Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riga har en veldig severdig gammleby med arkitektur i utsmykket jugendstil.Ellers er det om sommeren å anbefale å ta toget til badebyen Jurmala hvor det er mere konserter, aktiviteter og sommerstemning.

 

I Riga skal man passe seg for hvilke nattklubber og taxier man går inn i. Begge steder kan naive turister bli loppet.

http://wikitravel.or.../Riga#Stay_safe

 

Takk for svar, glemte meg bort! Da vet jeg ca hvor jeg skal starte og det høres jo egentlig ganske bra ut. Litt kjedelig med idiot taxi og slike som reklamerer på gata, det fikk jeg nok av i Praha(selv om Praha sikkert ikke er så ille). Får vel lete på tripadvisor når jeg skal spise/feste. :)

Lenke til kommentar
11 individuelle turer? Ganske heftig, har vel bare 3 turer planlagt nå, men de er til gjengjeld ganske lange.
Ja, 11 separate reiser. Flere av disse er av typen rundtur med flere destinasjoner.

 

Bare man prioriterer er dette altså mulig å få til uten å si opp jobb, selge hus og ta et år fri til reisning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

2005.......London

 

2007......Stockholm

 

2009.......Houston/Bham

 

2010......NY & Phoenix/Venezia & Verona/Sveits & Hong Kong/Bergen (tror det var i '10 at Cleese var i Bergen ?)

 

2011......Memphis & Atlanta (seff fikk jeg "audiens" hos "kongen".....ho ho) , London igjen

 

2012.......Berlin/Miami (forhåpentligvis London i juli og muligens NY i okt)

 

Neste år blir det maks en tur , er lei nå.......blir det i grunnen noe av Norwegian til NY eller ble det skrinlagt ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

He he....."he just went home" ;)

 

Syns det er så mye dill dall med security (fingeravtrykk i USA , skulle tro det var fengselsopplegg.....ikke spes hyggelig).........i tillegg flyr man fra nord blir det fort 1 dag ekstra reisetid.

Lenke til kommentar

Syns det er så mye dill dall med security (fingeravtrykk i USA , skulle tro det var fengselsopplegg.....ikke spes hyggelig).........i tillegg flyr man fra nord blir det fort 1 dag ekstra reisetid.

 

Ingen som tvinger deg til å reise til USA, Israel, Russland eller andre "høysikkerhetsdestinasjoner" da. En tur til Danmark er jo også en ferie...

Lenke til kommentar
Ingen som tvinger deg til å reise til USA, Israel, Russland eller andre "høysikkerhetsdestinasjoner" da. En tur til Danmark er jo også en ferie...

Bornholm, Færøyene og Grønland er områder i Danmark som står høyt på ønskelisten min. Venter bare på at det kommer fornuftige flytilbud dit fra OSL. :)

 

Ellers kan man fra Norge reise til 170 land uten noe visumstyr. :green:

http://www.henleyglobal.com/citizenship/visa-restrictions/

Lenke til kommentar
Ingen som tvinger deg til å reise til USA, Israel, Russland eller andre "høysikkerhetsdestinasjoner" da. En tur til Danmark er jo også en ferie...

Bornholm, Færøyene og Grønland er områder i Danmark som står høyt på ønskelisten min. Venter bare på at det kommer fornuftige flytilbud dit fra OSL. :)

 

Ellers kan man fra Norge reise til 170 land uten noe visumstyr. :green:

http://www.henleyglo...a-restrictions/

 

Skjønner ikke helt den. Vil de si at det er 170 land du slipper å søke om visum til på forhånd, men at du trenger visum til mange av de likevel? For er jo langt flere enn 194-170=24 land som man trenger visum til, selv om mange av disse er visa on arrival, f.eks. indonesia, tyrkia, store deler av afrika)

Lenke til kommentar

Hvor strikse er selskapene på at du skal være på flyplassen to timer før avgang når du skal fly utenlands? Jeg skal fly via Gardermoen og har muligheten til å få plass på et fly som etter ruta skal lande kl 17.10. Jeg skal fly videre kl 19. Vil de 10 minuttene spille noen rolle?

Lenke til kommentar

Men om ting går som jeg håper (direktebuss mellom Lysaker eller hvor man nå stopper, og til Lillestrøm) så slipper jeg innom Oslo S.

Men slik jeg forsto det hos NSB så må jeg bytte buss på Oslo S...

 

Noen som husker hvordan det ble gjort forrige sommer?

Endret av koots
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...