Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ble begge innleggene jeg lagde på Snowdogs Picture humor tråd slettet ? Hadde bilde på begge.

 

Bildet (bildene) var samme tegneserie som ble postet noe innlegg før, men ble korrigert. Var humor i det, og ikke NSFW i det hele tatt.. :(

Det var ikke jeg som slettet bildene, så jeg bare gjetter: Jeg vil tro innleggene dine ble slettet da du fortsatte en diskusjon, og du kun inkluderte bildene for å følge trådens regler. Er dette korrekt? :)

 

Ja. Tenkte ikke på at det var i mot reglene... :(

 

Men uansett, dette er jo riktig plass å fortsette "kampen". Kan vi si oss ferdige med bilder etc. av Rebecca Black og Justin Bieber. Jeg vet de er store amerikanske "kjendiser", men uavhengig av dette er de fremdeles barn som blir mobbet på nett. Og jeg liker ikke å være med på et forum som faktisk mobber og hetser ei jente på 13- 14 år. Ser ikke for meg at hun kommer til å merke noe fra eller til om et norsk forum lager noen regler på det, men det er en viss signaleffekt ute å går. Jeg har selv blitt mobbet på nett, og vet hvor vanskelig det er å stoppe noe som er så lett å skjule, samtidig som det er så lett tilgjengelig.

 

I tillegg begynner det å gå ut på dato, for humorens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ble begge innleggene jeg lagde på Snowdogs Picture humor tråd slettet ? Hadde bilde på begge.

 

Bildet (bildene) var samme tegneserie som ble postet noe innlegg før, men ble korrigert. Var humor i det, og ikke NSFW i det hele tatt.. :(

Det var ikke jeg som slettet bildene, så jeg bare gjetter: Jeg vil tro innleggene dine ble slettet da du fortsatte en diskusjon, og du kun inkluderte bildene for å følge trådens regler. Er dette korrekt? :)

Det er da ikke ulovlig å diskutere humoren? Blir det en veldig lang og ikke veldig relevant diskusjon er vel splitting langt bedre enn sletting :)

Lenke til kommentar

En mer interessant diskusjon er hvorfor slutte å lese?

 

Hatefulle meninger blir vi ikke kvitt om vi later som de ikke eksisterer. Det er hjørnesteinen i dialog. Ignoranse setter kunnskapen tilbake, jeg vil generelt oppmuntre alle til å våge å få innblikk i selv de mest skremmende meningene man er uenig i.

 

Kanskje man også gjennom dialog kan få slutt på den. Det er tross alt derfor vi diskuterer, for å kontrollere egen overbevisning slik filosofer fra Platon til Habermas har lært oss. Hvem vet, kanskje er dine ord korrigeringen en høyre-ekstrem trenger?

 

For at man skal ha en diskusjon bør man leve nogenlunde på samme planet. Problemet er at innvandringsdiskusjonen styres av ekstremister og troll som har en tro (eller overtro) som ligger så langt unna de fleste mer moderate mennesker at det ikke blir noen diskusjon.

 

Det blir litt som å registrere seg på forumet til Al-quaida og prøve å fortelle dem at islam er noe tull og allah er oppdiktet.

 

Ser du vekk forsvinner i hvert fall ikke en skremmende mening.

 

Hva er du egentlig ute etter når du er i politikkforumet? Hvem ønsker du å diskutere med? Bruke tid på de som har ufarlige meninger? Hvorfor ikke forsøke å gjøre noe med de meningene som virkelig kan gjøre skade i samfunnet vårt?

 

Eller tror du ikke diskusjon kan hjelpe (og om så, hvorfor diskuterer vi?)

 

De fleste som registrerer seg på diskusjonsforumer gjør det fordi de synes det er morsomt eller interessant. Det går ikke så lang tid før rasisme, konspirasjonsteorier og beskyldninger om at du er jøde, muslim, muslim-elsker, frimurer eller noe liknende slutter å være morsomt eller interessant.

 

De som registrerer seg her er neppe idealister ute etter å "redde verden". Det finnes sikkert noen som synes det er morsomt å diskutere med folk fra nyhetsspeilet og liknende, men for de fleste blir det fort ganske kjedelig når "diskusjonen" konstant ligger på et slikt lavmål.

 

Når da de aller fleste tråder i p&s forumet handler om innvandring, eller blir dyttet i den retningen er det ikke rart at endel brukere holder seg langt unna.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at man kan bli utestengt i en uke kun for å bruke ytringsfriheten og hylle massedrapsmannen. Jeg bruker ikke forumet så ofte og oppdaget dette først for to dager siden, men uansett:

 

Er det ikke ytringsfrihet lenger i det landet her? Er det forbudt å hylle Hitler og Stalin også nå?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at man kan bli utestengt i en uke kun for å bruke ytringsfriheten og hylle massedrapsmannen. Jeg bruker ikke forumet så ofte og oppdaget dette først for to dager siden, men uansett:

 

Er det ikke ytringsfrihet lenger i det landet her? Er det forbudt å hylle Hitler og Stalin også nå?

Det har aldri vore ytringsfridom i dette landet. Det er det ei heller på forumet.

 

Slutt å slette postene mine når de faktisk er veldig relevant.

Sitat førstepost:

Ønsker du å gi tilbakemelding på enkeltavgjørelser eller enkeltmoderator så er veien å gå å gjøre dette på pm. Men moderering på det prinsipielle plan er selvfølelig helt greit.
Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at man kan bli utestengt i en uke kun for å bruke ytringsfriheten og hylle massedrapsmannen. Jeg bruker ikke forumet så ofte og oppdaget dette først for to dager siden, men uansett:

 

Er det ikke ytringsfrihet lenger i det landet her? Er det forbudt å hylle Hitler og Stalin også nå?

 

Ytringsfrihet strekker vi oss etter så godt som mulig, men her er det nok gjort en "feil". En uke gir man ikke til brukere som er permanent utestengt tidligere og så oppretter ny bruker for x antall gang og kommer tilbake, der utestenges man på ubestemt tid.

 

Dette burde du tenkt på før du brøt retningslinjene. Du vet hvor du kan sende klage, som forøvrig bes å være saklig og gjerne uten drapstrussel og andre kjedelige ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Syntes at MOD`ene her er greie jeg.Det er andre forumer hvor MOD`ene er langt værre en her.Virker som det er ganske normal takhøyde her,samt at det også er bra at MOD setter en stopper for avsporinger i debatter.Avsporingsmedlinger ser jeg endel av,og så vidt jeg har lagt merke til,så er de fornuftige. :thumbup:

Lenke til kommentar

Avsporingar er vanskelege å behandla og unngå. Det er fort gjort å bli reven med i ein diskusjon og halde på litt for lenge. Me har ein del trådar der dette lett skjer. Til dømes "Ting som irriterer grenseløst", "Snedige ting du lurer på" osv. Me unngår å fjerne innlegg i størst mogleg grad. Det blir eventuelt lagt inn notis om at vidare diskusjon kan tas i ein ny tråd.

 

Me tillet sjølvsagt litt diskusjon, men kan ikkje dra ei bastant linje der det blir for mykje. Spesielt i politikk- og religionskategorien skjer sånt stadig vekk. Gjerne med sidelange innlegg som drar inn emner frå alle kantar.

Lenke til kommentar

Slikt utestengelser handler som regel svært lite om faktiske personangrep, og mer om trynefaktor og hvem som er venner på MSN. Det er derfor man i Forumkaféen kan bli bannet for å kalle noen "teit", mens de samme moderatorene i politikkforumet ignorerer brukere som regelmessig kaller andre idioter, mordere, pedofile, onde, tilbakestående og forrædere.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...