Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

* Om man kjøper noe, feks en iPad, får man det på engelsk, eller er det muligheter for norsk?

* Er klede billig?

* Hvor mye koster en halvliter brus med cola?

* En flaske vann? (halvliter)

* Har de mat som pizza, og populære ting i hele verden?

* Hva elektronikk er billig? Har hørt det er kamera, videokamera, og slik småelektronikk. Men hvor stor prisforskjell er det?

* Hva slags godteri er det der?

* Ser at den minste mynten er på 1 won, som er veldig lite norske kroner, så er det noe man kan få kjøpt for så lite som 1 eller et par won?

 

Kan prøve å svare på noen av spørsmålene dine. Var 2 uker i seoul med egen guide for noen år siden. Klær er billig hvis du kjøper kinesiskprodusert eller lokalprodusert. Internasjonale merkeklær er det tilnærmet norske priser på etter hva jeg så. Brus, vann ganske billig. De har selvsagt mækkern, kfc, baskin robbins, dunkin donuts, burger king o.l der. og prisene ganske hyggelig. Husker jeg betalte 18 NOK for en big mac meny. Tror ikke jeg ville kjøpt elektronik der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiser en tur til Sudan 29/3. Jeg mellomlander da på Schiphol, hvor jeg etter hva jeg har forstått det finnes en del klesbutikker som fører merker som RL. Min garderobe trenger nok litt utskiftning, er det fornuftig å vente til jeg kommer dit, og handle stort, eller kan jeg like gjerne handle her hjemme?

Lenke til kommentar

Driver å fyller ut visumsøknad til Kina nå og har et spørsmål. Det står "Your longest intended stay among all entries of your inteded visits in China", betyr det lengste sammenhengende opphold eller perioden fra første innreise til siste utreise? Skal først være i Kina 4-5, så til Japan for 4-5 dager, så tilbake til Kina for 8-9 dager.

 

(Skriver her istedenfor visumtråden, siden jeg trenger kjapt svar!)

Lenke til kommentar

Det er aldri godt å vite hva kinesere har ment når de uttrykker ting på engelsk, men jeg leser dette i retning av at svaret er 8-9 dager. Trodde uansett det greieste var å legge inn et høyt estimat her (men under 30 dager). Skal sies at jeg ikke har hatt multi-entry til Kina, så les dette med en trillebår salt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

In reference to your query, Delta flies in and out of all concourses A, B, C, D, and T. Miami flight could arrive on any concourse. You will then take a train from the lower level to go to international concourse E. The train will not take more than 10 minutes to connect from one concourse to another. Therefore, 40 minutes is enough time to go to International concourse E.

 

Skal jeg gamble på dette ellers må jeg endre billett og det kan bli dyrt (transfer Miami-Atlanta-Amsterdam) ?

Lenke til kommentar

Så du skal fly inn med Delta og ut igjen med et annet selskap? Som ikke er med SkyTeam? Jeg ville ihvertfall gjort meg kjent med flyplassen først, så bør det nok gå hvis flyet kommer tidsnok. Hvis det blir forsinket har du nok liten sjanse til å rekke det. Så jeg ville nok gamblet hvis endring av billett var veldig dyrt, men endret hvis det var grei pris. Har hatt mindre enn 40 minutter på Frankfurt der vi måtte gjennom passkontroll, sikkerhetskontroll og gå laaangt fra internasjonal til eu terminalen og det gikk bra.

Lenke til kommentar

Transfer i ATL er et av de enkleste transferene i verden, der jeg har reist fra flere ganger. Om du kommer fra MIA med DL parkerer den nok på concourse T, A, B, C eller D. Når du ankommer, så finner du skilt som fører deg til concourse E, der flesteparten av Delta's internasjonale avganger går ifra. Du går da ned til undergrunnen, så tar du t'banen til concourse E. 40 min bør holde, men skulle du miste flighten din så har de god oversikt over det og du blir ombooket til en annen flight til AMS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...