Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei! :thumbup:

 

Er det noen som forresten vet hva som godkjennes som internasjonal engelsk?

 

Her i Norge ville jeg gått språk og samfunn og jeg ville ha fag som rettslære og sånn, men det tror jeg ikke skolen min tilbyr så jeg bryr meg egentlig ikke hvilke fag jeg tar såfremt jeg får året godkjent og at det er innenfor språk og samfunn. Tenkte på; US History, American litterature, French 3, Algebra 2 og Sociology det ene semesteret og psykologi det andre semesteret. Tror dere dette blir godkjent? Isåfall da har jeg plass til et morsomt fag også.

 

Lurer også på dette.

Lenke til kommentar

OK, takk for svar! Er disse to organisasjonene jeg har sett mest på da STS er den eldste og EF den første. Men skal undersøke de andre litt også :)

 

AFS er verdens eldste og en av de største utvekslingsorganisasjon.

 

Ok, da er det feilinformasjon på sidene til STS.

Der står det:

 

"Bedriftshistorie

STS var først ut å tilby språkreiser for ungdommer. Sommeren 1958 gikk den første språkreisen av stabelen til Salzburg med STS. Da reiste man med tog, i dag reiser man som regel med fly. Språkreise-déen og tankene om akademiske utenlandsprogram som f.eks High School for ungdommer har vi siden den gangen utviklet til å omfatte flere land, og STS finnes i dag over hele verden."

 

Men ok :)

Lenke til kommentar

er det flere som drar med explorius som ikke har fått avreisedato enda?? : /

 

jeg vet om 3 som reiser med explorious og ikke har avreisedato eller noe :)

 

Ok, sikkert jeg som tolket feil, da! Først ute med å tilby reiser tenkte jeg var eldst. Men ok!

Leste det nå, først med språkreiser. AFS har ikke det så, de bedriver bare med utveksling. Det jeg tenkte på: )

 

Ja, for det stemmer nok at sts var først med språkreiser.

AFS: "Erfaring gjennom 60 år. AFS begynte med ungdomsutveksling i 1947 og ingen andre har lengre erfaring med utveksling enn oss – verken i Norge eller i verden"

Lenke til kommentar

Jeg trodde heller ikke at jeg ville reise før i midten av august, men så fikk jeg beskjed i går at jeg skulle reise på fredag den 30. juli!

 

Så er ikke Explorius en av de beste organisasjonene man kan reise med heller. Ufattelig dårlig på informasjon og punktlighet spør du meg.

 

Vet at det er dem i USA det står på når det gjelder avreisedato da. Men allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...