Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!


Anbefalte innlegg

Da jeg først hørte om saken, tenkte jeg det var unødvendig å dra inn spøk om Downs mtp bråket rundt temaet for en stund siden. Etter å ha lest hva som faktisk ble sagt (er podcast-lytter) er jeg ikke i tvil om at dette nok en gang er en storm i et vannglass. Virker som folk fullstendig blokkerer ute hva som i realiteten blir sagt, og ser sitt snitt til å spy ut dritt . Blir så forbanna av sånt! Folk ass

Endret av SpencerReid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir så jævlig oppgitt av alle idiotene som har fått for seg at de har mobbet en jentunge med Downs. Jeez altså, en nokså uskyldig kommentar om folk med Downs lager så mye fuzz. Eksempel på en i kommentarfeltet på VG som tror at de har mobbet hun jenteungen:

 

"Godt mulig du ser på dette som totalt uproblematisk, men så er heller ikke du ei 3 år gammel jente med downs som ikke har mulighet til å si ifra eller forsvare seg selv."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra VGs artikkel:

 

 

Hvis noen tuller med jøder, har du både nasjonale og internasjonale politikere, organisasjoner, media etc. som fører saken mot dem som kom med spøken. De må spise i seg det de gjorde, de blir avkrevd både det ene og det andre. Det blir overskrifter i ukevis.

 

[bILDE]

TRE ÅR: Hun viser hele spekteret av glede, sinne, tristhet og stahet, skriver Aleksander om Milla (3).

 

Foto: PRIVAT

Hvis noen tuller med kvinner og setter de i en oldtidssetting, så har du en hel verden av feminister, politikere, media og fakkeltog som sier at dette, det skal du aldri gjøre igjen. Slik omtaler en ikke kvinner, at respekt for likesinnethet er viktig.

Hvis noen tuller med downs, ja så er det så vidt noen gidder å løfte et øyenbryn, selv i beste sendetid på radio og TV. Ingen politikere, ingen aviser, ingen går i tog. Ingen bryr seg.

 

Altså.. What? De har da aldri hatt internasjonale politikere på nakken etter å ha nevnt ordet "jøde".. :p
Løgner, løgner, løgner!

 

Legg også merke til at bildeteksten ikke nevner "kåthet" :xmas: Muhahaha

 

Dette var siste kommentar fra meg, vil ikke risikere en siktelse for æreskrenkelse heller.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Får mer sympati for feministfittene enn en hårsår far som tror at alt dreier seg om datteren sin.

 

RR kødder jo med jøder, de snakker jo konstant om 2. verdenskrig, kødder med auschwitz og snakker om "raser" i alle sammenhenger, de kødder med seksualisering av kvinner, det meste får gjennomgå i en eller annen slags kommentar.

 

Å si at man har sett en dokumentar som sier at downs er kåtere enn andre, det fortjener ikke en eneste kronikk.

Jeez altså, en nokså uskyldig kommentar om folk med Downs lager så mye fuzz.

Alternativt: en nokså uskyldig kommentar om folk med downs lager så mye jizz.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at man har sett en dokumentar som sier at downs er kåtere enn andre, det fortjener ikke en eneste kronikk.

 

Men da er jo du faktisk en av alle de kommentatorene rundt om som ikke har satt deg inn i saken.

 

Gubben skriver jo svart på hvitt at den siste kommentaren ikke var spesielt stygg.

 

Men det er ikke første gang, og han stiller spørsmålet om hvorfor de gjør det. Det har da han vitterlig full rett til å gjøre. Hvertfall hvis RR har rett til å harselere med downs.

 

Eg gjentar til det uendelige: Å være så fryktelig uenig med faren som skrev det første blir for meg veldig sært. Men den gjengen av uvitende idioter som kommenterer saken uten å engang ane hva det er snakk om og hiver seg på "heng de bølgen" er bare tragisk. Og media.....

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja klart han har rett. Jøder har også rett til å skrive kronikker om RR hver eneste dag, eller feminister eller samer eller folk som er "mongo" (uttrykk brukt av rr).

 

Men det betyr ikke at jeg synes RR fortjener disse kronikkene. Om en jøde hadde skrevet tilsvarende kronikk så hadde jeg synes det var mye mer interessant.

 

Å skrive kronikk er mer enn å stille spørsmål.

 

Likte svaret til Tore om å aldri snakke om downs igjen.

 

RR tjener nok på alt oppstyret i det lange løpet.

Lenke til kommentar

Ei venninne av meg sa faktisk akkurat det samme, og hun fortalte det som en funfact liksom. Så da jeg hørte det på radioen var det mer en sånn "jøss, så det stemte".

 

Han som sendte inn kronikken hadde ikke trengt å bruke RR som eksempel i det hele tatt, hvor mange ser på Tangerudbakken? Tangerudbakken er et program om hvor rare og morsomme folk med downs er, og i det programmet ler vi AV de. Når de slår seg vrang om morgenen og bare vil ha grillpølser så ler vi.

 

Programmet gjemmer seg bak hyggelig musikk og gode gjerninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For at downs folk skal kunne likestilles med resten av samfunnet inngår det også at dem skal kunne tulles med.

Skal man kunne tulle med utlendinger, homofile, kvinner, voldtekter, terrorisme, pedofili, men ikke downs?

Jeg ser virkelig ikke greia.

 

 

Tangerudbakken er nok litt i grenseland, det er jo som lagd for å henge ut downs folk.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...