Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://travelerscent...b.org/countries

 

Noen som kan bli medlem? Hadde rundt 55 selv.

"This list is recognized by the world as the standard of countries". Makan til sprøyt, hvor de teller nesten hver øy regnes som et nytt land. Mallorca et eget land?

 

her er listen med verdens 206 suverene stater:

http://en.wikipedia....overeign_states

"Although some are not actually countries in their own right, ..."

De sier jo ikke at det der er de ekte landene. Der bruker de vel FN sin liste over 193 stater + vatikanstaten. De bruker det der som en egen liste for å kunne sjekke hvem som reiser mest. På samme måte som http://mosttraveledpeople.com/ har en liste på "872 land". Bare lurte på om noen kvalifiserer til å være medlem, det vil si 100 besøkte "land".

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Travelers'_Century_Club

Lenke til kommentar

Ingenting, bruker det selv, men syns uansett det er morsomt å sjekke om noen her på forumet oppfyller kravet. Uansett imponerende kart, du har en del mer enn meg i asia foreløpig, men jeg skal jo til Kina, Japan og India i sommer ihvertfall (5 uker ferie til sammen, det blir sweet).

 

Edit: Og en ting til. Tror det er sånn i Delta at bonuspoengene blir stående (altså at du ikke må bruke de opp en gang i året), er det sånn i de andre også?

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar
Angående bonusprogrammer: Er de felles innad i hver flyallianse? Jeg er medlem i Delta(Skyteam), SAS (Star Alliance) og Finnair (Oneworld). Holder da dette? Har fått poeng for KLM reise i delta før, men gjelder dette for alle alliansene og alle flyselskapene innad i alliansene?
Det er endel forskjeller på programmene innen alliansene på hvor mye man tjener på forskjellige flighter. Billettene er ikke bare økonomi, de er en eller annen bookingklasse representert med en bokstav og det kan være stor forskjell på hvor mange poeng man får avhangig av bokstaven og hvor flighten er. Man kan gjerne oppleve at man kan få 100%, 50%, 25% eller 0% uttelling av samme flight avhengig av hvor innen alliansen man samler poengene. Så her gjelder det å være våken og sette seg inn i reglene.

 

Det er surt å ha hatt en lang flight og så ende opp med 0 poeng fordi man ikke har sjekket siste endringer i programmene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Ikke bryt loven i Miami for da kommer de og tar deg :D

 

(bossen dems......skulle tro han var tvillingbrorn til Soup Nazi , de er omtrent like sure.....lulz)

Lenke til kommentar
Lurer på om det kommer noen flere gode tilbud på bonusbilletter hos SAS. Begynner å angre på at jeg ikke slo til på Shanghai...
De lovet å legge ut gode tilbud ut den 20. hver måned, men pga problemer med websiten har de ikke klart det og de første tilbudene de la ut var klart det beste.

 

Etter at de ha har vanlig salg ut året må du regne med at det blir litt mere utleitet. Et godt tips er å sjekke hva du idag får av vanlige bonusreiser. Er det ingen bonusreiser igjen eller de er dyrere enn minste poengsum så kan du ikke forvente at de kommer på bonustilbud. Du kan heller ikke regne med flere bonsutilbud til Shanghai.

 

Det du antagelig kan håpe på er bonustilbud utover høsten for Washington, Chicago, New York, Tokyo og Beijing.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Er det noen her som har reist med Condor før? Har funnet billige billetter til Goa via Frankfurt (SAS til FRA, Condor til GOI), men lurer litt på hvordan flyene de bruker er? Jeg har aldri flydd med Condor selv, har knapt nok hørt om selskapet før nå. Noen erfaringer? :)

Lenke til kommentar

Condor er et gammelt tysk charterselskap som har gått over til rutetrafikk. Kan minne veldig om det tidligere nederlandske selskapet martinAir. Jeg var selv i møte med de på fredag faktisk!

 

Tja, flyene...de er ålreite. Du skal ikke forvente noe spesielt. Det er trangt i økonomi ettersom det tidligere var brukt som charter. Ellers er et det vel som de fleste. Det skiller veldig lite på økonomiklasser sånn sett.

Lenke til kommentar

Ser flytiden til Goa er på litt over 8 timer fra Frankfurt, vil du anbefale å velge et annet selskap, eller vil plassen være tilnærmet det samme som hos andre selskaper? Jeg ser de har både Boeing og Airbus, men det sier ikke meg så fryktelig mye i grunn, utenom at en av flytypene hadde en del mer seter enn de to andre, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en del billetter med Air India, Qatar, Emirates osv., men de er vesentlig dyrere, og har gjerne en mellomlanding i Doha, Chennai e.l. Har funnet en del rimelige med Aeroflot også, men det frister ikke å reise med de!

 

Tusen takk for hjelpen iallfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...