Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!


Anbefalte innlegg

Trodde dette var sagt før eg.

 

Faren har hørt på radioresepsjonen i mange år. Han hører stadig kommentarer og vitsing om downs. (Dette signerer eg under på at er sant) Så kommer den på torsdag, det var dråpen. Og han sier at det ikke bare er RR, men mange andre settinger det samme skjer.

 

Hva er det folk ikke forstår? Han skriver svart på hvitt at det var ikke noe spesielt stygt som ble sagt nå på torsdag.

 

Tidligere har han bare oversett disse downs stikkene.

 

Han skal få lov å mene at det ikke er greit. Opphausinga i media blir beyond latterlig, men eg synest ikke han er latterlig.

 

Har du lest hele teksten han skreiv Abigor eller er du som resten av gjengen som bare hiver seg inn i diskusjonen, bare at du er på andre siden av gjerdet for de mest patetiske i mobben?

 

Her er teksten:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/hvorfor-koedder-dere-med-at-datteren-min-har-downs-radioresepsjonen/a/23350235/

 

Det er litt tåpelig å diskutere en uttalelse fra en fyr, uten å faktisk ha lest uttalelsen. Eg sier ikke at alt han gjør er riktig, men det blir hvertfall ikke riktig å ikke sette seg litt inn i saken som diskuteres. Eg tør vedde mye på at han hadde den sketsjen i bakhodet når det "rant over". Så får folk diskutere om det er hårsårt eller ei, det mener eg at han har sin fulle rett til å reagere på.

Jeg har lest hele teksten ja. Jeg er ikke som resten av gjengen som bare hiver seg inn i diskusjonen, bare på den andre siden for de mest patetiske i mobben.

 

Jeg diskuterer ikke uttalelsen fra en fyr uten å faktisk ha lest uttalelsen. Helt enig i at det ikke er riktig å ikke sette seg litt inn i saken som diskuteres.

 

Jeg mener det er nettopp den sketsjen som var den egentlige dråpen. En sketsj om en far som sier at man skal slå sin datter med downs syndrom dersom hun masturberer offentlig. Det må da treffe mer i pappahjertet enn "folk med downs syndrom er spesielt kåte ifølge en dokumentar jeg har sett".

 

Det som ikke har blitt sagt før er dette, denne sketsjen og hvordan den matcher så godt i tid og roller.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært vittig om de skjørte innslag med song company idag :p

 

Btw de snakket nylig om at å pelle seg i nesen er et hemmelig signal om at man hører på rr og at mange hadde gitt dem dette signalet. Kan ikke huske dem har nevnt dette før, er dere kjent med det?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Problemet med Radioresepsjonen er vel at de involverte ikke forstår forskjellen mellom god humor og godt humør? Programmet gir assosiasjoner til andre umorsomme produksjoner som "Du skal høre mye", "Mot i brøstet" og norsk revy generelt. Masse gnåling og latter uten at det egentlig sies noe morsomt, intelligent eller tankevekkende.

Lenke til kommentar

Hadde vært vittig om de skjørte innslag med song company idag :p

 

Btw de snakket nylig om at å pelle seg i nesen er et hemmelig signal om at man hører på rr og at mange hadde gitt dem dette signalet. Kan ikke huske dem har nevnt dette før, er dere kjent med det?

Det var noe de fant opp for mange år siden, men det er ikke så ofte de nevner det på radio.

Lenke til kommentar

Tore (til Bjarte): "Din gamle gris!"

Bjarte: "Ikke kall meg gris, det er støtende"

Steinar: "Det er mange foreldre som, eller nei..."

Tore: "Jeg så en dokumentar en gang jeg..."

Steinar: "Hei hei, slapp av nå"

 

Haha, jeg digger litt hvordan RR aldri klarer å ta noe helt seriøst. Litt sånn barnslig glede av å provosere som jeg kjenner jeg liker veldig godt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...