Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Det skal vi :) Vi reiser ikke før i desember, så har god tid ennå. Forresten, det gjør ikke noe å bestille reisen før man har skaffet seg visum vel? Sikkert litt dumt spørsmål, men jeg har aldri søkt om visum før. Må begge parter møte opp på ambassaden, eller holder det at en av oss kommer med begge passene? Beklager avsporingen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Skal til Singapore om en uke og lurer litt på om noen her kjenner Changi og vet hvordan ting fungerer der.

For eksempel, trenger man å ha fylt ut noen immigrasjonspapirer på forhånd eller gjøres det ved immigrasjons"boden"? Ser at det kreves å fylle ut såkalte disembarkation/embarkation-papirer.

I tillegg ser det ut til at de vil vite hvor du skal bo. Jeg kommer ikke til å ha noen papirer på hvor jeg skal bo ved ankomst, da jeg skal bo hos noen bekjente. Kan det skape problemer?

 

Sikkert masse annet jeg lurer på også da jeg aldri har reist så langt alene før :scared:

Frister lite å bli kastet ut før jeg i det hele tatt kommer inn i landet.

 

Takk!

 

Edit: også: To make sure a clear transition by means of the counter, have the passport ready with the immigration type filled out to the very final detail. Skal det inn i D/E-papiret, og hva bør stå der, siden det tydeligvis må være "very fine detail"?

Endret av Ayb
Lenke til kommentar

Husk å begynne prosessen med visum i tide og vær forberedt på å bruke minst to hverdager i kø på ambassaden.

Er det noen grunn til å ikke skulle sette ut dette til Visumservice eller lignende? Hvis det har blitt så sendrektig som du beskriver skal man sette ekstremt liten pris på egen tid for å ikke la andre ta seg av dette.

Lenke til kommentar

Hei!

Skal til Singapore om en uke og lurer litt på om noen her kjenner Changi og vet hvordan ting fungerer der.

For eksempel, trenger man å ha fylt ut noen immigrasjonspapirer på forhånd eller gjøres det ved immigrasjons"boden"? Ser at det kreves å fylle ut såkalte disembarkation/embarkation-papirer.

I tillegg ser det ut til at de vil vite hvor du skal bo. Jeg kommer ikke til å ha noen papirer på hvor jeg skal bo ved ankomst, da jeg skal bo hos noen bekjente. Kan det skape problemer?

 

Sikkert masse annet jeg lurer på også da jeg aldri har reist så langt alene før :scared:

Frister lite å bli kastet ut før jeg i det hele tatt kommer inn i landet.

 

Takk!

 

Edit: også: To make sure a clear transition by means of the counter, have the passport ready with the immigration type filled out to the very final detail. Skal det inn i D/E-papiret, og hva bør stå der, siden det tydeligvis må være "very fine detail"?

 

Om du trenger noe disembarkation card så får du som oftest utdelt dette på flyet. Very final detail betyr vel at du skal skrive så detaljert som mulig. Om du skal bo hos en venn så får du adressen til vennen din. Har hørt at immigrasjon i Singapore er ganske så effektivt, så tror ikke du bør bekymre deg så mye.

Lenke til kommentar

Om du trenger noe disembarkation card så får du som oftest utdelt dette på flyet. Very final detail betyr vel at du skal skrive så detaljert som mulig. Om du skal bo hos en venn så får du adressen til vennen din. Har hørt at immigrasjon i Singapore er ganske så effektivt, så tror ikke du bør bekymre deg så mye.

 

Jepp, det var veldig effektivt og enkelt, ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar

He he :D

 

85F her i Miami dvs 30C....for varmt for meg , klarer meg fint med 15C.

 

Var du i Miami din dass, og så sa du ingenting?

Kom hjem fra Miami sist mandag :p

 

Ellers en finurlig historie:

 

Hadde jo bestilt A380 på hjemveien også, men av uante grunner så hadde Lufthansa byttet ut flyet med det seriøst ELDSTE 747 jeg noensinne har flydd.

Jeg er ikke redd for å fly, men fy faen, jeg hater turbulens og dette vraket av et fly gjorde ingenting lettere. Og dette var en ny form for turbulens for min del. Istedenfor den tradisjonelle berg og dalbane-turbulensen, opp og ned, gikk det frem og tilbake og kastet personell og gjenstander vegg-i-mellom.

 

Poppa et par valium og en pils så ble det nattinatt for min del.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Johannesburg, men prisene ser ut til å ha steget, men er fortsatt billigest.

 

Det jeg lurer på er hvordan transfer i Istanbul er, mye knot og er flyplassen brukbar. Det andre er hvordan er flyene deres er, ser ut til å være A330 på lengste biten.

 

Edit: Hvordan er Cape Town i juli/august, vil tro det er ganske feil årstid, og at det kan bli rimelig kaldt og surt der da til tider?

Endret av koots
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...