Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterer på denne 

 

Yrke: Regnskapfører A-Å

Utdanning: Bachlor regnskap/revisjon

Alder: 28

Årslønn: 500 000 årslønn, bonus bortfall 

Skatt: 37%

Goder: betalt etterutdanning

Timelønn:  ca. 256

Erfaring : ca. 5 år 

 

+ svar på de som lurte på hva ansvaret gikk ut på, så inkluderer det som står for Regnskap A-Å, Årsregnskap/ månerapportering, all økonomi ansvar, bokføring, MVA oppgaver, Lønnkjøringer etc. samt overordnet andre ansvar. 

se på dette da.

 

tre innlegg og to av dem omhandler hvor mye personen har i inntekt.

 

merkelige greier! 

Lenke til kommentar

Savner du å jobbe rotasjon?

Ja, men jeg vil ikke tilbake.

Jobben jeg har nå er mye mer interessant og lærerik.

 

Årsaken til det er mye overtid nå er mye utvikling av nye typer systemer. Skal forhåpentlig høste fruktene av det i løpet av de kommende årene i form av avanserte og fleksible systemer som er lette å konfigurere fra båt til båt og billigere å idriftsette.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Serviceingeniør / Automasjonsingeniør i byggebransje.

 

Hvor gammel du er: snart 25

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Har 540.000 årslønn med litt over 2 års ansinitet.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 34%

 

Utdanning: Ingeniør, elektronikk

 

Er i grunn ganske fornøyd. Ble oppsagt i oljen, og steg i lønn ved bransjebytte.

 

Her er en update:

 

Hva du jobber som: Prosjektleder, samme firma

Hvor gammel du er: 28

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Har 605.000 kr årslønn + 50 000 billtillegg + 40 000 ledertillegg og bompenger, trening, internett, mobil. ca 40.000 kr i bonus.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 40%

 

Utdanning: Ingeniør, elektronikk

Ansvar: Økonomi og lede bemanning i prosjekter, resultatansvar. Salg. Ansvar for ca 10.000.000 kr til enhver tid i prosjekter. 

 

Har jobbet i selskapet i 4 år hvorav 2 år som prosjektleder. De tidligere 2 år delvis leder, men uoffisielt. 

Føler jeg har en OK lønn ift stilling og arbeidsoppgaver, men jeg mener at jeg har så mye ansvar samt leverer gode resultater, fakturerer 99% av timene mine - at lønnen burde vært høyere. 

 

Har en del åpne invitasjoner til intervjuer andre steder og kan øke mye i lønn. Men har valgt å bli pga videre muligheter for å stige internt på lengre sikt - god kjennskap til selskapet og markedet, samt jeg kommer og går når jeg vil uten at noen bryr seg - så lenge jobben blir gjort. 

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Designingeniør
Hvor gammel du er: 35år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 570k i året. + 20k-40k i bonus kanskje. 4% pensjon. 

Hvor mye betaler du i skatt? 38%

Utdanning: Ingeniør, maskin. og Prosjektledelse

Ansvar: Produksjon og design

Over 10 års arbeidserfaring.

 

Føler at jeg tjener så mye dårligere enn alle andre her! hm....

Lenke til kommentar

 

Hva du jobber som: Designingeniør

Hvor gammel du er: 35år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 570k i året. + 20k-40k i bonus kanskje. 4% pensjon. 

 

Hvor mye betaler du i skatt? 38%

 

Utdanning: Ingeniør, maskin. og Prosjektledelse

Ansvar: Produksjon og design

Over 10 års arbeidserfaring.

 

Føler at jeg tjener så mye dårligere enn alle andre her! hm....

 

 

Du ligger langt bak snittet til NITO? I tillegg har du en kjempedårlig pensjonsavtale? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Serviceingeniør på rotasjon i Afrika

 

Hvor gammel du er: 33år

 

Hva du tjener du: ca 1 300 000,- avhengig av reising/bonus det året, men det er +/- 100k ca. Antall timer per år ligger på ca 2200 alt ettersom når første rotasjon starter det året. Reiser da halve året, så antall timer vekk i fra hjemme kan da ganges med to

 

Hvor mye betaler du i skatt? ca. 400k, avhengig av lån og betaling

 

Utdanning: Industrimekaniker med fagbrev

Lenke til kommentar

Hva er en god pensjonsavtale? :S Jeg har 5% og flere har sagt at det er en god deal, ikke at det er noe jeg har brydd meg nevneverdig om men vil jo ikke ha en dårlig en heller.

Der tror jeg det er store variasjoner mellom bransjene.

I IT-bransjen ligger de fleste på 7% fra 1G. Noen har litt høyere prosent over 7,1G men mange ikke. Man kan også få fra første krone og ikke fra 1G, men det tror jeg ikke er vanlig.

 

Hva som er vanlig i andre bransjer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Der tror jeg det er store variasjoner mellom bransjene.

I IT-bransjen ligger de fleste på 7% fra 1G. Noen har litt høyere prosent over 7,1G men mange ikke. Man kan også få fra første krone og ikke fra 1G, men det tror jeg ikke er vanlig.

 

Hva som er vanlig i andre bransjer vet jeg ikke.

Jeg jobber i IT bransjen, vet noen av de eldre ansatte her ligger på 7% da det var sånn fra deres tid

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Kundeveileder i NSB

 

Hvor gammel du er:

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 139,28 kroner/timen

 

Hvor mye betaler du i skatt? 10%

 

Utdanning: Vg2 studiespesialisering

Kunne du fortelle meg hvordan det er å jobbe som kundeveileder for nsb? Jeg skal på intervju

Lenke til kommentar

Hva er en god pensjonsavtale? :S Jeg har 5% og flere har sagt at det er en god deal, ikke at det er noe jeg har brydd meg nevneverdig om men vil jo ikke ha en dårlig en heller.

Når det meste man kan ha er 7 + 18,1 fra 0-12 G, så mener jeg at alt under 5 er en dårlig pensjon. Ofte henger prosentsats og innslagspunkt (1G) sammen. Har man lav prosent (under 5 %) er gjerne innslaget på 1 G. 

 

Forskjellen i innbetalt innskudd per år mellom 7 % fra 0 G og 4 % fra 1 G for en årslønn på 687500 (ca. 7,1G):

7 % fra 0G: 48.151,-

4 % fra 1G: 23.625,-

 

Beløpet i seg selv er ikke allverdens forskjell, forskjellen når du blir pensjonist blir latterlig stor. Særlig når man har hatt lik lønn og like god råd mens man var i arbeidslivet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...