Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Fikk også avslag på oppgradering når jeg la inn på SVG-LHR, men på vei tilbake pep det når jeg skulle boarde flyet.  Fikk da fra damen i skranken "You've been upgraded Sir".   Veldig kjekt med gratis oppgradering. Spesielt på denne flighten med gratis mat og fri bar.  Ingen anelse hvorfor jeg fikk det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forumets reiseglade har lenge savnet en tråd for diskusjoner rundt flyplasser, flymat, flyselskaper, flymat, frequnet flyer-program, service og alt annet som faller naturlig inn under temaet. Forhåpentligvis kan denne tråden dekke disse behovene! smile.gif

 

En av de flotteste flyplasser jeg vet er vel Schiphol i Holland. Der lander man på et shoppingcenter ;). KLM er selskapet jeg trives å bruke. Veldig trivelig å reise med KLM. 

Lenke til kommentar

Enig der, KLM. Veldig bra!

Jeg har litt blandede erfaringer med dem. Har fått veldig dårlig oppfølging ved forsinkelser. Spesielt bakkepersonalet på  Schiphol var elendige og rett og slett uhøflige. Jeg måtte ta skjermbilde fra feil på en automat før de trodde meg og tillot meg under tvil å stille meg bakerst i køen for stedet med det misvisende navnet "service desk"

 

Og selv på business har jeg fått mat som var frossen inni.

Lenke til kommentar

Enig der, KLM. Veldig bra!

Jepp jeg hadde flyskrekk. Og ved hjelp av å fly med KLM så forsvant skrekken. Nå er det kun det selskapet jeg helst vil fly med. De er veldig servicevennlige og imøtekommende. Schiphol har jeg kun positive erfaringer med. Men det er alltid noen som opplever negativt med det og. Men jeg må virkelig gi KLM skryt i denne tråden! KLM - you are fantastic! I am not afraid to fly anymore :)

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

KLM er det nest beste flyselskapet jeg har tatt. Det beste var air Singapore fra Oslo til Tokyo.

Da kan du ikke ha flydd med mange selskaper.

 

Uansett hvor gode selskaper er så vil det innimellom oppstå feil og forsinkelser som er utenfor deres kontroll. Det er da man ser store forskjeller på hvor gode selskapene er til å informere, finne løsninger og gjøre det enkelt for kundene. Og det er også her KLM faller fullstendig gjennom. De oppfører seg om feilene er kundens problem som kunden selv må løse og oppfører seg som om kunden er hår i suppa.

Lenke til kommentar

S

Flydd med de en gang, gikk strålende.

Flyver ca to ganger per år.

Var det noen problemer de løste på en strålende måte eller hadde du bare en flight hvor det heldigvis ikke skjedde noe?

 

Har selv ca 90 flighter i året så får også se hvordan de forskjellige selskapene reagerer når det er et problem.

Lenke til kommentar

90 flighter i året? Hvordan orker du? Blir du ikke lei? :p

Flydd med KLM 4-10 ganger. Null problem. Bra service ombord.

 

Uansett.

Prøvde jo på oppgradering til Barcelona på SAS. Oppgraderingen kom ikke gjennom. Hvor mange tror dere det var på SAS Plus? Èn person. Og de tok ikke oppgraderingen der jeg tilbydde å betale for SAS Plus. Haha latterlig altså.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

90 flighter i året? Hvordan orker du? Blir du ikke lei? :p

Flydd med KLM 4-10 ganger. Null problem. Bra service ombord.

 

Uansett.

Prøvde jo på oppgradering til Barcelona på SAS. Oppgraderingen kom ikke gjennom. Hvor mange tror dere det var på SAS Plus? Èn person. Og de tok ikke oppgraderingen der jeg tilbydde å betale for SAS Plus. Haha latterlig altså.

Lei av å reise og se nye steder? Tuller du? :)

 

SAS har vel en minstepris de ønsker for oppgradering. Pluss innen Europa har lite for seg, du får bare gratis servering fra en begrenset meny, ellers ikke noe endret. Med mindre andre betaler og du får mere poeng....

Lenke til kommentar

Å reise er en av de få tingene i livet som ikke blir kjedelig selv om du har gjort det mye. Når det er sagt så høres 90 flighter ut som mye, med mindre man også reiser mye i jobben. Det blir i underkant av to flighter per uke.

 

Litt utenfor trådens purpose, men jeg gidder ikke opprette ny tråd.

 

Jeg flytter til Italia om to ukers tid. Det blir Firenze. 

 

Noe spesielt jeg bør tenke på? 

 

Jeg skal dit om en måneds tid. Det jeg har funnet ut så langt er at 1. det er svindyrt å bo i sentrum 2. billetter til uffizi-galleriet burde kjøpes på forhånd 3. det er mange flere fine opplegg for å besøke vingårder.

 

Men dette er mer turisthensyn. Har du tenkt til å jobbe der? Jeg vet om en som jobbet som dataingeniør i Firenze og tjente mindre enn han gjorde som postmann i Norge.

Lenke til kommentar

 

Litt utenfor trådens purpose, men jeg gidder ikke opprette ny tråd.

 

Jeg flytter til Italia om to ukers tid. Det blir Firenze. 

 

Noe spesielt jeg bør tenke på? 

 

Jeg skal dit om en måneds tid. Det jeg har funnet ut så langt er at 1. det er svindyrt å bo i sentrum 2. billetter til uffizi-galleriet burde kjøpes på forhånd 3. det er mange flere fine opplegg for å besøke vingårder.

 

Men dette er mer turisthensyn. Har du tenkt til å jobbe der? Jeg vet om en som jobbet som dataingeniør i Firenze og tjente mindre enn han gjorde som postmann i Norge.

 

Skal ta mastergrad ved universitetet der. 

 

Prisene på hybel  / leilighet er faktisk noenlunde like som de er i Norge. Litt hyggeligere enn akkurat Oslo, men kan sammenlignes andre byer. 

 

Jeg har fått meg en leilighet som ligger like ved Palazzo Pitti. 

 

 

Litt utenfor trådens purpose, men jeg gidder ikke opprette ny tråd.

 

Jeg flytter til Italia om to ukers tid. Det blir Firenze. 

 

Noe spesielt jeg bør tenke på? 

 

Ikke kjør i sentrum, det blir dyrt.

 

 

Haha, kan ikke kjøre i noen byer i Toscana. Lucca, Firenze, Pisa osv. Samme greia. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...