Gå til innhold

Naboen stjeler - hva ville dere gjort?


nomorebs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså.. slik jeg ser det så har dere to valg. enten en lovlig vei hvor dere gjør alvor av trusslene om å politianmelde eller så kan dere ta den ulovklige veien med å ta tilbake... politianmeldelsen er vel den beste varianten...

 

politianmeldes det har drittungen det på rullebladet... og det fortjener han til senere bruk hvis/når han kommer ut for lovens lange arm igjen...

 

edit: snakk litt med naboer om de har vært ute for noe av det samme. hvis dette har skjedd gjentatte ganger kan det hende de blir kastet ut av borettslaget...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Forslag:

 

Bli enig med de andre beboerne (unntat problembarnet+mor) om å bytte lås på fellesskapet. Nye nøkler gis til alle beboere untatt (...)

6010862[/snapback]

Kanskje ikke den mest "riktige" måten, men definitivt effektiv og i hvertfall mye mindre fare for straffeforfølgelse enn med balltre.

Lenke til kommentar

Ikke rot deg opp i masse spetakkel over en sykkel. For guds skyld ikke begynn å true med balltrær eller bank, for det første kan du regne med at dette krapylet har flere slemme venner enn du har, og dessuten er det nok mer alvorlig for deg å bli Politianmeldt enne det er for ham.

 

Hvis du vil han vondt så angriper du der han har noe å tape. Politianmeld saken og legg anmeldelsen med som vedlegg til et klagebrev til borettslaget. Møt opp på neste styremøte i borettslaget og forlang at låsene skiftes og vedkommende nektes adgang. Heng opp lapper i sykkelrommet med advarsel om tyv, at du har anmeldt saken og oppfordre alle andre til å anmelde tyverier.

 

Det som skjer da er at folk rundt deg blir observante på problemet, ryktene begynner å svirre og andre som irriterer seg over samem sak får et lite puff til å gjør noe. Styret blir fort lei av alt bråket og om det er litt tak i borettslagsstyret så blir det nok slitsomt for familen etter hvert.

Lenke til kommentar

Hvis politiet ikke gidder å undersøke saken: Stjel sykkelen til moren og dump den i en havn. Deretter lar du den ligge i vannet i noen dager før du risser inn initsialene til gutten overalt på sykkelen. Deretter sprayer du sykkelen med maling og kaster den på dynga. Når sykkelen bare er en liten metallboks kaster du den gjennom vinduet deres så det knuser.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at det ikke handler om penger ? Mere om at sønnen hennes bør få en lekse.

 

Jeg synes han burde klippet plenen, om det er noen. Eventuelt vasket trapper, jeg gjorde det med en nabo gutt som bestandig syklet over plenen min. Fikk han til å rake hele plenen, har ikke sett han sykle over siden det.

Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale deg å anmelde forholdet. Det er ganske tilfredstillende å vite at om slike rævhøl forbedrer seg senere, så vil det alikavel være mange jobber de ikke kan få, og mange land de ikke kommer inn i. Bare fordi de køddet med deg.

 

Og som nevnt tidligere, havner gutten i bråk igjen på et senere tidspunkt, så har han allerede en dårlig sak i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Politianmeld det, ikke ødelegg noe som er deres. Det kan resultere at gutten/mora vil ta hevn, og ender med at de ødelegger noe som er ditt, osv.

6010059[/snapback]

Da skambanker man dem med balltre faen :w00t:

6010108[/snapback]

Jeg skulle ha skambanka DEG!

 

Hvor bor du? Jeg tar med noen vennner.

6010358[/snapback]

Faen, voks opp(Begge to!).

 

 

Her skal dere ta med venner og banke en simpel tyv fordi han delvis ødela en sykkel til en verdi av 600 kroner?

 

Trådstarter: Anmeld det, saken blir mest sannsynelig henlagt. Da vet de også du er seriøs hvis det skjer noe i fremtiden.

Lenke til kommentar
Politianmeld det, ikke ødelegg noe som er deres. Det kan resultere at gutten/mora vil ta hevn, og ender med at de ødelegger noe som er ditt, osv.

6010059[/snapback]

Da skambanker man dem med balltre faen :w00t:

6010108[/snapback]

Jeg skulle ha skambanka DEG!

 

Hvor bor du? Jeg tar med noen vennner.

6010358[/snapback]

Faen, voks opp(Begge to!).

 

 

Her skal dere ta med venner og banke en simpel tyv fordi han delvis ødela en sykkel til en verdi av 600 kroner?

 

Trådstarter: Anmeld det, saken blir mest sannsynelig henlagt. Da vet de også du er seriøs hvis det skjer noe i fremtiden.

6029443[/snapback]

Ja, hadde nok banka tyven ja. Blir han politianmeldt og får noe på rullebladet, ja hva setter en stopper for at han gjør noe dumt på nytt? For han blir det jo bare en ny prikk på et allerede skittent rullebald. Banker du han lærer han at han ikke skal stjele (ivertfall fra deg).

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Her var det mange interessante svar ;) Vel, gutten er bare en gutt, 'norsk' sådan. Jeg er vel det man kan kalle voksen i forhold, så noe pryl og stryk blir det ikke... men det hadde nok vært det eneste som hadde hjulpet.

 

Det handler selvfølgelig ikke om penger - såpass er det ikke verdt - men det er forjævlig at noen tror at de skal kunne gjøre som de vil uten konsekvenser, og at mora ikke gidder ta ansvar for det som har skjedd. Så det blir mest for å statuere et eksempel.

 

Lapper er allerede hengt opp i hele kjelleren, om at det forsvinner både sykler og andre gjenstander, og at om noe blir borte, så blir det politianmeldt... siden det er kun beboerne som har nøkkel skal det ikke mye fantasi til for å skjønne hvem som holder på.

 

Det morsomste er likevel dette: I dag hørte jeg fra en kollega av meg at vedkommende hadde 'glemt' sykkelen sin på skolen over sommerferien i fjor. Sykkelen overlevde selvfølgelig ikke å bli stående låst til et sykkelstativ over ferien. Moren krevde skolen for erstatning for den ødelagte sykkelen - som ble ødelagt fordi gutten ikke gadd ta den med hjem. I mellomtiden stjal han sykler som en ravn.. hehe

 

Så er det alternativene...

 

Alternativ 1: Politianmelde

Dette er den beste løsningen tror jeg, men vet jo at det blir henlagt. Det positive er jo at det blir stående som et notat i politiets registre. :thumbup:

 

Alternativ 2: Banke livskiten ut av dritten

Neppe løsningen å banke gutten.. uansett hvor fristende det måtte være. :yes:

 

Alternativ 3: Klage til borettslaget

Heller ingen god løsning - de gjør ikke en dritt med det likevel. :w00t:

 

Alternativ 4: Flytte selv

Hehe, det jobber vi med ;) Dritt lei hele stedet. :D

 

Alternativ 5: Ta igjen

Tanken har streifet meg. "You wreck, you pay"... argumentasjonen hennes om "gammel gjenstand" kan brukes mot henne - men det verste er jo at jeg synker ned på hennes nivå. :ermm:

 

Alternativ 6: Glemme hele greia

Ikke aktuelt :nei:

 

Noen andre alternativer? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...