Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Smart! tror nok de fleste syns det er dyrt.. Men så klart er det verdt hver en krone!

 

Hvilken organisasjon reiser du med Martita, og har du blogg? :)

jeg reiser med explorius og har blogg ja.. stareagle.blogg.no, men har ikke oppdatert den så ofte i det siste som jeg skulle ønsket :p

 

Jeg har vært på ambassaden og da gikk alt greit, fikk Visum i posten noen dager senere. MEN så ble det nettopp skiftet organisasjon i USA fra CCI til Forte exchange så nå må jeg ha nytt visum og DS2019. får se hvordan det går.. :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått vertsfamilie, så ikke kjøpt noe enda men bør kanskje begynne å tenke på det nå. Vurderer å lage en scrapbook-kalender for 2011 med bilder jeg selv har tatt fra Lofoten og Norge.. ellers vet jeg ikke enda hva jeg kan ta med...

 

kokeboken virker som enbra idé Edvind! :)

Lenke til kommentar

Ang. det med ideer. Veit at det å kjøpe en bok/kokebok er en skikkelig slager, og jeg må inrømme at siden både host mom og dad begge to er kokker, så blei det vanskelig å la være å kjøpe en kokebok! :p Vil bare si det at bøker med diverse tipper jeg blir satt stor pris på, men også gjerne DVD'er etter hva jeg har hørt! :)

 

Det her er listen med hva jeg kjøper som gave til vertsfamilie:

- Kokebok med norske retter på engelsk

- DVD om "Norway"

- Bildebok fra Hallingdal

- Mjølkesjokolade

- Brunost

 

Kanskje folk kan slenge opp hva de kommer til å kjøpe eller allerede har kjøpt? :D

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om gaver til vertsfamilien? Noen som har kjøpt noe ennå?

 

Jeg har sett litt på denne. En norsk kokebok på engelsk..

 

Jeg har til nå kjøpt en bildefortelling av stavangerregionen (bok) med en personlig hilsen til vertsforeldrene fra ordføreren. 2 ''norges'' hettegensre. + Sjokolade fra freia ;) Planen var å kjøpe noen kule t-shorter fra moods of Norway, men da de fleste t-shortene er har bilde av en cocktail, droppet jeg det. Familien er litt kristne, og han ene vertsbrorer er veldig opptatt av det å holde seg vekke fra alkohol --og sånn så da ble det heller hettegensre.

Endret av kizzza
Lenke til kommentar

Hallo folkens!

Har fulgt litt med på denne tråden en stund og bestemte meg nå for å ta del:)

 

Jeg reiser nå til USA til høsten med Explorius. Har ikke fått vite noe som helst enda, annet enn at jeg reiser med ASSE.

Alt er i boks, bortsett fra visum. Reiser til ambassaden den 2 august UTEN informasjon fra DS 2019 og dermed ikke SEVIS FEE.

 

Jeg ringte til ambassaden og spurte om jeg kunne ettersende dette, og fikk et ja.. Det som bekymrer meg litt nå er at jeg glemte å spørre om navnet til hun jeg prata med, slik at jeg kan referere til henne dersom det skulle bli et problem når jeg kommer dit.

- Noen som har vært på ambassaden uten DS 2019/SEVIS FEE? Og isåfall, ble det noe problem?

 

Mvh

Jo

 

JO EMIIL??

Faen så liten verden her.

Jonas fra Trondheim her, kult å se at du også skal dra ut utlandet.

har du fått vertsfamilie?

 

Haha... Fett!

Må ikke bli off-topic, så tar det på fb/msn :)

Men har ikke fått familie enda nei :(

Lenke til kommentar

Jeg har utrolig lyst til å være utvekslingsstudent neste år. Spørsmålet er bare om jeg vil til Australia eller USA! Har søkt via Explorius om å komme til Australia, og hadde intervju i går. Problemet er at det blir relativt dyrt (regna rundt 180.000 kr for programavgift og ALLE andre kostnader). Dermed frister det for så vidt med USA som blir noe billigere. Har ikke regnet med stipend fra lånekassen i dette "regnakapet" mitt.

 

Noen som har vært i både USA og Australia (ikke nødvendigvis som utvekslingsstudent) og kan fortelle meg litt? Er veldig usikker enda.

 

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar

Jeg har utrolig lyst til å være utvekslingsstudent neste år. Spørsmålet er bare om jeg vil til Australia eller USA! Har søkt via Explorius om å komme til Australia, og hadde intervju i går. Problemet er at det blir relativt dyrt (regna rundt 180.000 kr for programavgift og ALLE andre kostnader). Dermed frister det for så vidt med USA som blir noe billigere. Har ikke regnet med stipend fra lånekassen i dette "regnakapet" mitt.

 

Noen som har vært i både USA og Australia (ikke nødvendigvis som utvekslingsstudent) og kan fortelle meg litt? Er veldig usikker enda.

 

Setter pris på svar! :)

 

Programavgiften til Explorious når det gjelder Australia er på 80.000 kr, så hvordan i all verden fikk du det til å bli 180.000 kr?? :O

Lenke til kommentar

Jeg har utrolig lyst til å være utvekslingsstudent neste år. Spørsmålet er bare om jeg vil til Australia eller USA! Har søkt via Explorius om å komme til Australia, og hadde intervju i går. Problemet er at det blir relativt dyrt (regna rundt 180.000 kr for programavgift og ALLE andre kostnader). Dermed frister det for så vidt med USA som blir noe billigere. Har ikke regnet med stipend fra lånekassen i dette "regnakapet" mitt.

 

Noen som har vært i både USA og Australia (ikke nødvendigvis som utvekslingsstudent) og kan fortelle meg litt? Er veldig usikker enda.

 

Setter pris på svar! :)

 

Programavgiften til Explorious når det gjelder Australia er på 80.000 kr, så hvordan i all verden fikk du det til å bli 180.000 kr?? :O

 

 

Jeg skal være borte fra juli 2011 til juli 2012, og dama på intervjuet sa at programavgiften ville på rundt 130.000.

Endret av Marir
Lenke til kommentar

Hvorfor oppgir Explorius 79,950,- for programavgiften til Australia hvis dette ikke stemmer? :ermm:

 

http://explorius.no/high_school/programavgifter/ oppgir det som en pris for skoleåret 2010/2011, ja. Regnet med at prisen skulle ligge rundt det når jeg søkte, så fikk litt sjokk selv. Synes det er en drøy prisøkning! Derfor jeg nå er usikker på om jeg skal til Australia med et annet selskap, eller kanskje bare dra til USA istedenfor. :roll:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men vi klarer bare ikke å få det til å stemme. :) En slik drastisk økning er jo ikke bare sjokkerende for oss, men kan også være "skadelig" for organisasjonen, da jeg tror mange dropper drømmen om Australia hvis prisnivået er på over 100k for bare programavgiften.

Lenke til kommentar

Synes det er latterlig dyrt jeg. Skjønner ikke hvorfor det skal være så stor forskjell på USA og Australia prismessig? På de fleste sidene jeg har funnet prisoversikter på (for 2011-2012) er prisen for Australia over 100.000. Gir overhodet ingen menining for meg.

 

Derfor jeg nå er i tvil om det blir USA eller Australia. Noen som har noe å si om det? Jeg er litt desperat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...