Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.aftenposten.no/reise/article4270570.ece

 

Blir fort for mye Bulgarere i Bulgaria :(

 

Norge trenger fler som klager på for mye utlendinger i utlandet.

 

Selv skal jeg til Delhi til sommeren, og kommer til å KLIKKE SÅ SYKT om det er mye indere der.

 

 

Jeg var i Beijing i fjor sommer, synes det var altfor mange kinesere der. Folk er idioter ute på ferie og tror de eier hele verden.

Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting. Skal fly fra LAX til LHR i sommer, og deretter videre til SVG. "problemet" mitt et at flyet lander 11:15 i LHR og mitt neste fly går 19:50 til SVG.

 

Dette er to separate bookinger slik at jeg må sjekke ut og inn osv. Det jeg lurer på er hvor lang tid i forveien jeg kan sjekke inn bagasje? Kunne tenkt meg å bruke disse timene i London sentrum kontra sitte på lounge.

Lenke til kommentar

Skal til Beijing i noen uker i Juni og tenker derfor å dra videre i en av ukene (Mandag-Fredag) til en annen by. Noen erfaringer? Har tenkt på Seoul eller Tokyo. Tokyo virker egentlig kulest, men litt dyrere og ikke direkteflight (som jeg fant ihvertfall), så det er litt dumt. Andre forslag?

 

Må jo isåfall ha multi-entry visum, men det skal vel ikke være noe vanskligere, så lenge jeg har flybillettene når jeg søker om visum?

Lenke til kommentar

Skal til Beijing i noen uker i Juni og tenker derfor å dra videre i en av ukene (Mandag-Fredag) til en annen by. Noen erfaringer? Har tenkt på Seoul eller Tokyo. Tokyo virker egentlig kulest, men litt dyrere og ikke direkteflight (som jeg fant ihvertfall), så det er litt dumt. Andre forslag?

 

Må jo isåfall ha multi-entry visum, men det skal vel ikke være noe vanskligere, så lenge jeg har flybillettene når jeg søker om visum?

 

 

Vel den kinesiske ambassaden her i Oslo har nærmest slutta med mulitentryvisum, beste du kan håpe på er dobbeltentryvisum. Kontakten mellom Norge og Kina er omtrent innstilt på offisielt nivå etter Nobelprisen. Og det er direktefly Beijing-Tokyo, prøv ANA og Air China feks bare for å nevne to av selskapene.

Lenke til kommentar

Vel den kinesiske ambassaden her i Oslo har nærmest slutta med mulitentryvisum, beste du kan håpe på er dobbeltentryvisum. Kontakten mellom Norge og Kina er omtrent innstilt på offisielt nivå etter Nobelprisen. Og det er direktefly Beijing-Tokyo, prøv ANA og Air China feks bare for å nevne to av selskapene.

 

Ja, trenger jo bare dobbeltentryvisum, så skal sende de en mail å spørre om hvor vanskelig det er.

 

Til Air China fant jeg bare veldig dyre billetter (type 5000) og det samme hos ANA. Der jeg fant billige (rundt 2000-2500) var via Shanghai og da går det jo en del tid.

 

 

Lenke til kommentar

Heisann!

Har et spørsmål her.

Skal om ikke så lenge ta Widerøe flyet fra Torp (SFJ), til Kastrup flyplass, Danmark.

Flyet lander ca kl 12:00, og neste fly som går med SAS til Washington går ca 13:00.

Terminalen er heldigvis den samme. Det jeg lurer på, er om baggasjen vi har flyttes automatiskt til det nye flyet når det blir ladet ut, eller gjelder det bare hvis det er samme flyselskap ?

Bare lurer på om det blir stress, å rekke flyet på 1 time.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

den sjekker du inn hele veien til washington når du sjekker inn på torp. du må bare i transit og via passkontroll for å komme ut av schengen på kastrup. en time er nesten i knappeste laget til en long haul, men det skal nok gå :)

 

Det er stort sett bare lavprisselskaper som ikke sender bagasjen din videre (eller tar den imot fra andre...)

Lenke til kommentar

Heisann!

Har et spørsmål her.

Skal om ikke så lenge ta Widerøe flyet fra Torp (SFJ), til Kastrup flyplass, Danmark.

Flyet lander ca kl 12:00, og neste fly som går med SAS til Washington går ca 13:00.

Terminalen er heldigvis den samme. Det jeg lurer på, er om baggasjen vi har flyttes automatiskt til det nye flyet når det blir ladet ut, eller gjelder det bare hvis det er samme flyselskap ?

Bare lurer på om det blir stress, å rekke flyet på 1 time.

 

Dette er nok en gjennomgående billett så bagasjen din vil sendes videre og du har mer enn nok transfer tid i CPH. Om det ikke hadde vært gjennomgående billett ville jeg ha vært mer bekymret.

Lenke til kommentar

Ok, men da er det ikke så ille da.

Bestilte og betalte hele reisen på reisefeber, og alt (alle flyreisene) er på samme papir, dvs det må være gjenomgående billett regner jeg med?

Men gjelder dette også når man mellomlander i USA? Skal mellomlande i washington, og 5 timer sennere skal jeg videre til Tampa. Må man ikke tolldeklarere bagasjen i washington?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Ja du må ut med bagasje og tolldeklarere den selv i USA UANSETT hvilken destinasjon du skal til om du kommer fra utlandet.
Det finnes faktisk unntak for dette. For noen kombinasjoner av hvor fllighten kommer fra i utlandet, hvor i utlandet du skal videre og flyselskap så er det faktisk mulig å ha en "normal" internasjonal transit av bagasjen, men man må likevel selv gjennom immigration.
Lenke til kommentar

Mye rare ordninger ved landing i USA. Et eksempel: kommer du med privatfly til Memphis måtte man i alle fall tidligere ta buss (!) til den normale terminalen, for så å stille seg bakerst i immigration-køen. I serien meningsløs pengebruk kommer den turen ganske høyt opp.

 

Amerikanske myndigheter sparer jo penger på det da så det med penger går vel litt begge veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...