Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grensevaktene i Toronto (antar at du skal gjennom der for customs/immigration, uavhengig av hvor du skal tilslutt) kan være ganske kjipe, men gjelder å ikke bry seg noe om det i ettertid.
Toronto er det eneste stedet i verden hvor jeg har blitt tatt til side for ekstra utspørring. De påstod det ikke var normalt at folk tok en helgetur dit fra Europa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes de var helt ok jeg da.

Jeg klarte å drite meg totalt ut og glemme å plukke med meg bagasjen da jeg var i zoombiemode etter immigration, så ble tatt til side ved customs når jeg fikk kommet meg tilbake inn og hentet bagasjen. Han gadd ikke å åpne kofferten min en gang, bare spurte meg noen spørsmål og lot meg gå.

Lenke til kommentar

Sist jeg var der, klarte ikke han jeg snakket med å begripe at jeg kom tilbake til Canada for å besøke venner og familie etter at jeg hadde bodd der et år før. Ble utspørt ganske lenge før han godtok at jeg bare var tilbake for å møte gamle venner.

 

Tror jeg skal begynne med trikset til en venn av meg, han sier alltid at han er i landet for å jobbe, i følge ham blir grensevaktene mye hyggeligere med en gang og det er lite spørsmål så han kommer fort igjennom.

Lenke til kommentar

Må si meg overasket over hvor billige SAS sine ungdomsbilletter er! Betalte 900 t/r Amsterdam tidligere i år, og nå kjøpte jeg Stavanger-Milano og Roma-Stavanger neste uke for rundt 1500 sammenlagt. Har alltid trodd at Norwegian skulle være så billig, men SAS var billigere enn både Norwegian og det jeg fant på Momondo … Bare et tips for de av dere som ikke vet om det.

Lenke til kommentar

SAS har sust nedover i popularitet etter at norwegian kom på banen, økonomi klasse med SAS er så godt som det samma som å fly norwegian. på mange områder er faktisk norwegian mer liberale enn SAS, spesielt mtp sportsutstyr.

 

og når jeg er på det temaet:

 

Jeg har da vært så uheldig å ikke fått solgt en kajakk jeg skal ha med fra UK til Norge, som pedantene sas er så kan man ta med vindsurfeutstyr, kiting eller sykkel med størelser opp til 40*70*200cm, men en kajakk innen disse dimensjonene er ikke OK...... særinger

 

uansett, tror dere jeg vil slite med å sjekke inn kajakken som kitingutstyr? i teorien så kan jeg bruke den til kiting, har bare ikke kite :p

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til gode sider der jeg kan søke etter billige flyturer? Jeg skal reise til gran canaria (las palmas) i høstferien (uke 40), og prisene dit er så latterlig høye! Oppholdet er i tillegg fra lørdag til lørdag, så det hjelper ikke å komme dit på fredagen. Det billigste jeg fant på finn.no fra Trondheim var 4500 kr for tur/retur. 17 timer reisetid, hehe :p Men hvis jeg sparer noen tusen på å måtte ta melkerute, så synes jeg det er helt greit :)

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg må betale over 9000,- for SAS og 11500,- for KLM for en vei billett til Philadelphia. Jeg skal reise rundt 20 aug. Noen som er flinke til å spå, og tror prisen vil synke iløpet av sommeren? Burde jeg bestille snarest hvis prisen skulle stige?

 

Edit: Kan fly til New York. Men det var faktisk dyrere!

Endret av matshg
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg må betale over 9000,- for SAS og 11500,- for KLM for en vei billett til Philadelphia. Jeg skal reise rundt 20 aug. Noen som er flinke til å spå, og tror prisen vil synke iløpet av sommeren? Burde jeg bestille snarest hvis prisen skulle stige?

 

Edit: Kan fly til New York. Men det var faktisk dyrere!

Av merkelig grunner koster det dobbelt så mye med enveisbillett på økonom på interkontinentale reiser. Bestill tur-retur og prisene blir halvparten så høye, det er bare å la være å bruke returen eller ta den på en sen dato som du muligens kan benytte.

 

Billigst i perioden er antagelig BA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...