Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er nok ikke unormalt å grue seg litt, men tror du må veie opp mot hverandre hva du tror vil skje om du velger å dra eller ikke. + finne ut hvorfor du hadde lyst til å dra med det første: om det var fordi noen andre hadde veldig lyst og ville ha deg med, skjønner jeg godt at du kanksje heller vil være hjemme. men om det var fordi du vil oppleve et nytt land, kultur, high school osv bør du kanskje ikke la være fordi du gruer deg litt i øyeblikket tror jeg :)

 

Jeg er også litt skremt fordi jeg skal dra alene (uten familie og nære venner) til et helt fremmed land, men jeg tenker slik at jeg kommer tilbake etter 9-10 måneder og da møter jeg igjen familien og vennene mine. Dessuten er jeg jo ikke den eneste som skal være utvstudent så jeg har jo andre i samme båt jeg kan snakke med om det skulle være noe :)

Lenke til kommentar

Er det noen 94-folk som har begynt å søke enda eller? :)

 

Har søkt og kommet inn gjennom Explorius, men det er ikke så mye vits i å søke så tidlig, de sender ikke arkene til meg etter at alle har kommet til landet de skal (93 årgangen). Jeg følte bare for å søke så tidlig jeg, så jeg var sikret plass :p

Lenke til kommentar

Skal man takke ja eller nei til skoleplass her hjemme?

 

Hvis du ikke har mulighet for å reservere skoleplass for tredje klasse takker du nei, men skriver i kommentarfeltet at du skal på utveksling.

 

Må man ha fått vertsfamilie for å søke stipend? Nei Når er det lurt å søke stipend? :)

Lenke til kommentar

Jeg er sikkelig sjalu på dere som drar til NY med Explorius har så lyst til å være med!

Jeg reiser selv med Explorius, men skal gjøre noe på skolen den 1. august så får ikke være med på opplegget i NY. Det kjipeste er jo at jeg må fly ned med de som skal til NY men mens de dra til hotellet så skal jeg fly videre..

 

Men jeg gleder meg fortsatt masse til å dra da, bare 10 dager igjen!

Sliter veldig med å pakke da, noen som har noen tips? Jeg skal til Georgia.

Lenke til kommentar

Litt out of spot; noen før som har gått design og håndverk OG fått året i utlandet godkjent? Trenger en mail, blogg, eller noe... Blir nok mest sannsynlig en hard kamp mot rådgiver, hehe.

Har søkt opp på google, og fant en blogg hvor vedkommende gikk design og håndverk og fikk året godkjent. Men dette var for et par måneder siden. Jenta hadde blokkert bloggen fra uinviterte lesere, så kom ikke noe lengre med den linken heller akkurat. Ingen mail var oppgitt.

 

Rådgiver er negativ til andre året i utlandet (m/godkjent år) uansett linje, så ser vel ikke akkurat lyst ut lenger. Men, har ikke tenkt å gi opp med det første :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...