Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen om det er for sent til å reise på utvekslign fra høsten? Jeg er egentlig åpen for alle land, selv om USa er det jeg har mest lyst til..

 

(klarte å starte et nytt emne, men så etterpå dette forumet...) :blush:

 

Jeg fikk en mail for noen dager siden om at STS hadde ledige plasser til USA :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har vært på, og kunne dele erfaringer om forberedelseskurset i New York fra Speak? Vurderes sterkt, men synes informasjonen er knapp. Ja det foregår vel i byen New York City? Eller er det i selve staten? Hva gikk det ut på, fikk dere se mye og være på på attraksjoner (hvis det foregikk i NYC altså)?

Lenke til kommentar
Er det noen her som har vært på, og kunne dele erfaringer om forberedelseskurset i New York fra Speak? Vurderes sterkt, men synes informasjonen er knapp. Ja det foregår vel i byen New York City? Eller er det i selve staten? Hva gikk det ut på, fikk dere se mye og være på på attraksjoner (hvis det foregikk i NYC altså)?

 

Jeg vet det er Explore America som setter opp planen og har ansvaret der. Jeg var på trip med Explore America til nettopp New York, og det var fantastisk. Det foregår nok i New York, men dere sover nok på hotell i New Jersey (Newark), men det er bare 30 minutter inn til NYC. Du kommer nok til å få se ting som Top of the Rock (Rockefeller Center), shopping på 5th Avenue, Statue of Liberty, Hard Rock Cafe og Times Square.

 

Har du penger til det, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Men 3 dager i New York (Tror det er tre dager?) er dog VELDIG lite. Vi var der en uke, og det var også lite :p

 

Jeg trodde de foregikk i Massachusetts.

 

"Forberedelseskurset i New York fra Speak". Nei, det er EF som har forberedelseskurs i MA.

Lenke til kommentar
Det foregår nok i New York,

Staten eller byen? :p

 

Prisen er på ca. 5000, står forskjellige priser i brosjyren kontra nettsidene da men. Tror det skal gå greit, jeg kan jo alltids ta opp studielån og fordelen med denne tripen mot nyttårsuka er jo at det foregår mens sola skinner. Planen min så langt er New York City og Hawaii, drar jeg nå i starten får jeg oppleve nyttårsaften hjemme da, pluss slipper kulda, men hvis jeg kan hadde jo forberedelseskurset, hawaii og nyttårsuka vært kanon.

Burde skaffe meg jobb ...

Lenke til kommentar

Om du går allmenn og får året ditt i USA godkjent (Tar riktige fag), så vil du få stipend på opp mot 50 000,- noe som hjelper på. Jeg har ikke rike foreldre, og fikk heller ikke stipend. Likevel går det opp, og det koster ikke så mye mer for foreldrene mine å sende meg til USA, enn å ha meg hjemme i et år.

 

Du starter med å skaffe deg brosjyrer som dine foreldre får lese. Så er det bare å gå derfra.

Lenke til kommentar
Staten eller byen? :p

 

Byen.

 

Drar jeg nå i starten får jeg oppleve nyttårsaften hjemme da, pluss slipper kulda

 

Huh?

 

--

 

Takk for svar, hvilken fag er det i Usa? Det blir vel ikke helt likt som i Norge. Vil jeg henge etter når jeg kommer hjem og skal begynne 3 året?

 

Dette er besvart en million ganger her i tråden tidligere. De har alt, flere valg enn du har i Norge. Først må du finne ut hvilke fag du trenger for å få året godkjent av skolen din.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Er det nokon som veit kortid ein reiser viss ein reiser til New Zealand med Explorius?

 

Eg har allerede komt inn med Explorius til USA 09/10, er akkurat ferdig med søknaden på "myzapp". Men eg har funne ut at eg heller vil til New Zealand, går det ann å bytte så seint? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...