Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har fått svar fra vertsfamilien på mail nå, og var et par ting jeg stusset over. I mailen sto det at jeg skulle dele rom med min vertsbror (15), selv om jeg fikk beskjed av min kontaktperson om at jeg skulle ha mitt eget rom, og det sto i profilen til familien i tillegg. Og det er ikke på mangel av rom det går på, siden de har 7 soverom. Det sto også at jeg skulle gå i 10th grade (sophomore?) sammen med min vertsbror. Det synes jeg også er veldig merkelig, i hvert fall med tanke på at min verts-søster (16) skal bli junior.

 

Å dele rom er ikke verdens undergang, men blir litt skuffet hvis de mener jeg skal gjøre det nå. Og å være sophomore var ikke noe jeg var forberedt på heller, og det er jeg også ganske negativ til. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg skal være det, er jo da nødt til å gå i klasse med de som er 2 år yngre, ikke akkurat det jeg så for meg når jeg tenkte på en high-school opplevelse. Er jo klar over at man har mange fag på tvers av klasser, men det er jo mye av aktiviteter og andre ting som er relatert til trinn, hvis jeg ikke tar feil.

 

Er det noen som har noe innspill om dette? Skal sende en mail til vertsfamilien, men skulle gjerne hørt noen andre tips først :)

Si at det er alt for lett og ikke i samsvar med alderen din eller i henhold til Norsk utdanningsløp til skolen. Det var verken vertsfamilien eller utvekslingbyrå som bestemte hvilken klasse jeg skulle gå i, det var jeg i samarbeid med skolen, hvor skolen var den som hadde siste ordet.

 

EDIT:

 

Ehh dette er pinelig, vet ikke hvorfor diskusjon sendte meg så langt tilbake i tråden.

 

Hvordan gikk det?

 

 

Noen som har erfaring med å forlenge oppholdet i USA. Betyr dette ekstra kostnader?

I from av hva? Bolig om vertsfamilien ikke er interessert å la deg freeloade mer? Endret flybillett og generelle utgifter ja, antagelig. Til byrået tviler jeg du må betale noe.

 

Du må vel også sørge for at visumet ditt ikke går ut.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...