Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

får vell oppdatere litt igjen. 
 
Hva du jobber som:  Teknisk Spesialist / Konsulent . 
Hva du tjener du : har en timerate på 400,- , men arbeidsmengde er uklart per i dag og avhengig av aktivitet i olje og gass bransjen , så deltids jobb per i dag.
Goder: fleksibel arbeidstid , hjemmekontor , betalt all reise tid på alle oppdrag , dekket kilometer på bil til /fra jobb  
jeg kunne tatt jobben som selvstendig men har valgt og gå gjennom et konsulet firma ,de tar seg av administrasjon og fakturering for meg mot en andel selvfølgelig . det vil vise seg om jeg får nok oppdrag framover , men håpet er jo å slippe og heve dagpenger.


Ny oppdatering , Konsulent jobben har medført 0 arbeidstimer, så det er en ganske stor skuffelse så langt , men har et par stillinger til :
 
Hva du jobber som: Trafikkdirigent
Hvor gammel du er: 34
Hva du tjener du : 165 dagtid , 215 natt/helg
Hvor mye betaler du i skatt? usikker
Utdanning: kurs 
Goder: jeg slipper og sitte hjemme når det er oppdrag 
+
Hva du jobber som: Havneoperatør (lassing / lossing båt ) 1 helg hver 4 uke + ringevikar 
Hvor gammel du er: 34
Hva du tjener du : 194 ish + div helge tilleg 
Hvor mye betaler du i skatt? tja
Utdanning: kurs
Goder: samme som over
 
 satser på at 2017 blir et bedre år med tanke på jobb, selv om det er flott og kunne og hente og lever jr på skolen , sørge for middag klokken 4 og sånn så blir man alt for daff og bare sitte hjemme i lengden Endret av Hårek
Fjerner unødig sitatpyramide
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva du jobber som: Arbeidsleder i plate/sveis bedrift, alt fra tilvirkning av stålkonstruksjoner på verksted til typiske sjauing (montering av tak/veggplater, sandwichelement) montering av betongelement/støping når det er behov.  

Hvor gammel du er: 24

Hva du tjener du : 206,7 i timen, gjennomsnittlig 32 000-35 000 netto i vinterhalvåret (30-50t overtid, et par helger/ettermiddager iløpet av måneden(50/100%)) og 35 000-50 000 netto sommerhalvåret (mer reisejobber/overtid)
Hvor mye betaler du i skatt? 7100 tabelltrekk
Utdanning: Fagbrev, div kurs. 

Goder: reiseforsikring, super/topp-helseforsikring, tilgang på plateverksted på fritiden, får låne varebil med tilhengherfeste når det trengs osv.

 

Kommentar:

Har du nogenlunde hodetøyet med deg vil jeg ikke anbefale noen å bli platearbeider/sveiser, innleid arbeidskraft (som er strålende fornøyd med turnusordninger og fastlønn på 160,- timen og 54timersuker) gjør at lønnen for resten stort sett står på stedet hvil, for ikke å snakke om bortimot konstant eksponering av løsemidler og metallstøv/sveiseavgasser.

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva du jobber som: Matros offshore

Hvor gammel du er: Starten av 20-årene

Hva tjener du i månedslønn: Ca. 45 000 i snitt, varierer fra måned til måned ettersom at jeg har litt tillegg som jeg får alt utifra om jeg får lønn for friperiode eller jobbperiode. 

 

Hvor mye betaler du i skatt? 36%

Lenke til kommentar

Yrke: Automatiker i landbasert industri.

Utdanning: VGS + fagbrev, elektriker og automatiker. Halvferdig med teknisk fagskole.

Alder: 29 år

Årslønn: 693 000 inkludert feriepenger, telefon, overtid og div. tillegg. Uten noen tillegg er lønnen+feriepenger rett nord for 480 000.

Skatt: 167 000 / 24%

Goder: Betalt videreutdanning.

 
Lenke til kommentar

Yrke: Regnskapfører A-Å


Utdanning: Bachlor regnskap/revisjon


Alder: 27


Årslønn: 430 000 + bonus (varierer 2016 35000) så årslønnen ble 465000) 


Skatt: 37%


Goder: betalt etterutdanning


Timelønn:  ca. 220,50


Erfaring : ca. 4 år 


 


Spørsmål er dette dårlig betalt for dere som er i samme bransje? 


Lenke til kommentar

Har startet i ny jobb etter lang tid som permitert så er vel på tide på oppdatere litt. 

 

Hva du jobber som: Elektro Ingeniør/teknisk tegner 3D  
Hvor gammel du er: 26
Hva du tjener du : 240 kroner timen
Hvor mye betaler du i skatt? tabell, men ligger som regel rundt om 35%
Utdanning: Elektriker Gruppe L fagbrev samt 2 Årig Automasjons Fagskole
Goder: Gode forsikringsordninger både innbo, reise og helseforsikring, jobb PC til "fri" dispensasjon, veldig gode rabatter i butikker som samarbeider med bedriften (Ahlsell blant annet)

 

Kommentar:

Lønnen er nå noe lav da jeg går som utleid til teknisk avdeling grunnet en midlertidig ansettelsesstopp i bedriften å fortsatt får lønning som elektriker fra min opprinnelige arbeidsgiver. Når ansettelsesstoppen blir løst opp vil jeg mest trolig gå over i full stilling som ingeniør å gå noe opp i lønn. 
Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Hva du jobber som: Trainee innenfor vann og avløp

 

Hvor gammel du er: 25 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 480000 kr i årslønn

 

Hvor mye betaler du i skatt? 19% (startet i september så det blir lav skatt dette halvåret)

 

Utdanning: Sivilingeniør

 

Jeg kunne nok tjent 40000 kr mer hvis jeg hadde valgt å jobbe i en av de store konsulentfirmaene.

 

Oppdatering, starter i ny jobb snart.

 

Hva du jobber som: Sivilingeniør - vann- og miljøteknikk

 

Hvor gammel du er: 27

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 573000 kr i årslønn

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det blir på ~34%

 

Utdanning: Sivilingeniør

 

Annet: God overtidsordning, forsikring, mobil + abonnement, ++

 

Er ganske fornøyd. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva du jobber som: Pre-Sales Engineer


Hvor gammel du er: 31

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 90-100k i mnd - 1 150 000 i året ca.

Hvor mye betaler du i skatt? Altfor høyt.. 40% +
 

Utdanning: IKT-Fagbrev

 

Annet: 7000,- i bil-tilegg, internett, mobil og god pensjon

 

Ok fornøyd. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva jobber du som: Montør av betongelement/Betongarbeider

Hvor gammel er du: 25

Hva tjener du : 275 kr/t + 350 kr i diettpenger hver dag hvis man må sove borte i forbindelse med jobb.
Hvor mye betaler du i skatt? 40%
Utdanning: Fullført VGS. Ikke fagbrev. 4 års erfaring innen bransjen.

Goder: Tilgang til gratis treningssenter, bedrifthelsetjeneste, mulighet for mye overtid om man vil tjene gode penger, gode forsikringsordninger.

 

Kommentar:

Man jobber nesten alltid ute, forutenom flikk-perioder. Kan være trasig om vinteren når det er over 15 minusgrader ute eller mye regn og kaldt. Må være svært ansvarsbevisst og våken hele tiden da man arbeider med betongelement på flere tonn. Vil ikke anbefale yrket med mindre man er villig til å ofre sitt sosiale liv. Pga. ekstreme frister må man jobbe veldig mye overtid, og når man kommer hjem er man så fysisk kjørt at man går rett i seng.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva jobber du som: Nettverkstekniker

Hvor gammel er du: 23

Hva tjener du : 215,6 kroner i timen, 415 000 i fastlønn, overtid og tillegg kommer i tillegg, tjente 509 000 eks. feriepenger i fjor. 
Hvor mye betaler du i skatt? 33%
Utdanning: Fagbrev IKT-Servicefag + 1 år Høgskole

Goder: 1500 i payback på trening per år, 4500,- NOK til ny mobil hvert år, gratis mobilabbonoment (bruker det jeg vil, uten å betale) og 300 igjen for internett per måned, gode forsikringer og 15000 (tror jeg?) i pensjonsinnbetaling fra jobb per år. 

Kommentar:

Gode muligheter for overtid og annet, som gjør at lønnen min ofte ligger på ca 40 000 - 45 000 brutto per måned. Kontorjobb med gode kolleger og jeg slipper å jobbe ute.. 

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Java konsulent, men driver ikke bare med Java. En god del front-end utvikling også.

Hvor gammel du er: 27 år

Hva du tjener du i månedslønn: Får 39k før skatt uten bonus. Med bonus er det opp til 50k før skatt.

Utdanning: Bachelor i Informasjonssystemer, fullført sommeren 2016.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

får vell oppdatere litt igjen. 

 

-3 stk deltidsjobber -

 

 satser på at 2017 blir et bedre år med tanke på jobb, selv om det er flott og kunne og hente og lever jr på skolen , sørge for middag klokken 4 og sånn så blir man alt for daff og bare sitte hjemme i lengden

 

Hva du jobber som: NDT-Inspektør

Hvor gammel du er: 34

Hva du tjener du : 400.000 i året

Hvor mye betaler du i skatt? det må jeg få fikset

Utdanning: kurs

Goder: skal få kurs i strålevern iløpet av høsten.

 

har en 6 måneder kontrakt på fulltids arbeide, noe som er helt supert med tanke på usikkerheten i markedet. om det er gode utsikter i markedet er det muligheter for forlengelse på kontrakten.

Endret av Mato
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva jobber du som: Telekommunikasjonsmontør

Hvor gammel er du: 21

Hva tjener du : 220 kr/t + 3-4t/uken i "stabil" overtid + tillegg (430.000 i året +++)
Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, rundt om en 35%
Utdanning: Fagbrev telekommunikasjonsmontør, kurs i masteklatring + div. Andre kurs

Goder: Gratis telefon, fikk også 70% bonus på første bilforsikring fordi jeg kjørte arbeidsbil skadefritt i jobb, gode rabatter på hotell/elektrogrossister

 

Akkurat blitt fast ansatt for et par ukers tid siden, godt fornøyd med lønn, men har nok tenkt til å etterutdanne meg etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva jobber du som: produksjonsmedarbeider innenfor næringsmiddel

 

Hvor gammel er du: 25

 

Hva tjener du : 182 kr timen. i 2016 tjente jeg ca 375 000

 

Hvor mye betaler du i skatt? Ca 25%

 

Utdanning: ingen

 

Goder: forsikring , dekket 75% av treningsabonnement , gratis drivstoff på jobb ( strøm )

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Hva du jobber som: Produksjonsmedarbeider(betong)
Hvor gammel du er: 24 snart 25
Hvor mye tjener du i timeslønn: 186,92 (7,5t arbeidsdag)
Hvor mye betaler du i skatt? Tabell 7100
Utdanning: Data ingeniør
 
Drittkjedelig jobb med ingen karrièremuligheter, but moeny is money I guess.

 

 

Hva du jobber som: Fullstack-utvikler (Web/database/php)
Hvor gammel du er: 25
Hvor mye tjener du(dagslønn/tilltak gjennom NAV): 365kr
Hvor mye betaler du i skatt? Ingen skatt
Utdanning: Data ingeniør
 
Jeg er veldig fornøyd med jobben. Ettersom jeg allerede har programmert før så tar jeg ting veldig fort. Noe som er greit når jeg aldri har vært innom PHP før. Har jobbet her en mnd allerede og har lært utrolig masse. Kommer til å få fast om et par mnd.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...