Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

For de som måtte være interesserte:

 

Ja, programavgiften for Explorius Australia 2011/2012 var på 130.000.

Det synes jeg er rett og slett for mye (over dobbelt så mye som prisen til USA, og der hadde de inkludert Soft-Landing Camp..). Sa ifra om at jeg ikke helt hadde planlagt å betale så mye (ettersom visum, vaksiner, lommepenger osv. kommer i tilleg), og at jeg heller vurderte USA med deres (Explorius sitt) program. Nå er visst søknaden min bare gjort om til USA.

 

Betyr det at jeg trenger å fylle ut Studenprofil-arkene på nytt, og ha et nytt intervju?

 

 

Det får du vel spørre Explorius om?

Eller så vil nok de spørre deg om å gjøre det :)

Endret av Bluebeard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, var nok ikke et særlig gjennomtenkt spørsmål. Har sendt dem en mail nå.

 

Forresten, hvordan er det med bilkjøring i USA? Mange som tar lappen der?

Explorius sa at bilkjøring var forbudt i intervjuet (da med Australia som utganspunkt), så regner med at det kanskje gjelder for USA også. :(

Lenke til kommentar

Haha :p

God tur til alle som drar nå og i nærmeste framtid!

 

Jeg har veldig lyst til å kjøre opp i USA, men vet forsåvidt ikke hvilken stat jeg havner til enda. Prøver å finne ut litt om lovverket i de forskjellige statene ang. oppgkjøring, men sliter litt der. Tenker å ønske meg noen stater, så hadde jo vært greit å vite. Er det et hinder at jeg fyller 18 i juli, antageligvis når jeg har kommet tilbake til Norge?

Lenke til kommentar

Haha :p

God tur til alle som drar nå og i nærmeste framtid!

 

Jeg har veldig lyst til å kjøre opp i USA, men vet forsåvidt ikke hvilken stat jeg havner til enda. Prøver å finne ut litt om lovverket i de forskjellige statene ang. oppgkjøring, men sliter litt der. Tenker å ønske meg noen stater, så hadde jo vært greit å vite. Er det et hinder at jeg fyller 18 i juli, antageligvis når jeg har kommet tilbake til Norge?

 

De fleste steder i USA har 16års aldersgrense, så det skulle ikke være noe hinder. Husk at noen organisasjoner, blant dem YFU, ikke lar deg kjøre opp overhodet.

Lenke til kommentar

Marir: Dropp det. Vent til du får stat før du sjekker reglene. Er så mye forskjellig regler i statene, så hjelper liksom lite å se på en stat og tro det er likt i andre stater :p

 

Attityd: Er ikke alderen som er hindringen, men heller reglene om hun har lov til å ta lappen.

Lenke til kommentar

Det var jo en pause på en time da, så jeg og resten av de som var på møtet gikk på SAndvika Storesenter og kjøpte oss mat, siden det var rett ved siden av :p

Peppes! ;D

 

 

Så på bloggen til hun som hadde fått plass i Alaska. Hva er galt med det? Alaska må jo være kjempespennende å komme til?

 

Jeg har ingen forhåpninger, og uansett hvor jeg havner, tror jeg det kommer til å bli bra. Men jeg skulle ønske at jeg hadde fått en mail snart, synes det begynner å bli litt kjipt å ikke vite NOEN ting.. :(

Lenke til kommentar

enig med opptatt...

 

Har dessuten sendtt en god del epost til explorius i det siste for å høre om ditt og datt, så tror jeg skal la være å sende noen fler før jeg får vfamilie :p

 

 

Er det noen som vet om vi utvstudenter har lov å kjøre motorsukkel i USA? Vi kan jo kjøre bil, om organisasjonen, staten osv tillater det..

Endret av martita
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...