Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg rapporterer en moderator har denne personen mulighet til å se rapporten og gjøre noe med den? Har opplevd at rapporterte innlegg til moderatorer forsvinner i en fei og ingenting står igjen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=591

 

Rapporteringspanel bør ikke brukes til slike saker. Nå vet jeg ikke om du mener klager på mods eller bare vanlige "feilposter" ?

 

Men på prinsipielt grunnlag, vennligst bruk den linken som står i denne posten.

Da havner saken på bordet (kun) til Admin.

 

:)

Lenke til kommentar

Jaok, kommer til å bruke linken du ga meg neste gang. Har ingen planer om å rapportere denne moderatoren for modereringen da dette er ganske lenge siden. Var ingen feilpost, men en frekk post der det sto noe ala "Du knuller mordi" til noe jeg skrev. Ikke at dette er så grusomt, men jeg har sett vanlige brukere fått ban for langt "snillere" utsagn.

 

Veiledere og moderatorer kan se alle innlegg som blir rapportert, mens moderatorer kan se rapporterte brukerkontoer. Så ja. Men, ikke at det har noe å si. Rapporter behandles på vanlig måte selv om forfatteren er moderator.

Jeg synes dette har noe å si egentlig. Hvordan kan jeg vite at rapporten blir behandlet på "vanlig måte"? I teorien kan jo den rapporterte moderatoren bare kjapt gå inn og fjerne rapporten som ingenting hadde hendt. Jeg hadde hvertfall missbrukt dette om jeg kunne.

Endret av Vowels
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan selvfølgelig skje i teorien, men en rapport forsvinner ikke i systemet vårt, den blir bare merket som ferdigbehandlet - og synes like godt som alle nye rapporter.

 

Alikevel, forståelse for at man ikke nødvendigvis vil at alle skal lese en evt klage, derfor har vi som runar og jarmo nevnte opprettet et eget forum tilegnet dette formålet, hvor man kan opprette sin egen tråd, ingen andre enn admins vil kunne se denne tråden - ingen andre brukere heller.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette har noe å si egentlig. Hvordan kan jeg vite at rapporten blir behandlet på "vanlig måte"? I teorien kan jo den rapporterte moderatoren bare kjapt gå inn og fjerne rapporten som ingenting hadde hendt. Jeg hadde hvertfall missbrukt dette om jeg kunne.

 

No way to go, vi admin har tilgang til alt av poste-og trådhistorikk, noe som ikke moderatorer har. Dette gjelder også slettede/lagrede poster, kun admin og/eller teknisk har tilgang til å slette poster/tråder permanent. Noe som ever never happens..

 

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det går oppover med forumet for tiden. Synes det er langt flere sakelige innlegg og mindre usakeligheter enn før. Iallefall i politikkdelen der jeg henger og det er jo positivt ettersom det har vært mye tåpeligheter i den delen før. Om det skyldes moderatorinnsatts eller at folk bare generelt har tatt seg sammen aner jeg ikke, men fin utvikling uansett.

 

Det eneste negative er at når innlegg som går på person først kommer så blir de stående lenge før de blir fjernet hvis de blir det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spurt om dette før, men jeg syns dere absolutt bør revurdere den generelle praksisen med å slette innlegg når dere modererer.

 

Det ødelegger rett og slett konteksten til tråden, og gjør at det blir mindre konsekvenser for en bruker å bli moderert. Hvis man får en offentlig reaksjon som alle kan se, så vil man kanskje begynne å tenke seg litt om på hva man skriver så man fortsatt skal bli tatt seriøst, og andre brukere ser også hvor lista ligger. Spesielt på amobil sine forum syns jeg dette er et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å la innlegg som er totalt usakelige, som er avsporinger eller som angriper en bruker blir stående i tråden? Det ødelegger iallefall tråden. Reaksjon kan da regelbrytere få på pm. Jeg synes det forsvinner for lite fra enkelte tråder. Det forsvinner gjerne for sent og.

 

Er stort sett dette vi modererer, som vanlig og daglig.

 

Jeg synes det forsvinner for lite fra enkelte tråder. Det forsvinner gjerne for sent og.

 

Vi har ytringsfrihet i forumet, noe som tillater veldig mye før vi griper inn.(brudd på våre føringer)

Hva enkelte brukere (personlig) mener eller syns om vår moderering, er likegyldig for oss, så lenge brukere forholder seg innefor vårt regelverk.

 

Bare ta en titt på VGD/Hegnar online/osv. og se hva som tillates der. Vi er en søndagskole i forhold.

 

Dog vil vi følge opp med den dynamiske utviklingen på nettet, noe som vil føre til at vi vil bli mer liberale, vi også..

 

Mvh

Admin :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...