Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laptop, nettbrett, ekstern HDD, noen ganger speilrefleks, posen med 100ml flytende. 

Det er standarden i Europa, men har erfaring min er at at praktiseringen varierer veldig i Asia. Noen skal ikke ha noe ut av bagasjen, noen har klare grenser på kapasitet på batterier, noen på totalt antall elektriske apparater man har med og på Filippinene var visst paraplyer det verste man kunne ha med seg mens man kunne ha en boks brus i hånden gjennom sikkerhetskontrollen.

 

Har uansett ikke sett noen forskjellsbehandling av om slikt ligger i en ryggsekk eller i en trillekoffert.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Må bestille flybilleter denne uken. Skal til Shanghai og må være der 22 juni og dra 7 juli. Har sett litt på momondo og ser at det står mellom Austrian/Swiss og Lufthansa eller Aeroflot. Noen anbefalinger? 

EDIT: Må altså dra 21 juni hvis jeg skal være der 22 juni. Flyturen var litt lengre enn jeg hadde regnet med  :ph34r:

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Med Aeroflot får du Moskva som mellomlanding, og det er jo ikke dumt når en skal østover. 

Pass bare på å ikke få en connection som medfører overnatting. Ellers har Aeroflot bra standard på internasjonale flighter, fløy med dem sist i helgen.

 

Styr for all del unna Air China.

 

Husk visum til Kina.

Lenke til kommentar

Endte opp med Lufthansa hele veien og A380 Munchen-Shanghai og Shanghai-Munchen. Noen som har flydd A380 før og har tips til hvor det er lurt å sitte? Ser det meste faktisk allerede er booked, men var noe ledig ved nødutgang bla. 

Søk på nett, det varierer fra selskap til selskap, alt etter konfig. på flya.

 

Litt sent ute, men jeg ville valgt Aeroflot. De har en "økonomi komfort" klasse på noe av sine flyginger (777 flya). Mot veldig liten tillegg får du mye bedre plass på flyet. Gullverdt på lange flyginger!

Lenke til kommentar

Driver og skal organisere en jobbrelaturt tur for mange mennesker. Opprinnelig var planen Vilnius men til min store overraskelse så går det ikke direktefly dit fra Oslo (!), noe som er en dealbreaker pga tidaspektet. Det slutter aldri å forbause meg hvor dårlig Gardermoen er på utenlandsforbindelser; det er ikke lenge siden vi endelig fikk direktefly til Madrid, en av de største byene i Europa. Jeg har flydd en god del rundt i Europa nå og mitt inntrykk er at Oslo har de absolutt dårligste forbindelsene av alle hovedstedene i hele Vest-Europa - kan det stemme? Selvfølgelig med unntak for miniputtstatene.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Endte opp med Lufthansa hele veien og A380 Munchen-Shanghai og Shanghai-Munchen. Noen som har flydd A380 før og har tips til hvor det er lurt å sitte? Ser det meste faktisk allerede er booked, men var noe ledig ved nødutgang bla. 

 

Usikker på om ditt fly er V1 eller V2, men seatguru har nok infoen om din flight hvis du skriver inn på forsiden.

Lenke til kommentar

Driver og skal organisere en jobbrelaturt tur for mange mennesker. Opprinnelig var planen Vilnius men til min store overraskelse så går det ikke direktefly dit fra Oslo (!), noe som er en dealbreaker pga tidaspektet. Det slutter aldri å forbause meg hvor dårlig Gardermoen er på utenlandsforbindelser; det er ikke lenge siden vi endelig fikk direktefly til Madrid, en av de største byene i Europa. Jeg har flydd en god del rundt i Europa nå og mitt inntrykk er at Oslo har de absolutt dårligste forbindelsene av alle hovedstedene i hele Vest-Europa - kan det stemme? Selvfølgelig med unntak for miniputtstatene.

Kjenner jeg ikke til datoene dine, men Norwegian flyr direkte tre ganger i uken (tir-tor-søn)

Lenke til kommentar

 

Driver og skal organisere en jobbrelaturt tur for mange mennesker. Opprinnelig var planen Vilnius men til min store overraskelse så går det ikke direktefly dit fra Oslo (!), noe som er en dealbreaker pga tidaspektet. Det slutter aldri å forbause meg hvor dårlig Gardermoen er på utenlandsforbindelser; det er ikke lenge siden vi endelig fikk direktefly til Madrid, en av de største byene i Europa. Jeg har flydd en god del rundt i Europa nå og mitt inntrykk er at Oslo har de absolutt dårligste forbindelsene av alle hovedstedene i hele Vest-Europa - kan det stemme? Selvfølgelig med unntak for miniputtstatene.

Kjenner jeg ikke til datoene dine, men Norwegian flyr direkte tre ganger i uken (tir-tor-søn)

 

 

Seriøst? Takk for info. Skal ta med dette videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Endte opp med Lufthansa hele veien og A380 Munchen-Shanghai og Shanghai-Munchen. Noen som har flydd A380 før og har tips til hvor det er lurt å sitte? Ser det meste faktisk allerede er booked, men var noe ledig ved nødutgang bla.

 

Chen Zhen : "We are NOT sick men !" :p

 

Kanskje jeg drar dit en gang , bare vært i Hong Kong.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Er det fortsatt mulig å få med seg masse bagasje hjem fra USA ? Eller har de gått inn og overpriset det så det ikke lønner seg lenger.

Noen tips til selskap som er snille på dette ? 

Det kommer vel ann på hvor du har status. Pga. status kan jeg for eksmepel ta med totalt 110 kg med BA.

Lenke til kommentar

 

Er det fortsatt mulig å få med seg masse bagasje hjem fra USA ? Eller har de gått inn og overpriset det så det ikke lønner seg lenger.

Noen tips til selskap som er snille på dette ?

 

Det kommer vel ann på hvor du har status. Pga. status kan jeg for eksmepel ta med totalt 110 kg med BA.

Hmm, verdt å plukke opp avios for platinum for så å kunne fly med 110 ? HVIS jeg tolket deg rett

Lenke til kommentar

Hmm, verdt å plukke opp avios for platinum for så å kunne fly med 110 ? HVIS jeg tolket deg rett

Jeg aner ikke hva du legger i "avios for platinum". BA har ikke noe Platinum-nivå, det som tilsvarer Pandion kaller de Premier. Og du kan ikke kjøpe den statusen for avios.

 

Siden vi tydeligvis snakker forbi hverandre bør du sjekke reglene før du booker.

Lenke til kommentar

 

Hmm, verdt å plukke opp avios for platinum for så å kunne fly med 110 ? HVIS jeg tolket deg rett

Jeg aner ikke hva du legger i "avios for platinum". BA har ikke noe Platinum-nivå, det som tilsvarer Pandion kaller de Premier. Og du kan ikke kjøpe den statusen for avios.

 

Siden vi tydeligvis snakker forbi hverandre bør du sjekke reglene før du booker.

Hva snakker du om når du sier "hvem du har status hos" Jeg bare gikk inn på ba.com og så på deres executive programme/club, antok at du mente tier, tok jeg feil? Av det jeg forsto så avhenger det av antall opptjente poeng, som jeg trodde ble kalt avios, de var/er og kjøpbare, tok jeg kanskje feil der da? Ja må nok sette meg bedre inn i dette for å finne ut av hva jeg kan/kan ikke. Men da har du iallefall bekreftet at det fortsatt er mulig. Så takk for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...