Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Det finnes faktisk unntak for dette. For noen kombinasjoner av hvor fllighten kommer fra i utlandet, hvor i utlandet du skal videre og flyselskap så er det faktisk mulig å ha en "normal" internasjonal transit av bagasjen, men man må likevel selv gjennom immigration.

 

Ja de unntakene er jeg klar over, det er stortsett om du kommer fra land som har preklarering på amerikansk toll og immigrasjon. Men for en nordmann som kommer fra Norge og skal videre så gjelder det jeg skrev som hovedregel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på flybilletter Beijing-Tokyo-Beijing nå og fant billetter til 1100,- som jeg syns er mistenkelig billig. Noen som har bestilt hos China Eastern Airways før?

 

Står at det er en stopp i Shanghai, men virker som dette kun er en stop for avlasting/pålasting også fly igjen. Noen som kan bekrefte dette? Reisetiden er 5 timer og 30 minutter den ene veien og 6 timer og 45 minutter tilbake.

 

Sto også "the shortest retention period for passenger tickets is 3 days, the longest retention period is 1 month" som jeg ikke helt skjønte hva betyr. Google translate sier oppbevaringsperioden, men skjønner ikke helt hva det skal være?

Lenke til kommentar

Ser på flybilletter Beijing-Tokyo-Beijing nå og fant billetter til 1100,- som jeg syns er mistenkelig billig. Noen som har bestilt hos China Eastern Airways før?

 

Står at det er en stopp i Shanghai, men virker som dette kun er en stop for avlasting/pålasting også fly igjen. Noen som kan bekrefte dette? Reisetiden er 5 timer og 30 minutter den ene veien og 6 timer og 45 minutter tilbake.

 

Sto også "the shortest retention period for passenger tickets is 3 days, the longest retention period is 1 month" som jeg ikke helt skjønte hva betyr. Google translate sier oppbevaringsperioden, men skjønner ikke helt hva det skal være?

Slik jeg forstår siste delen av posten din er at du må være i Tokyo i minst 3 dager, og maks 1 måned.

Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke om dette er rett tråd, men var det nærmeste jeg kom! :)

 

Jeg skal til Sør-Korea, og har jo en del spørsmål. Det er jo mest angående priser og slikt, siden jeg har funnet mye andre ting på nett.

 

* Om man kjøper noe, feks en iPad, får man det på engelsk, eller er det muligheter for norsk?

* Er klede billig?

* Hvor mye koster en halvliter brus med cola?

* En flaske vann? (halvliter)

* Har de mat som pizza, og populære ting i hele verden?

* Hva elektronikk er billig? Har hørt det er kamera, videokamera, og slik småelektronikk. Men hvor stor prisforskjell er det?

* Hva slags godteri er det der?

* Ser at den minste mynten er på 1 won, som er veldig lite norske kroner, så er det noe man kan få kjøpt for så lite som 1 eller et par won?

 

Er bare å flytte innlegget om det ligger feil. Takker for all hjelp på forhånd! :D

Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke om dette er rett tråd, men var det nærmeste jeg kom! :)

 

Jeg skal til Sør-Korea, og har jo en del spørsmål. Det er jo mest angående priser og slikt, siden jeg har funnet mye andre ting på nett.

 

* Om man kjøper noe, feks en iPad, får man det på engelsk, eller er det muligheter for norsk?

* Er klede billig?

* Hvor mye koster en halvliter brus med cola?

* En flaske vann? (halvliter)

* Har de mat som pizza, og populære ting i hele verden?

* Hva elektronikk er billig? Har hørt det er kamera, videokamera, og slik småelektronikk. Men hvor stor prisforskjell er det?

* Hva slags godteri er det der?

* Ser at den minste mynten er på 1 won, som er veldig lite norske kroner, så er det noe man kan få kjøpt for så lite som 1 eller et par won?

 

Er bare å flytte innlegget om det ligger feil. Takker for all hjelp på forhånd! :D

 

Har ikke vært der selv, men sett litt på det pga. at jeg vurderte å dra dit. Tror ikke du bør regne med at det er billig ihvertfall. Er nok en del billigere enn Japan, men fortsatt dyrere enn resten av regionen.

Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke om dette er rett tråd, men var det nærmeste jeg kom! :)

 

Jeg skal til Sør-Korea, og har jo en del spørsmål. Det er jo mest angående priser og slikt, siden jeg har funnet mye andre ting på nett.

 

* Om man kjøper noe, feks en iPad, får man det på engelsk, eller er det muligheter for norsk?

* Er klede billig?

* Hvor mye koster en halvliter brus med cola?

* En flaske vann? (halvliter)

* Har de mat som pizza, og populære ting i hele verden?

* Hva elektronikk er billig? Har hørt det er kamera, videokamera, og slik småelektronikk. Men hvor stor prisforskjell er det?

* Hva slags godteri er det der?

* Ser at den minste mynten er på 1 won, som er veldig lite norske kroner, så er det noe man kan få kjøpt for så lite som 1 eller et par won?

 

Er bare å flytte innlegget om det ligger feil. Takker for all hjelp på forhånd! :D

Jeg var i Koreane (ja, begge) i august 2010. Jeg må inrømme at jeg ikke kan svare på de fleste spørsmålene dine. Jeg husker rett og slett ikke hvor mye jeg betalte for en flaske vann eller Cola. (er det noen som går rundt og husker sånt?) Og jeg kjøpte verken klær eller elektronikk eller godterier. (hater å shoppe) Korea er ikke billig etter asiatisk målestokk. Men for oss som er vant til norske priser er prisnivået relativt behagelig likevel.

 

Men et spørsmål kan jeg besvare mer presist:

De har Pizza! (både i nord og syd) De internasjonale store kjedene som Pizza Hut og Domino er selvfølgelig sterkt tilstedeværende. De har også lokale kjeder som Mr. Pizza og Etang. Men vær forberedt på noen små overraskelser når det gjelder ingrediensene :hmm:

Og dersom du går lei av pizza, kimchi, bulgogi og rå akkar kan du jo søke tilflukt på McDonalds, Burger King eller KFC. Og nyte din Starbuck-kaffe etterpå. Alt dette gjelder selvsagt Sør-Korea. I nord har de en pizzarestaurant i Pyongyang. (ble desverre ikke tatt med dit under mitt opphold der)

Endret av eflatjan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noen gode reiseprogrammer å anbefale? Engelsk eller norsk.

 

Packat och Klart på SVT er vel nesten norsk?

 

http://svt.se/2.104390/packat_och_klart

 

Klikk på kartet så kan du streame videoer direkte.

 

Ellers bør du sjekke ut Karl Pilkingtons "An idiot abroad" om du liker mye humor, og en del sannhet i reiseprogrammene dine. Aldri ledd så mye før av et program.

Lenke til kommentar

Har selvfølgelig sett An idiot abroad og det er konge. Digger også radioprogrammet med de. Kunne gjerne tenkt meg en lignende serie der de blander humor og reise på den måten.

 

Skal sjekke ut Packat och Klart, men er ikke så stor fan av svensk (selv om det er 100 hakk bedre enn dansk).

 

EDIT: Har ikke travel channel nei.

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...