Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir man tilbydt lounge på Gardermoen når man flyr Premium med Norwegian til Bangkok?

Jeg opplever å bli opplyst om dette i Bangkok hver gang, men aldri i Oslo. Kan ikke si jeg har sett en lounge heller.?

 

Fra Norwegian sine sider: 

 

 

Oslo Lufthavn Gardermoen

Lounge

Ligger i 2. etasje, over den internasjonale avgangshallen

Åpningstider

Kl. 05.45–20.30

 

 

Det er sjeldent jeg blir opplyst om lounge rundt om i verden, der er nok mer normalt i østen. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

trenger hjelp til å bestemme meg...vinterferie 2019, 21. - 26. feb i Hong kong, 24. feb - 2. mars i beijing eller 19. - 27. feb i miami. er vel kanskje beijing som er best sesong akkurat da, men er litt småskeptisk til disse kineserene og er ikke helt fan av visum-søknadsprosessen deres heller...

Lenke til kommentar

trenger hjelp til å bestemme meg...vinterferie 2019, 21. - 26. feb i Hong kong, 24. feb - 2. mars i beijing eller 19. - 27. feb i miami. er vel kanskje beijing som er best sesong akkurat da, men er litt småskeptisk til disse kineserene og er ikke helt fan av visum-søknadsprosessen deres heller...

 

Florida, spesielt så langt sør som Miami, er kjempedeilig i slutten av februar :) 

Lenke til kommentar

trenger hjelp til å bestemme meg...vinterferie 2019, 21. - 26. feb i Hong kong, 24. feb - 2. mars i beijing eller 19. - 27. feb i miami. er vel kanskje beijing som er best sesong akkurat da, men er litt småskeptisk til disse kineserene og er ikke helt fan av visum-søknadsprosessen deres heller...

Ikke finn på å reise til Beijing i Q1, april-mai er derimot greit. Hong Kong og Miami er klart bedre valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tips til billigere reiser fra Gardemoen med avreise 17. Mai og retur 21. Mai?

Kan være overalt i Europa men ikke Finland eller Sverige.. :p

Budsjett er max 6000 kr tur/retur.

 

 

Mulig å finne noe så billig nå?

Jada, det er egne søkemotorer nettopp for dette. Fx http://flybilligst.com/index.php?cc=1

London, Malaga, Praha, Alicante...

Billigere om du reiser ut fredag: London, Gdansk, Reykjavik, Amsterdam,  Faro, Dublin, Berlin..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen her som reiser med kun Carry-On? Isåfall, hva har dere i sekken når dere reiser?

Reiser kun med carry-on med mindre jeg skal bort en hel uke. Reiser endel så jeg har endel fast i kofferten som er i kompakte utgaver og om tar liten plass. Listen med hva jeg har med er ganske lang da jeg dekker de fleste eventualiteter.

Lenke til kommentar

 

Noen her som reiser med kun Carry-On? Isåfall, hva har dere i sekken når dere reiser?

Reiser kun med carry-on med mindre jeg skal bort en hel uke. Reiser endel så jeg har endel fast i kofferten som er i kompakte utgaver og om tar liten plass. Listen med hva jeg har med er ganske lang da jeg dekker de fleste eventualiteter.

 

 

 

Kompakte utgaver? Som små tuber tannkrem f.eks.?

Hvordan gjør du det i sikkerhetskontrollen? Må du f.eks. ta ut alt du har i toalettmappa?

Lenke til kommentar

Tar en titt på hva som ligger igjen fra siste tur:

-ekstra SD-kort

-penner, blyanter, markørpenner

-et par plastskjeer, er også grei om støpslene i UK er litt vanskelige

-multiformat strømadapter + strømadapter for siste sone

-kopi av bildeside fra pass

-reiseforsikring og kopi av reiseforsikring

-et lite ekstra lager med valuta og ekstra kredittkort

-små led-lamper som lett kan henges opp i tilfelle strømbrudd

-immodum

-compeed (gnagsårplaster) og vanlig plaster

-kompakt paraply

-multiformat powerbank

-en liten ekstra mobil

-halspastiller

-nakkepute

-ekstra hodetelefoner

-øreplugger og sovemaske

-et par gode norske plastposer til skittentøy og slikt

-lader og ekstra batteri til kamera

-kompakt kikkert

-våtservietter, lommetørkler som også kan brukes som dopapir der det mangler

-en kompakt pølsebag med adresselapp om jeg skulle trenge utvide lagringskapasitet eller slanke ryggsekken.

-hefte med print av alle reservasjoner og data for turen. Det er langt mere nyttig enn hva man tror.

-et par print av soduko fra Dagens Næringsliv, utrolig effektiv sovemedisin

-nødrasjon av type pastrami pølser og cereal bar (hva heter de nå på norsk om de ikke nødvendigvis har protein?). Greit om man plutselig står fast et sted uten servering eller om man ikke har tid til å ta en skikkelig måltid.

-ekstra mikrofiber t-skjorte som nesten ikke tar noe plass

-pinsett og negelklipper som går på fly

-tanntråd (jordan med håndtak)

-billige polariserende solbriller, forbruksvare som kan ha flere funksjoner

-vanntett liten pose for penger og slikt om man bader

 

Alt dette får plass "i foret" på ryggsekken. Det er bare å legge til passende klær og toalettmappe.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kompakte utgaver? Som små tuber tannkrem f.eks.?

Hvordan gjør du det i sikkerhetskontrollen? Må du f.eks. ta ut alt du har i toalettmappa?

Selvsagt reiser man kun med en mini tannkremtube. Den og alt annet flytende som mini roll-on har vel alle i en gjennomsiktig pose i toalettmappa som de tar ut i sikkerhetssjekken. Man trenger ikke tømme annet ut av toalettmappa.

 

De som er hardcore reisende har også lagt om til å barbere uten barberskum. Det er raskere og det er mindre som man trenger ta med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...