Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Spør her jeg, kanskje noen vet :)

 

Skal fly Ba0275 fra Heathrow til Las Vegas neste uke. Har forstått at Ba bruker gamle 747-400, men at enkelte av disse har blitt fornyet.

 

Med 10 timer ombord hadde jeg håpet på en USB-port eller stikkontakt for å holde liv i mobilen for Netflix og Spotify, er det håp om sånt ombord?

Sjekk seatguru, skal være oppdatert:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal muligens til London for første gang i løpet av høsten. Har vært i Storbritannia tidligere, men kun i Manchester og i Edinburgh. Noen med erfaringer fra Heathrow?

 

Jeg har vært en del ganger på Heathrow. Synes Heathrow er helt kurant, ulempene er sikkerhetskontrollen du må igjennom ved transfer. Immigrasjonen pleier å gå kjapt, da vi med norsk pass kan bruke automatisk passkontroll. Eller så synes jeg T5 er en gedigen shopping mall med flyparkering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dropp Malta. Et veldig kjedelig sted. Maten på Malta er vel den tristeste ved Middelhavet og strendene er kjipe.

Kan egentlig si meg ganske enig her. En gjennomsnittlig greis øy er mer givende å besøke.

 

De trodde de skulle få en stor severdighet på øya av å beholde kulissene fra en Skippern-film sm kom ut i 1980, men filmen floppet og nesten ingen besøkende har hørt om filmen.

Lenke til kommentar

 

Skal muligens til London for første gang i løpet av høsten. Har vært i Storbritannia tidligere, men kun i Manchester og i Edinburgh. Noen med erfaringer fra Heathrow?

 

Jeg har vært en del ganger på Heathrow. Synes Heathrow er helt kurant, ulempene er sikkerhetskontrollen du må igjennom ved transfer. Immigrasjonen pleier å gå kjapt, da vi med norsk pass kan bruke automatisk passkontroll. Eller så synes jeg T5 er en gedigen shopping mall med flyparkering.

 

 

Takk for informasjon :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har bestemt oss for å forsøke å reise bort i Påska. Dette er en liten forandring i de originale planene  :)

 

Sitter og søker litt, men det meste jeg kommer på er dyrt. Vet det er litt ønsketenkning å få det billig såpass sent, men er ute etter tips på reisemål og eventuelt søkemotorer for å finne disse.

 

Lurer også på om det kan være lurt å satse på å hive seg på en sånn restplass i siste liten. Vi er 3, 2 voksne og 1 ungdom 15 år. Vi reiser ut fra Bodø lufthavn. 5+ døgn er ønskelig, alle varianter med/uten hotell.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har bestemt oss for å forsøke å reise bort i Påska. Dette er en liten forandring i de originale planene  :)

 

Sitter og søker litt, men det meste jeg kommer på er dyrt. Vet det er litt ønsketenkning å få det billig såpass sent, men er ute etter tips på reisemål og eventuelt søkemotorer for å finne disse.

 

Lurer også på om det kan være lurt å satse på å hive seg på en sånn restplass i siste liten. Vi er 3, 2 voksne og 1 ungdom 15 år. Vi reiser ut fra Bodø lufthavn. 5+ døgn er ønskelig, alle varianter med/uten hotell.

 

Du ser etter tips på reisemål. Hva slags ferie er dere glad i? Shopping, strand, kultur osv?

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Har bestemt oss for å forsøke å reise bort i Påska. Dette er en liten forandring i de originale planene  :)

 

Sitter og søker litt, men det meste jeg kommer på er dyrt. Vet det er litt ønsketenkning å få det billig såpass sent, men er ute etter tips på reisemål og eventuelt søkemotorer for å finne disse.

 

Lurer også på om det kan være lurt å satse på å hive seg på en sånn restplass i siste liten. Vi er 3, 2 voksne og 1 ungdom 15 år. Vi reiser ut fra Bodø lufthavn. 5+ døgn er ønskelig, alle varianter med/uten hotell.

 

Du ser etter tips på reisemål. Hva slags ferie er dere glad i? Shopping, strand, kultur osv?

 

Egentlig alle 3. Vi har diskutert London og Berlin, men er litt redde for å møte kong vinter der... Så helst lengre sør, ellers åpne for alle forslag  :)

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Hva med Madrid? Ikke på langtnær så turistifisert som Paris og Roma, men en stor by med mye historie, vakker arkitektur og et nærmest uendelig utvalg fantastiske restauranter. Det er også mange interessante museer; Prado har de fleste hørt om, men jeg kan også anbefale det arkeologiske museet og Museo Naval (som blant annet har det første kartet som ble tegnet av Amerika i forbindelse med Columbus' ekspedisjon). Vil man ta en dagstur utenfor byen kan man bare velge og vrake i middelalderbyer som Toledo, Avila og Segovia. Liker man fotball har man selvfølgelig også kampene til Real Madrid her.

Lenke til kommentar

Takk for tips til begge.  :)

 

Har hatt litt lyst på Bulgaria lenge, men er det ikke litt tidlig?

 

 

Kom nettopp hjem fra noen dager i Sofia og nærliggende områder, og det anbefales virkelig. Mye spennende historie fra blant annet romertiden og den kommunistiske era finnes i området, god mat, gode priser og et generelt sett undervurdert reisemål.

 

Leide en bil og kjørte til blant annet Plovdiv, som er en av verdens eldste byer samt kulturhovedstad i 2019. I tillegg besøkte jeg Buzludzha som er noe av det mest unike du kan oppleve. På ruten kan dere også besøke byen Kazanlak, som produserer all roseekstrakt i verden som benyttes i parfymer.

 

Derimot, noe badeferie er det ikke. Men temperaturen lå på stabile 10+ grader tidlig i Mars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder maten fant jeg flere gode restauranter i Valletta ved å bruke tripadvisor. Spiste de møreste blekksprutarmene jeg noengang har fått der. Maltesisk vin derimot imponerte ikke.

 

Jada, man kan finne gode / brukbare restauranter overalt i verden. Det jeg mente er at det maltesiske kjøkkenet er nok det kjipeste i middelhavet. Selv balkan-kjøkkenene i Montenegro, Kroatia og Albania er mer interessante. 

Lenke til kommentar

Det er godt mulig, men lite av det vi spiste var spesielt maltesisk. Vi spiste riktignok flere ganger på en restaurant som heter Capestrano, som hver dag serverer helstekt, fersk fisk som er fanget samme dag, og det var både maltesisk og godt. Et av de beste minnene fra Malta.

 

Poenget med turen til Malta var å kombinere badeferie og historisk sightseeing, og sånn sett er Malta ypperlig. Kan anbefale å lese en bok om den dramatiske beleiringen i 1565 først.

Lenke til kommentar

 

 

Når det gjelder maten fant jeg flere gode restauranter i Valletta ved å bruke tripadvisor. Spiste de møreste blekksprutarmene jeg noengang har fått der. Maltesisk vin derimot imponerte ikke.

Jada, man kan finne gode / brukbare restauranter overalt i verden. Det jeg mente er at det maltesiske kjøkkenet er nok det kjipeste i middelhavet. Selv balkan-kjøkkenene i Montenegro, Kroatia og Albania er mer interessante.

Montenegro hadde kanskje den kjipeste maten jeg har opplevd. Stort sett bare grillet fisk og kjøtt med lite smak/røyksmak.

Lenke til kommentar

Har bestemt oss for å forsøke å reise bort i Påska. Dette er en liten forandring i de originale planene  :)

 

Sitter og søker litt, men det meste jeg kommer på er dyrt.

Om du ønsker overkommelige priser i påsken tar jeg det for gitt at det er påsken 2019 du snakker om. Vanligvis legges reiser ikke ut før 11 måneder før ... for å unngå at folk booker feilt år.

 

Om dere ønsker strandliv til neste påske kan dere helt glemme Middelhavet selv om påsken da er i slutten av april. Kanariøyene er antagelig det mest tilgjengelige alternativet.

 

Alternativer som er veldig gode i påsken, men vanligvis endel dyrere er Karibien og sørøst-asia. i Dubai er det allerede for varmt i april og det er også blitt for varmt flere steder i sørsøst-asia så gjør research.

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra noen dager i Sofia og nærliggende områder, og det anbefales virkelig. Mye spennende historie fra blant annet romertiden og den kommunistiske era finnes i området, god mat, gode priser og et generelt sett undervurdert reisemål.

 

Leide en bil og kjørte til blant annet Plovdiv, som er en av verdens eldste byer samt kulturhovedstad i 2019. I tillegg besøkte jeg Buzludzha som er noe av det mest unike du kan oppleve.

Det er strengt tatt ikke lov å gå opp i den UFO-en, men byen Koprivshtitsa med sine rosemalte hus noe veldig spesiell kan man lett kombinere med Plovdiv. Er fantastisk land å besøke.

Lenke til kommentar

 

Kom nettopp hjem fra noen dager i Sofia og nærliggende områder, og det anbefales virkelig. Mye spennende historie fra blant annet romertiden og den kommunistiske era finnes i området, god mat, gode priser og et generelt sett undervurdert reisemål.

 

Leide en bil og kjørte til blant annet Plovdiv, som er en av verdens eldste byer samt kulturhovedstad i 2019. I tillegg besøkte jeg Buzludzha som er noe av det mest unike du kan oppleve.

Det er strengt tatt ikke lov å gå opp i den UFO-en, men byen Koprivshtitsa med sine rosemalte hus noe veldig spesiell kan man lett kombinere med Plovdiv. Er fantastisk land å besøke.

Hva mener du? Er ingen hindringer, vakter eller advarsler om at det er ulovlig å dra opp til Buzludzha.

 

Derimot er det forbudt å ta seg inn i bygget...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...