Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moderatorene er ikke alltid raske til å ta rapporteringer. Har flere ganger sett at det har vært ca. ti moderator online, men at det jeg har rapportert, ikke har blitt fjernet før flere timer senere.

 

Har sin naturlig forklaring :)

Som oftest står maskinene på og er online uten at noen sitter foran skjermen.

Jeg kan være innlogget på forumet i flere timer uten at jeg er hjemme engang.

 

En annen årsak kan være at ikke alle mods er aktive i noen deler av forumet. Bl.a samfunn, politikk og religion har mer dedikerte mods.

Lenke til kommentar
Har sin naturlig forklaring :)

Som oftest står maskinene på og er online uten at noen sitter foran skjermen.

Jeg kan være innlogget på forumet i flere timer uten at jeg er hjemme engang.

Jeg trodde det var sånn at man ble fjernet fra listen over aktive brukere/moderatorer etter et kvarter uten aktivitet. Stemmer ikke dette?

 

Men jeg skjønner at dere har andre ting å gjøre på forumet enn å konstant sjekke rapporteringsloggene da. Den er helt grei.

 

Dere kan vel forresten kanskje få mekka en plugin som gir dere direktevarsling med link nede i hjørnet på windows-baren når noen legger inn en rapport. Burde ikke være så vanskelig. Sett teknisk på det.

Lenke til kommentar

Bare MÅTTE kommentere en post på første side..

 

Jeg hater å gi advarsler og jeg hater å utestenge. Men om slike virkemidler skal benyttes er personangrep og personuthenging tilfeller hvor det ikke koster meg så mye å benytte seg av.

På mine forum som jeg har hatt gjennom tidene, har det egentlig vært ganske morro.

 

 

 

Synes moderatorene gjør en ganske god jobb jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg trodde det var sånn at man ble fjernet fra listen over aktive brukere/moderatorer etter et kvarter uten aktivitet. Stemmer ikke dette?

Jo, det skal være sånn i teorien. Men det er ofte jeg ser brukere pålogget nederst i rota av forumet, men når jeg klikker meg inn i profilen så står det at de er utlogget. Jeg vet ikke hvordan systemet fungerer når den samler påloggingsstatistikken, men om den oppdaterer samtlige påloggede bruker i intervall på 15 minutter, uten å registrere eksakte tidspunkt for siste aktivitet, kan det være tilfeller der det tar opp til 29 minutter og 59 sekunder med inaktivitet før systemet fjerner deg fra påloggingslista.

 

La oss si at statistikken oppdateres 4 ganger i timen, kl. xx:00, xx:15, xx:30 og xx:45. Om du gjør noe kl. 12:01 så blir du registrert som aktiv i tidsrommet 12:00 - 12:15. Men la oss si at systemet ikke vet eksakt når du var aktiv innenfor dette tidsrommet. Det kan ha vært kl. 12:01 eller 12:14. Var du aktiv 12:14, så blir det feil å påstå at du ikke var aktiv de siste 15 minuttene etter kl 12:15 - du var i så fall aktiv for bare ett minutt siden. Derfor trengs det et nytt intervall på 15 minutter uten aktivitet for at du skal registreres som inaktiv. Var man sist aktiv 12:01, så blir man ikke registrert som inaktiv før kl. 12:30 - hele 29 minutter senere.

 

Men dette er bare mine spekulasjoner. Kan godt være at systemet registrerer eksakte tidspunkter individuelt for hver bruker og oppdaterer påloggingslista f.eks hvert minutt. I så fall skal ikke feilen bli mer enn oppdateringsintervallet.

Lenke til kommentar
Har dere i ledelsen vurdert å oppgradere Diskusjon.no til IP.Board 3? Er det interesse i det, eller kanskje allerede en sak på agendaen? :)

Jo, det er et stort ønske fra flere av oss i ledelsen å oppgradere. Men det krever en del planlegging og teknisk hokkus pokkus. Akkurat nå har utviklerne hendene full med utvikling og lansering av den nye Prisguiden, så oppgraderinga kommer nok etterhvert. Det finnes en egen oppgraderingstråd her: Hva vil du ha til forumet om Diskusjon.no oppgraderer til IPB 3? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er lov til å tipse om saker og ting i signaturen, men ikke lov å reklamere. Forskjellen er om man har økonomiske interesser i å "reklamere" for eller promotere det man har i signaturen. Eksempelvis har du lov til å lenke til din egen blogg. Men har du masse reklame på bloggen din som du tjener penger på ved at folk klikker seg inn på bloggen, så kan det bli ansett som reklame.

Lenke til kommentar

Var ikke sikker på hvor jeg kunne ta dette. Denne tråden er vel fin nok. Dette er jo på en måte et konstruktivt forslag.

 

Signaturen min er ødelagt! :( Tidligere stod sitatet med en sånn fin quote-boks, men nå er det bare ren tekst. Har en administrator eller moderator gjort dette? Jeg har full forståelse for at den blir fjernet (rent estetisk passer den kanskje ikke inn i en signatur), men det hadde vært fint å vite om det faktisk var dere som endret den. For alt jeg vet kan det jo være en teknisk feil som er årsaken. Dere kan jo gi beskjed ved endring av signatur, for eksempel.

 

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Var ikke sikker på hvor jeg kunne ta dette. Denne tråden er vel fin nok. Dette er jo på en måte et konstruktivt forslag.

 

Signaturen min er ødelagt! :( Tidligere stod sitatet med en sånn fin quote-boks, men nå er det bare ren tekst. Har en administrator eller moderator gjort dette? Jeg har full forståelse for at den blir fjernet (rent estetisk passer den kanskje ikke inn i en signatur), men det hadde vært fint å vite om det faktisk var dere som endret den. For alt jeg vet kan det jo være en teknisk feil som er årsaken. Dere kan jo gi beskjed ved endring av signatur, for eksempel.

 

Takk for oppmerksomheten.

Isåfall så skulle vedkommende som har endret signaturen din sendt deg en PM om at den ble endret, men glipper skjer dessverre.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor er det lov å snakke om hvordan man jailbreaker en iphone og ikke om Wow privat server?

Underlig, underlig. Firmaers EULAer er da vanligvis noe vi ikke bryr oss om. Vet nada om WOW, men jeg syns egentlig det høres rart ut at det ikke er lov å diskutere slikt. Skal ta det opp internt jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...