Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

- På intervjuet, var de klar og tydelig på at statene Hawaii og Alaska, var ikke-mulige plasseringsstater. Denne jenta fikk familie i Alaska. Les blogginnlegget hennes her :wallbash:

 

Hvem i alle var det du snakket med da som sa at Alaska og Hawaii ikke er mulige å komme til? jeg hørte det var like stor sjans å komme dit som til noen annen stat. MEN på et av de mange skjemaene som skulle fylles ut for CCI(organisasjonen i USA) kunne jeg takke nei til å komme til de to statene og da gjorde jeg det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- På intervjuet, var de klar og tydelig på at statene Hawaii og Alaska, var ikke-mulige plasseringsstater. Denne jenta fikk familie i Alaska. Les blogginnlegget hennes her :wallbash:

 

Hvem i alle var det du snakket med da som sa at Alaska og Hawaii ikke er mulige å komme til? jeg hørte det var like stor sjans å komme dit som til noen annen stat. MEN på et av de mange skjemaene som skulle fylles ut for CCI(organisasjonen i USA) kunne jeg takke nei til å komme til de to statene og da gjorde jeg det..

 

Da jeg var på intervju med Karense fra Explorius gjorde hun det veldig tydelig at det gikk an å komme til alaska?

Lenke til kommentar

Skjønner at du er misfornøyd nybb. Tenker på meg som vurderer å betale 130.000kr for bare programavgiften alene, da bør de jo levere bra.

 

Begynner å slå fra meg tanken om Australia, rett og slett pga. at det latterlig dyrt. 56.950 for USA høres litt mer saklig ut.

 

Synes forsåvidt at det er vanskelig å velge blant et hav av organisasjoner, og destinasjoner.

Lenke til kommentar

Skjønner at du er misfornøyd nybb. Tenker på meg som vurderer å betale 130.000kr for bare programavgiften alene, da bør de jo levere bra.

 

Begynner å slå fra meg tanken om Australia, rett og slett pga. at det latterlig dyrt. 56.950 for USA høres litt mer saklig ut.

 

Synes forsåvidt at det er vanskelig å velge blant et hav av organisasjoner, og destinasjoner.

 

Kommer priser og avgifter i tillegg, så prisen blir nok ca 70000 for USA uavhengig av organisasjon.

Lenke til kommentar

Da har jeg søkt om stipend for utvekslingsåret :) Det sto at om man skulle til USA eller Canada måtte man legge med informasjon om hvilken delstat man skal til, men siden jeg ikke er plassert kunne jo ikke jeg gjøre det. og dessuten fant jeg ingen plass å skrive det inn, så satser på at det går gjennom likevel...

 

Er det noen andre som har fått innvilget stipend uten å ha fått plassering?

Lenke til kommentar

Martita:

 

Karense sa som Astrid sa, klart og tydelig; Alaska og Hawaii. Utelukket. Ingen bekymring eller forhåpning.

 

Marir:

 

Det er nok ikke så dumt valg. Hvorfor betale 130k for å dra til Australia, i stedet for å dra til USA, ca. 70k. Det er 60 000 kroner :)

 

Man vet jo i utgangspunktet ingenting om noen av de to landene, så sånn sett, er nok USA det mest ideelle :)

 

Attityd:

 

Det er fullt mulig, men man ønsker gjerne å få vite totalprisen på hele opplegget før man begynner å betale. Det handler om prinsipp. 3000 er ganske mye penger.

Lenke til kommentar

Noen som husker hva hotellet til Soft Landing-campen i USA med Explorius heter?

 

Mener at vi fikk noe info om det, men husker ikke om det var elektronisk eller ikke, og når vi fikk det...?

 

Garden Hotel :)

 

Det står i avreisedokumentet jeg fikk med SAS-billetten min.

Lenke til kommentar

Herlig! Hotellet er kanon! Utsikt over Newark Airport, og du ser NYC skyline i det fjerne :p Vi tok buss inn til NYC, og det tok vel rundt 25-30 min, men man ser liksom NYC hele veien, så det er en ganske fin tur :) De har gratis internett på hotellet også.

 

Det er godt å høre! :)

Lenke til kommentar

For de som måtte være interesserte:

 

Ja, programavgiften for Explorius Australia 2011/2012 var på 130.000.

Det synes jeg er rett og slett for mye (over dobbelt så mye som prisen til USA, og der hadde de inkludert Soft-Landing Camp..). Sa ifra om at jeg ikke helt hadde planlagt å betale så mye (ettersom visum, vaksiner, lommepenger osv. kommer i tilleg), og at jeg heller vurderte USA med deres (Explorius sitt) program. Nå er visst søknaden min bare gjort om til USA.

 

Betyr det at jeg trenger å fylle ut Studenprofil-arkene på nytt, og ha et nytt intervju?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...