Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen her som er/har vært utvekslingsstudent med melkeallergi?

 

Jeg

 

Er det nokon som veit kortid ein reiser viss ein reiser til New Zealand med Explorius?

 

Eg har allerede komt inn med Explorius til USA 09/10, er akkurat ferdig med søknaden på "myzapp". Men eg har funne ut at eg heller vil til New Zealand, går det ann å bytte så seint? :hmm:

 

NZ er ett bra valg! jeg skulle egentlig til USA og, men ombestemte meg til NZ.

www.karinahugoy.blogspot.com om du er interessert i å lese litt om nz :) hehe.

 

Men om du vil reise om vinteren så kan du jo velge AFS de sender studenter i jan/feb til NZ

Lenke til kommentar

De som skal dra med explorius i år, reiser rundt 14 juli, iallefall det ei skrev på bloggen sin som jeg leste :p Hvis du heller vil til NZ, så burde du spørre iallefall, hvis det ikke går så har du iallefall sjekka det =)

Endret av stine92
Lenke til kommentar
Drar jeg nå i starten får jeg oppleve nyttårsaften hjemme da, pluss slipper kulda

 

Huh?

Litt dårlig formulert :p. Mente at jeg får feiret nyttår hjemme hos vertsfamilien. Dessuten tror jeg opplevelsen blir litt bedre om man ikke må gå i vinterklær og i snø, selvom programmet kanskje er litt kort.

Lenke til kommentar
Snip

 

Men om du vil reise om vinteren så kan du jo velge AFS de sender studenter i jan/feb til NZ

 

Men viss eg reiser jan/feb blir det trøbbel med godkjenning av året for meg :( Så har eg allerede komt inn hos Explorius og betalt 20`000 kr ;)

 

@ Stine92

Takk :) Ja, så veit eg at eg har prøvd... Men eg er litt sur på meg sjølv at eg ikkje har sjekka avreise-datoen hos explorius før. Eg har egentlig hatt mest lyst å reise til New Zealand eller Australia heile tiden, men eg trudde alle organisasjonene sendte studentene om vinteren og som sagt blei det då problem...

 

Edit:

BTW er det noen som har erfaringer med New Zealand eller Australia? Er det stor forskjell på dei to? Og korleis er det med godkjenning av året? :)

Endret av IceWolf
Lenke til kommentar

Når det gjelder godkjenning er det veldig individuelt fra skole til skole.. jeg har egentlig ikke snakket med rådgiver enda, men alle som har reist til Australia på denne skolen før, har fått det godkjent.. Ei veninne av meg var å snakka med rådgiveren, og fikk beskjed om at dersom hun fikk det godkjent av organisasjonen, så godkjente skolen det også, for å få det godkjent av organisasjonen må man vel ha minst C i alle fag eller noe.

Jeg har ikke vært i noen av landene enda, men klimaet er litt forskjellig, iallefall hvis man sammenligner nord-delen av australia, der det er veldig varmt hele året. I NZ skal det visst være veldig bra fluefiske ( pappa ville at jeg skulle dra dit, pga da kunne han komme å besøke meg og fiske samtidig :p) NZ på bilder minner mer mer om Norge enn hva Australia gjør, så naturen er litt annerledes

Du finner sikkert ut flere forskjeller hvis du søker litt rundt på nettet eller noe =), det er jo to ganske forskjellige land

Lenke til kommentar
Er det nokon som veit kortid ein reiser viss ein reiser til New Zealand med Explorius?

 

Eg har allerede komt inn med Explorius til USA 09/10, er akkurat ferdig med søknaden på "myzapp". Men eg har funne ut at eg heller vil til New Zealand, går det ann å bytte så seint? :hmm:

 

Vet ikke om det er aktuelt, men STS har ledige plasser til New Zealand.

Lenke til kommentar
Snip

 

Men om du vil reise om vinteren så kan du jo velge AFS de sender studenter i jan/feb til NZ

 

Men viss eg reiser jan/feb blir det trøbbel med godkjenning av året for meg :( Så har eg allerede komt inn hos Explorius og betalt 20`000 kr ;)

 

@ Stine92

Takk :) Ja, så veit eg at eg har prøvd... Men eg er litt sur på meg sjølv at eg ikkje har sjekka avreise-datoen hos explorius før. Eg har egentlig hatt mest lyst å reise til New Zealand eller Australia heile tiden, men eg trudde alle organisasjonene sendte studentene om vinteren og som sagt blei det då problem...

 

Edit:

BTW er det noen som har erfaringer med New Zealand eller Australia? Er det stor forskjell på dei to? Og korleis er det med godkjenning av året? :)

 

Jeg reiser med Explorius til New Zealand, har så langt gode erfaringer med de:) Er jo også en ukes tur på New Zealand inkludert i prisen deres. Når det gjeller godkjenning så er det litt mer komplisert enn USA, fordi man begynner etter et halvt år, og at man i tillegg har sommerferie der nede, så dufår et litt korter skoleår enn hvis du reiser til USA, og så reiser vi hjem i April. Men jeg får det godkjent av rådgiveren på skolen min, så jeg råder deg til å snakke med han/henne hvis du virkelig har lyst til å dra til New Zealand:)

 

Og tameg, et spørsmål:

Vet du hvordan det er med terminprøver/eksamen og sånn på slutten av året? :)

Lenke til kommentar
Litt over 3 mnd-er igjen naa.. Hold ut! hold ut!

 

The duration is 84 days, 9 hours, 13 minutes and 25 seconds

 

Or 2 months, 23 days, 9 hours, 13 minutes, 25 seconds

 

84 days, 9 hours, 13 minutes and 25 seconds can be converted to one of these units:

 

* 7,290,805 seconds

* 121,513 minutes (rounded down)

* 2025 hours (rounded down)

* 12 weeks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...