. Det er faen meg bedre at en unge blir tatt inn i et hjem med homofile foreldre, enn at det ikke får et hjem i det hele tatt!

Lenke til kommentar
To homser som adopterer en gutt er TVILSOMT. Det går bare ikke, psyken til et barn kan forstyres av 2 menn som fedre.

7602569[/snapback]

Har du noen forskningsresultater som går på psyken til et barn som vokser opp med to fedre? Kjenner du noen som har vokst opp slik? Eller har du selv vokst opp slik (selvfølgelig ikke - det var et retorisk spørsmål)? Hvordan kan du da si at det skader psyken til et barn?

 

Det er ikke naturlig, og ett barn vokser ikke opp til viten om at det må enn mann og dame til for å skape barn.

Selvfølgelig vil barnet få vite dette. Men jeg tviler på at et to år gammelt barn med heterofile foreldre har noe bedre peiling på menneskelig forplantning et et to år gammelt barn med homofile foreldre.

Lenke til kommentar
Har du noen forskningsresultater som går på psyken til et barn som vokser opp med to fedre? Kjenner du noen som har vokst opp slik? Eller har du selv vokst opp slik (selvfølgelig ikke - det var et retorisk spørsmål)? Hvordan kan du da si at det skader psyken til et barn?

7602728[/snapback]

 

Skrev i den andre homofil-tråden om en dokumentar hvor det viste seg at høyere prosentandel av barn av homofile endte opp som homofile selv. Selvfølgelig ikke noe forskning da. Uansett, at psyken til et barn blir skadet er vel ganske søkt å hevde. Et barn som vokser opp med 2 homofile forledre vil nok være helt normalt. Det vil nok være enkelte innvirkninger, som større andel som blir homofile, men so what? Problemet der ligger jo ikke i det at de faktisk blir homofile, det ligger jo mer i stigmatiseringen av homofile fra samfunnet. Med et samfunn som aksepterer homofili som noe helt normalt (mener ikke samfunnet er kommet dit ennå) vil det ikke være noen problemer.

 

Selvfølgelig vil barnet få vite dette. Men jeg tviler på at et to år gammelt barn med heterofile foreldre har noe bedre peiling på menneskelig forplantning et et to år gammelt barn med homofile foreldre.

 

Hehe, jepp. Det er like sannsynelig at et barn ikke får vite dette med hetrofile foreldre som med homofile foreldre. Hvis et barn vokser opp med 2 hvite foreldre, vil dette barnet da aldri vite at det finnes folk med andre hudfarger?

Lenke til kommentar
To homser som adopterer en gutt er TVILSOMT. Det går bare ikke, psyken til et barn kan forstyres av 2 menn som fedre.

7602569[/snapback]

Har du noen forskningsresultater som går på psyken til et barn som vokser opp med to fedre? Kjenner du noen som har vokst opp slik? Eller har du selv vokst opp slik (selvfølgelig ikke - det var et retorisk spørsmål)? Hvordan kan du da si at det skader psyken til et barn?

 

Det er ikke naturlig, og ett barn vokser ikke opp til viten om at det må enn mann og dame til for å skape barn.

Selvfølgelig vil barnet få vite dette. Men jeg tviler på at et to år gammelt barn med heterofile foreldre har noe bedre peiling på menneskelig forplantning et et to år gammelt barn med homofile foreldre.

7602728[/snapback]

 

Jeg kjenner faktisk en som har vokst opp med homsefedre og lesbemamma.

 

Han fyren manglet litt for mye i hue ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...