Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Har tolv og en halv time (på dagtid) på flyplassen i Bangkok om noen dager. Hva gjør man med slikt? Er immigrasjonskøer etc korte nok til at det er greit å ta turen ut for å sove ut litt, eller bør jeg booke meg inn på airside-hotellet? Har 12 timers flight både før og etter, så tror ikke jeg gidder å dra til sentrum.

Immigransjonen på Bangkok flyplass er endten eller, har hvert gjennom der tosiffra antall ganger. Endten så er alle skrankene åpne og det går helt greit ca 5-20min, eller så er flere stengt og det er køer langt utafor imigrasjons rommet og det tar 1 - 2 timer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke huske at jeg har hatt mellomlanding med flybytte i mitt voksne liv. Så da spør jeg her. Skal mellomlande på Gardermoen og videre med en innenlandsflyvning. Reisen ble bestilt i ett på SAS. Da trenger jeg ikke gjøre noe ift innsjekket bagasje? På Gardermoen kan jeg bare gå til ny gate uten å gå gjennom sikkerhetskontroll igjen?

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg har hatt mellomlanding med flybytte i mitt voksne liv. Så da spør jeg her. Skal mellomlande på Gardermoen og videre med en innenlandsflyvning. Reisen ble bestilt i ett på SAS. Da trenger jeg ikke gjøre noe ift innsjekket bagasje? På Gardermoen kan jeg bare gå til ny gate uten å gå gjennom sikkerhetskontroll igjen?

 

Nei, kommer du ifra utlandet må du igjennom tollen, og det gjelder selvsagt også din innsjekkete bagasje. De driver riktignok med en prøveordning for tiden for å slippe, så om din flight er med på den, kan det hende.

Lenke til kommentar

Immigransjonen på Bangkok flyplass er endten eller, har hvert gjennom der tosiffra antall ganger. Endten så er alle skrankene åpne og det går helt greit ca 5-20min, eller så er flere stengt og det er køer langt utafor imigrasjons rommet og det tar 1 - 2 timer

 

 

Takk. Har tatt sjansen på å bestille et hotell utenfor flyplassen – det kostet 140 kroner, inkludert shuttle t/r flyplassen. Hotell airside koster ca 1300 kroner – ser an køen når jeg kommer dit.

Lenke til kommentar

Er det greit med drosjer ved Gardermoen rundt midnatt, eller burde man bestille? Normalt ville jeg aldri vurdert å ta taxi fra Gardermoen, men jeg lander ganske sent neste uke (23:55 etter planen) og usikker på om jeg rekker siste flybuss som går 00:15 eller om jeg kan få noen til å hente så sent.

Lenke til kommentar

Dette kommer jo veldig mye ann på flight og innsjekket bagasje. Noen ganger kan lange flighter komme inn opptil en time før ruten og noen ganger kan er de lenge etter. Og som de som velger å sjekke inn bagasje har jeg opplevd å vente nesten en time på dette på Gardermoen. Om man skal bestille taxi kan det altså være vanskelig å fastslå hvilken tid det er fra.

 

Har inntrykk av at det alltid er taxi der, men at det kan varierer hvilke selskaper og de har jo veldig forskjellig pris og kvalitet. Jeg klarer alltid reise kollektivt til Oslo, men så vet jeg ikke hvor du skal.

Lenke til kommentar

Jeg mente hvor du skal med flybussen, da det er 2 forskjellige flybuss som kjører fra OSL, flybussekspressen og SAS flybussen. Flybussekspressen siste avgang er rundt midnatt og SAS flybussen kjører jo så lenge det går fly, sistnevnte er jo uaktuelt for deg da den ikke kjører til Nittedal.

Lenke til kommentar

Riktig. Jeg kan kun bruke Flybussekspressens F1-buss som går fra Gardermoen til Majorstua via Gjelleråsen. Siste avgang på den kvart over tolv, og jeg lander etter planen fem på tolv. Har ingen tro på at jeg rekker det (men vil prøve), hvis ikke blir det taxi, som det ser ut som vil koste i underkant av tusenlappen. Da vet jeg i hvertfall at å ta et sent fly til Gardermoen betyr at reisen egentlig er en tusing dyrere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvor strenge er Norwegian med overvekt? Vil under 1 kg føre til ekstra gebyr?

De er vel heller ikke så strenge med håndbagasje?

De virker ganske fleksibel med handbagasje , ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Riktig. Jeg kan kun bruke Flybussekspressens F1-buss som går fra Gardermoen til Majorstua via Gjelleråsen. Siste avgang på den kvart over tolv, og jeg lander etter planen fem på tolv. Har ingen tro på at jeg rekker det (men vil prøve), hvis ikke blir det taxi, som det ser ut som vil koste i underkant av tusenlappen. Da vet jeg i hvertfall at å ta et sent fly til Gardermoen betyr at reisen egentlig er en tusing dyrere.

Hvis du hadde tid kunne du jo skaffe billig overnatting og så dra med tog dagen etter.

Lenke til kommentar

 

Riktig. Jeg kan kun bruke Flybussekspressens F1-buss som går fra Gardermoen til Majorstua via Gjelleråsen. Siste avgang på den kvart over tolv, og jeg lander etter planen fem på tolv. Har ingen tro på at jeg rekker det (men vil prøve), hvis ikke blir det taxi, som det ser ut som vil koste i underkant av tusenlappen. Da vet jeg i hvertfall at å ta et sent fly til Gardermoen betyr at reisen egentlig er en tusing dyrere.

Hvis du hadde tid kunne du jo skaffe billig overnatting og så dra med tog dagen etter.

 

 

Skal sjekke, men usikker på om det blir nevneverdig billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...