Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg for å være utveklingsstudent i USA i 2 året på vgs.

Jeg begynner på 1 året etter til høsten.

Har tenkt til å reise med Speak, etter å ha hørt mye bra om de.

 

Vet ikke helt hvor jeg vil dra enda, men har tenkt på Østkysten.

Er det noen som har vært/er der, som kan fortelle hvordan det er der?

Hvor ville dere anbefalt å dra?

 

Drar i 2010, så hadde vært gøy å komme i kontakt med noen andre som også drar da! :)

 

 

Jeg skal i 2010 :) skal reise med AFS tror jeg.

Vurderer det jeg og, men har kanskje tenkt å reise med Speak.

 

Har lest gjennom hele(!) tråden og har begynt å tenke mer realistisk på dette enn det jeg gjorde før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke EF veldig dyrt? :)

Gøy at det er mange som skal da!

 

Kommer ann på hva du annser som dyrt da. Men EF er ikke noe dyrere enn andre organisasjoner.

Husker ikke helt i hodet nå, men tror jeg betaler litt over 60 000 for selve opplegget. Men litt andre småting kommer i tilegg, f.eks. vaksiner.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge hatt lyst til å reise andreåret, går 10 klasse nå, men jeg vingler litt i lysten til å reise. En stund var jeg hekta på dette med utenlandsreise, men en stund tenkte jeg bare at nei, dette var urealistisk for meg. Men jeg tror ikke jeg ville hatt noen problemer med å være lenge borte, men jeg vil helst at det skal bli godkjent.

 

Leste i en EF brosjyre nettopp, og der stod det om regiongaranti. Kult å kunne være garantert å havne på vestkysten + Arizona/New Mexico, men på den annen side, så er det ikke hvor man er som betyr mest, men hvem man er med. Det siste jeg kunne tenke meg er allikevel å havne i en stat med tilnærmet norsk klima.

 

Jaja, vi får se.

 

i Mid-west regionen (Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, Ohio, South Dakota, og Wisconsin --- Wikipedia lol :p) er det mange stater med veldig likt klima som i Norge. Jeg er i Indiana er ganske likt Norge, generelt litt varmere om sommeren, bittelitt tidligere vår og bittelitt lengere høst, eneste forskjellen er at det er mye mindre snø her.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over, men jeg synes fortsatt vestkysten og sørvest virker spennende, mye pga klima. Hvis jeg først reiser vil jeg at det skal være litt forskjell fra Norge. :p

 

Hvordan organisasjon reiser dere som er der nå med? Hva er erfaringene?

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har bestemt meg for å være utveklingsstudent i USA i 2 året på vgs.

Jeg begynner på 1 året etter til høsten.

Har tenkt til å reise med Speak, etter å ha hørt mye bra om de.

 

Vet ikke helt hvor jeg vil dra enda, men har tenkt på Østkysten.

Er det noen som har vært/er der, som kan fortelle hvordan det er der?

Hvor ville dere anbefalt å dra?

 

Drar i 2010, så hadde vært gøy å komme i kontakt med noen andre som også drar da! :)

 

 

Jeg skal i 2010 :) skal reise med AFS tror jeg.

 

Jeg skal også dra med AFS i 2010 :)

Endret av Ruta
Lenke til kommentar
Hei jeg og skal kanskje i 2010 men vet ikke hvilken organisasjon...

Gjør som meg og bestill brosyrer fra alle organisasjonene. Har fått fra Aspect og Explorius. EF sendte meg feil brosyre og de andre har jeg ikke fått ennå.

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Henriette5
Lenke til kommentar
EF er den billigse organisasjonen i form av programavgift.

 

EDIT: Var.

 

Hehe, er ikke lett å følge med.

Tror ikke Speak er så dyrt, det er nesten helt likt som AFS.

 

 

AFS er jo det dyreste?

 

Programavgiften ja, men den inkluderer også alt fra skolebøker, forsikringer, tur/retur gardermoen, visum osv, ting som kommer utenm på de andre organisasjonene.

 

Bor du i oslo ved ambasaden og nær gardermoen er det ikke mye å hente, samme hvis du havner på en skole med gratisk skolebøker, ingen uniform og du ikke trenger skoleskyss.

 

Bor du i finnmark og må fly ned til gardermoen både for avreise og visum, og må kjøpe alle bøker selv, ta skoleskyss og ha dyr uniform er AFS desidert billigst siden alt dette er inkludert. Se på det, sammenlign med andre osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...