Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På denne søknaden er du for høsten innvilget kr 44 570 i støtte.

På denne søknaden er du for våren innvilget kr 43 700 i støtte.

 

Skal riktignok gå i Norge. :p

 

På denne søknaden er du for høsten innvilget kr 93 735 i støtte.

På denne søknaden er du for våren innvilget kr 93 735 i støtte.

 

ahhh

Lenke til kommentar

På denne søknaden er du for høsten innvilget kr 44 570 i støtte.

På denne søknaden er du for våren innvilget kr 43 700 i støtte.

 

Skal riktignok gå i Norge. :p

 

 

er du mulithandikappet, 3barns enefar og uteligger eller :O?

 

Haha. Nei. Borteboerstipend, fullt grunnstipend og lån.

 

 

Hvorfor får du så mye da, Pinnsvin? :p

Lenke til kommentar

Sliter veldig med å pakke da, noen som har noen tips? Jeg skal til Georgia.

GA! Hvor i GA skal du? Mulig du har fortalt det tidligere, men uansett... Tips til pakking? Pakk lite. Klær får du nok av i USA, så ikke pakk klær du kanskje kommer til å bruke.

 

Rådgiver er negativ til andre året i utlandet (m/godkjent år) uansett linje, så ser vel ikke akkurat lyst ut lenger. Men, har ikke tenkt å gi opp med det første :o)

Rådgiveren din er en idiot.

Lenke til kommentar

Stemmer, var du som skulle til Gwinnett. Du trenger ihvertfall ikke ha med deg varme klær. Når jeg var der, så fikk vi snø en formiddag, som var borte på ettermiddagen. I år fikk dem snø som faktisk la seg, og de hadde vinter et par dager, men normalt sett så er det ikke noe snø som ligger, men temperaturene kan bli litt lave på vinteren. Er som regel alltid varmt i sola, men med litt vind og faen så blir det ganske kaldt uansett. Still, langt unna norsk vinter. Blir det for kaldt, så kjøper du deg klær der borte. Ikke drass på vinterklær ihvertfall.

Lenke til kommentar

Okei! :thumbup:

 

Er det noen som forresten vet hva som godkjennes som internasjonal engelsk?

 

Her i Norge ville jeg gått språk og samfunn og jeg ville ha fag som rettslære og sånn, men det tror jeg ikke skolen min tilbyr så jeg bryr meg egentlig ikke hvilke fag jeg tar såfremt jeg får året godkjent og at det er innenfor språk og samfunn. Tenkte på; US History, American litterature, French 3, Algebra 2 og Sociology det ene semesteret og psykologi det andre semesteret. Tror dere dette blir godkjent? Isåfall da har jeg plass til et morsomt fag også.

Lenke til kommentar

Rådgiver er negativ til andre året i utlandet (m/godkjent år) uansett linje, så ser vel ikke akkurat lyst ut lenger. Men, har ikke tenkt å gi opp med det første :o)

Rådgiveren din er en idiot.

Jeg veeet!! åååh!! haha. Kanskje jeg skal be om å få gå til rektor eller noe stede:-)

Lenke til kommentar

Hva vil dere anbefale av STS og EF?

Eneste jeg har erfaring med, er EF. De spammer meg fortsatt med brosjyrer, ca en gang i måneden, sikkert fordi jeg meldte interesse og gjerne ville ha litt mer informasjon.

 

Men du får se litt på nettsidene til begge, lese på brosjyrene deres, og gjøre deg opp en mening.

 

Det er sikkert noen her som kan litt mer om organisasjonene enn jeg gjør! ;)

Lenke til kommentar

Hva vil dere anbefale av STS og EF?

 

 

Slik jeg har forstått det er det disse selskapene folk har hatt mest problemer med og klagd mest over. Da jeg skulle finne ut hvilken organisasjon jeg skulle reise med undersøkte jeg rundt på nettet og kom frem til at det blir sagt mest positivt om aspect og afs. Jeg skal reise med afs og er så langt sinnsykt fornøyd med alt.

Lenke til kommentar

aspect, afs og explorius har jeg stort sett bare hørt positivt om. men EF of STS er vel de jeg tror det er mest problemer med og har dåligst rykte ja.

når du velger organisasjon tror jeg det er lurt om du finner ut hva som er viktigst for deg; at du i forbindelse med reglene til organisasjonene og hvordan de gjør tingene på.. :)

Lenke til kommentar

Hva vil dere anbefale av STS og EF?

 

 

Slik jeg har forstått det er det disse selskapene folk har hatt mest problemer med og klagd mest over. Da jeg skulle finne ut hvilken organisasjon jeg skulle reise med undersøkte jeg rundt på nettet og kom frem til at det blir sagt mest positivt om aspect og afs. Jeg skal reise med afs og er så langt sinnsykt fornøyd med alt.

 

Jeg tror at grunnen til at mange har hørt skrekkhistorier om EF er fordi EF er så utrolig store. STS på sin side kan jeg ikke huske å ha hørt så mye dritt om, jeg reiser selv med STS, og er så langt kjempe fornøyd. Du sier at du har hørt mest positivt om Aspect og AFS, og jeg kan være enig i at det er lite negativt å finne om AFS, Aspect hadde jo riktig nok en periode der de samarbeidet med CASE i USA, og så vidt jeg har forstått det var ikke det helt vellykket. :p

 

Jeg tror nok de fleste vil anbefale den organisasjonen de reiste med, og jeg har hørt om mange som har hatt supre utv. år med begge org.. Jeg for min del vil så klart anbefale STS, men det er fordi jeg reiser med de og er fornøyd til nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...