Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Godteriprodusenten? Jeg gleder meg mest til slottet og Nipponbashi...

Tenkte mer på lysreklamen med den springende mannen som i over 80 år har vært et ikonisk landemerke og symbol for byen.

post-18989-0-28739700-1522749092_thumb.jpg

 

Fint slott i byen, men om du kan så kom deg til Himeji og det fineste slotttet jeg har sett i Japan. Og i Nara kan man mate halvtamme rådyr som går rundt tempelområdet.... de er helt ville etter "rådyrkjeks".

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Himeji har jeg allerede besøkt som en utflukt fra Kyoto og jeg er helt enig med deg. Sannsynligvis et av de mest fotogene slottene i verden (da teller jeg ikke med 1800-tallsfantasien Neuschwanstein) og også et av kun 12 japanske slott som er bevart i sin opprinnelige form.  De aller fleste slottene i Japan (inkludert det i Osaka) er moderne rekonstruksjoner av slott som har gått med i brann eller i bomberaidene i 1945.

 

Nara planlegger jeg å besøke som en utflukt fra Osaka.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+45613274

For en stund siden kritiserte jeg SAS, nå er det på tide å skryte litt. Fløy inn til Gardermoen fra utlandet med SAS pluss billett og fløy videre innenlands, men da med et annet selskap. Likevel kom jeg meg inn på loungen til SAS på innenlandsterminalen. Hyggelig overraskelse.

Lenke til kommentar

For en stund siden kritiserte jeg SAS, nå er det på tide å skryte litt. Fløy inn til Gardermoen fra utlandet med SAS pluss billett og fløy videre innenlands, men da med et annet selskap. Likevel kom jeg meg inn på loungen til SAS på innenlandsterminalen. Hyggelig overraskelse.

Ankomstlounge på OSL skal alle med EBD og EBP ha om de kommer dit med Star Alliance.

Lenke til kommentar

Saftig error-fare. Var dessverre litt dum og bestilte før jeg fant dette søket og kunne sluppet å ta ut en del ekstra fridager, men Paris - Wellington for 2400 kr!! Vinterferien for Bergen i 2019, hvertfall.

 

https://www.momondo.no/flight-search/CDG-WLG/2019-02-22/2019-03-03?sort=price_a

Husk at du må legge inn en god buffer i Paris siden du ikke har gjennomgående billett. Blir det forsinkelser som det gjerne gjør om vinteren er det ingen som hjelper deg uten gjennomgående billett. Og å reise via immigration i USA er det ingen som gjør frivillig. Med flightene til og fra Paris og overnattingen som du vil trenge der så kommer du veldig nær prisen på 6100,- til New Zealand som Qatar Airway lenge har tilbudt på de som har fulgt med i riktige tråder.

 

Og har du skjønt at du vil måtte ta 2 eller 3 dager fri ut over vinterferien?

Lenke til kommentar

3,75 dager i transit høres litt hissig ut, og, i alle fall i mine ører. 

 

Edit: Kanskje sånn verden er skrudd sammen, idk.

Man har for turen ned:

flight på 2:25

13:20 i Paris hvor man trenger hotellrom.

flight på 11:20

11:11 i San Fransisco hvor man må ha husket på å forberede ESTA eller visum

flight på 14:55

9:50 i sydney hvor de er nøye på alt av organisk materiale og om jeg har skjønt det riktig vil man totalt trenge 2 transit-visum til Australia.

flight på 3:15

 

Og så noe lignende på returen. Høres unødig slitsomt ut og med 11 dager på reise trenger man vel innsjekket bagasje som ikke er inkludert i prisen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

snip

 

11:11 i San Fransisco hvor man må ha husket på å forberede ESTA eller visum

flight på 14:55

9:50 i sydney hvor de er nøye på alt av organisk materiale og om jeg har skjønt det riktig vil man totalt trenge 2 transit-visum til Australia.

flight på 3:15

 

Stemmer at du trenger ESTA eller visum på vanlig vis selv for transit i USA, men i Australia bruker du vel kun eVisitor på lik linje som du ville brukt for å besøke landet på vanlig vis?

Lenke til kommentar

Man slipper såvidt jeg skjønner ikke inn på fly til Australia uten ETA eller annet visum. Og har sett sider hvor myndighetene omtaler ETA som "visum" og det er motstridende info på sidene om hva man trenger for transit.

 

Ellers er prishullet tettet nå.

 

Forholdsvis bred konsensus om at ESTA, eTA, eVisitor og lignende ordninger ikke holder samme status som visum, og det blir følgelig mer korrekt å betegne som "reisetillatelse". Selvfølgelig for de fleste som teknikaliteter å regne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...