Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på om jeg har oppdatert i det siste.

 

Hva du jobber som: ingeniør med fagansvar i energibransjen

 

Hvor gammel du er: 28

 

Hva du tjener du i årslønn: 610 000

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tabell.

 

Utdanning: Sivilingeniør Elkraft

 

Relativt fornøyd. Kanskje litt lavt lønnet for ansvar og produktivitet, men bra ift alder.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

 

Yrke: Regnskapfører A-Å

Utdanning: Bachlor regnskap/revisjon

Alder: 27

Årslønn: 430 000 + bonus (varierer 2016 35000) så årslønnen ble 465000) 

Skatt: 37%

Goder: betalt etterutdanning

Timelønn:  ca. 220,50

Erfaring : ca. 4 år 

 

Spørsmål er dette dårlig betalt for dere som er i samme bransje? 

 

 

Spørs hva arbeidet går i

en regnskapsfører kan gjøre mye, men også lite

 

Flere på området her bokfører kun bilag og kjører lønn. de ligger på samme årslønn som deg

De som fører fra a-å tjener 500k i året + bonuser(20-60) hvis revisor har lite å pirke på

 

Jeg har ingen utdanning innen område så er kun en regnskapsmedarbeider på papir, men fører fra a til Starter på nyåret og har 440k + 20k fast bonus + 50k i årlig økning frem til 600k i årlig lønn

 

har relativt høy lønn iht null utdanning, men nå gjør jeg regnskap kjappere og bedre enn de som har jobbet i dette firmaet i over 20 år så var vel det sjefen så på når jeg har jobbet som "backup" her

 

har 1 års erfaring, 

 

Godene er :

7% pensjonsordning

12% feriepengegrunnlag

Gratis Frokost + lunsj

Lenke til kommentar

Yrke: Turnuslege


Utdanning: Profesjonstudium medisin


Alder: 26


Årslønn: 496500 + tillegg (varierer, et sted mellom 100-150000 for overtid + vakter ) så årslønn ca 600 000-620000 i 2017) 


Skatt: 35%


Goder: Ingen


Timelønn:  251,27


Erfaring : ca. 1 år


Endret av Martin H
Lenke til kommentar

 

 

Yrke: Regnskapfører A-Å

Utdanning: Bachlor regnskap/revisjon

Alder: 27

Årslønn: 430 000 + bonus (varierer 2016 35000) så årslønnen ble 465000) 

Skatt: 37%

Goder: betalt etterutdanning

Timelønn:  ca. 220,50

Erfaring : ca. 4 år 

 

Spørsmål er dette dårlig betalt for dere som er i samme bransje? 

 

 

Spørs hva arbeidet går i

en regnskapsfører kan gjøre mye, men også lite

 

Flere på området her bokfører kun bilag og kjører lønn. de ligger på samme årslønn som deg

De som fører fra a-å tjener 500k i året + bonuser(20-60) hvis revisor har lite å pirke på

 

Jeg har ingen utdanning innen område så er kun en regnskapsmedarbeider på papir, men fører fra a til Starter på nyåret og har 440k + 20k fast bonus + 50k i årlig økning frem til 600k i årlig lønn

 

har relativt høy lønn iht null utdanning, men nå gjør jeg regnskap kjappere og bedre enn de som har jobbet i dette firmaet i over 20 år så var vel det sjefen så på når jeg har jobbet som "backup" her

 

har 1 års erfaring, 

 

Godene er :

7% pensjonsordning

12% feriepengegrunnlag

Gratis Frokost + lunsj

 

12% feriepengegrunnlag er ikke et gode, men en rett

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Yrke: Regnskapfører A-Å

Utdanning: Bachlor regnskap/revisjon

Alder: 27

Årslønn: 430 000 + bonus (varierer 2016 35000) så årslønnen ble 465000)

Skatt: 37%

Goder: betalt etterutdanning

Timelønn: ca. 220,50

Erfaring : ca. 4 år

Spørsmål er dette dårlig betalt for dere som er i samme bransje?

 

Spørs hva arbeidet går i

en regnskapsfører kan gjøre mye, men også lite

 

Flere på området her bokfører kun bilag og kjører lønn. de ligger på samme årslønn som deg

De som fører fra a-å tjener 500k i året + bonuser(20-60) hvis revisor har lite å pirke på

 

Jeg har ingen utdanning innen område så er kun en regnskapsmedarbeider på papir, men fører fra a til Starter på nyåret og har 440k + 20k fast bonus + 50k i årlig økning frem til 600k i årlig lønn

 

har relativt høy lønn iht null utdanning, men nå gjør jeg regnskap kjappere og bedre enn de som har jobbet i dette firmaet i over 20 år så var vel det sjefen så på når jeg har jobbet som "backup" her

 

har 1 års erfaring,

 

Godene er :

7% pensjonsordning

12% feriepengegrunnlag

Gratis Frokost + lunsj

12% feriepengegrunnlag er ikke et gode, men en rett

Nei, en kan ha 4 ukers ferie og 10,2% eller hva det er. De fleste har dog 5 og da har en rett på 12%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

12% feriepengegrunnlag er ikke et gode, men en rett

 

 

10.2% er iht Ferieloven § 10

 

12% er da en "gode" Dette er en tariff-festet rettighet, og står ikke i ferieloven.

 

Hvis du lurer på retten din iht feriens lengde kan jeg gi deg følgende info også

Ferieloven bruker antall virkedager når det er snakk om feriefritid. Definisjonen på virkedag etter Ferieloven § 5 er alle dager unntatt søndager og lovbestemte helge- og høytidsdager. En ferieuke vil derfor normalt være 6 virkedager.

Ifølge Ferieloven § 5 plikter arbeidsgiver å sørge for at arbeidstaker gis feriefritid på 25 virkedager. Ferie etter ferieloven tilsvarer dermed 4 uker og 1 dag i feriefritid. Arbeidstaker plikter videre å avvikle feriefritiden hvert år.

Nå er det jo slik at de fleste velger å vraker med antall uker ferie som de selv vil siden arbeidsgiver tillater dette :)

Har du avtalefestet 5 uker ferie er det snakk om noe annet :) men igjen..ikke en "rett"

Lenke til kommentar

Yrke: It-konsulent


Utdanning: Fagbrev


Alder: 40 ( Kvinne ) 


Årslønn: 450 000 


Goder: Bonus + tlf + aksjesparing + god pensjonsordning


Erfaring : Jobbet siden jeg var 18 år i forskjellige bedrifter


 


Er ikke fornøyd med gunnlønna. Har mange års erfaring, men har lavere lønn enn de fleste på avdelingen min. Grunnen er at jeg ikke har høyere utdannelse og har da 50 til 100 000 mindre enn de andre ( og jeg gjør den samme jobben ). 


 


Tjener litt på aksjer utenom ( ca 150 000,1- i år ) 


 


Så 2017 er inntekten min på ca 600 000,- ( dette er da inkludert med aksjegevinst ) 


Endret av Smash1234
Lenke til kommentar

 

-klipp-

 

-klipp-

 

 

Hva du jobber som: NDT-Inspektør
Hvor gammel du er: 34
Hva du tjener du : 400.000 i året + div tillegg for vakt overtid og reising. 
Hvor mye betaler du i skatt? ca 30%
Utdanning: kurs
Goder: dekket mobilbruk. 
 
samme jobb som forrige jobb , men er nå fast ansatt , gode muligheter for mere kurs innen faget i framtiden 
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva jobber du som: IT-analytiker

 

Hvor gammel er du: 31

 

Hva tjener du i året: 1.500.000 PHP (Med mulighet for noen små bonuser. Tjente 1.615.000 PHP i fjor.)

 

Goder: Tannhelse- og Helseforsikring. Én årlig ferietur til Norge, tur/retur Manila - Oslo. Dessuten er lokasjonen til jobben i seg selv en gode.

 

Hva betaler du i skatt: 21% (Som er veldig, veldig høyt. De fleste lokale betaler under 3% inntektskatt.)

 

Utdanning: Ingen.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hva jobber du som: IT-analytiker

 

Hvor gammel er du: 31

 

Hva tjener du i året: 1.500.000 PHP (Med mulighet for noen små bonuser. Tjente 1.615.000 PHP i fjor.)

 

Goder: Tannhelse- og Helseforsikring. Én årlig ferietur til Norge, tur/retur Manila - Oslo. Dessuten er lokasjonen til jobben i seg selv en gode.

 

Hva betaler du i skatt: 23% (Som er veldig, veldig høyt. De fleste lokale betaler under 3% inntektskatt.)

 

Utdanning: Ingen.

 

Høres ganske bra ut.  Det er vel minst 3-4 gange medianlønnen i landet?  i så fall kan du vel leve godt der for den lønnen vil jeg tro.  Arbeidstid er omtrent som her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hva du jobber som: NDT Inspektør / Quality Controller 

Hvor gammel du er: 32

Hva du tjener du : 615000 + bonus og overtid

Hvor mye betaler du i skatt? tabelltrek , rundt 180k i året 

Utdanning: kurs + sertifisering 

Goder: gratis telefon + forbruk 

update : NAV - 28000 i måneden 5% skatt  , suger med nedturen i oljebransjen , men satser på og være raskt tilbake i jobb 

 

Galskap at man skal få så mye spør du meg. Mens vi som søker og søker pålegges å bruke opp alle sparepengene før vi får småpenger. NAV fungerer best om man allerede er inne i jobbsystemet, som det meste i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...