Gå til innhold

Nå er det nok!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, problemet var at offeret tok bildet alvorlig - det burde han eller hun som postet bildet ha skjønt. Om man ikke VET hvordan motparten vil ta "vitsen" - dropp å poste den. Ta det med folk man vet vil takle slikt - ikke med folk man ikke vet.

5569797[/snapback]

Jeg tror det er veldig mange forumbrukere som ikke kjenner noen av de andre brukerne personlig - skal ikke vi få lov til å dra spøker i det hele tatt? Jeg er enig i at denne spøken var litt svartere enn andre, men la oss ta et tankeeksperiment:

Jeg poster en svenskevits i vitsetråden. Dette blir lest av en som for eksempel har en svensk far. La oss si at denne personen ikke skjønner at svenskevitser bare er tull, og blir drit forbanna. Det kan skje. Skal dette da gå utover meg? Hvis vi skal holde på sånn er det bare å legge ned hele forumet, for det kan alltid være noen som av en eller annen irrasjonell grunn blir støtt av hver minste lille filleting.

 

La oss som liker svart humor få holde på med det - de som ikke skjønner det kan seile sin egen sjø, det er deres tap.

Lenke til kommentar

Legge ned et ellers seriøst forum på det grunnlaget?

 

Liker meg her jeg, kan lese om det som intereserer meg, få hjelp/hjelpe folk..

Er stort sett bare i motordelen av forumet jeg da :)

 

Men et bra forum ellers..

Synd om det skal ødelegges av noen som bare vil få seg selv til å føle seg litt bedre på andres bekostning..

 

Er det noe som skal legges ned så blir det i såfall stedene der folk blir mobba!

Lenke til kommentar
Selvironien kommer inn i hele emo-greia. Hadde han vært emo, hadde han ikke brydd seg om noen kalte ham det. Comprende?

5570720[/snapback]

Og hva har "Emo" med å kødde med dette å gjøre? :). Fint lite. Det handler ikke om menneskegrupper, men om personer på dette forumet - ta å vis hensyn, pass på - og ikke kødd når du ikke vet om du går over streken eller ei.

Lenke til kommentar
Ja, problemet var at offeret tok bildet alvorlig - det burde han eller hun som postet bildet ha skjønt. Om man ikke VET hvordan motparten vil ta "vitsen" - dropp å poste den. Ta det med folk man vet vil takle slikt - ikke med folk man ikke vet.

5569797[/snapback]

Jeg tror det er veldig mange forumbrukere som ikke kjenner noen av de andre brukerne personlig - skal ikke vi få lov til å dra spøker i det hele tatt? Jeg er enig i at denne spøken var litt svartere enn andre, men la oss ta et tankeeksperiment:

Jeg poster en svenskevits i vitsetråden. Dette blir lest av en som for eksempel har en svensk far. La oss si at denne personen ikke skjønner at svenskevitser bare er tull, og blir drit forbanna. Det kan skje. Skal dette da gå utover meg? Hvis vi skal holde på sånn er det bare å legge ned hele forumet, for det kan alltid være noen som av en eller annen irrasjonell grunn blir støtt av hver minste lille filleting.

 

La oss som liker svart humor få holde på med det - de som ikke skjønner det kan seile sin egen sjø, det er deres tap.

5571687[/snapback]

 

Jeg kan vel egentlig ta deg på ordet - JA; de som liker svart humor kan få holde på med det. Men IKKE mot andre? Ser du poenget i det du selv sier der?

 

Det er forskjell på svenskevitser og sort humor - sort humor sårer mye mer om det misforstås. Samt at det er enklere å skjule ren drittslenging under å kalle det for "sort humor". I tillegg så finnes det (tro det eller ei) mennesker på forumet som faktisk ER deppa - og ikke "emo" og annet drit som en del personer fråtser i. Har det falt deg inn at disse kan man faktisk være hyggelige mot? Det er gjerne en bedre løsning om du vil at de skal slutte å poste "attention-whore-emo-poster" osv.

 

Og nei, forumet skal ikke være slik at man må trå veldig veldig varsomt fordi noen kanskje blir støtt av ulik humor. Men grensen går et sted :).

Lenke til kommentar
Og nei, forumet skal ikke være slik at man må trå veldig veldig varsomt fordi noen kanskje blir støtt av ulik humor. Men grensen går et sted :).

5574478[/snapback]

Enig, men jeg synes den grensen burde gå et stykke lenger ut en det som er tilfelle her. :) Poenget mitt er at alle er forskjellige - kan noen bli såret av sort humor, kan det godt hende at noen tar svenskevitser ille opp også, uten at vi skal være nødt til å ta høyde for det.

Mitt forslag: Hvis folk blir såret, skal de i stedet for å kjøre på med "fy faen ass, jævla iddiot" (hvis jeg får den slengt i trynet etter noe som for meg bare var en uskyldig spøk, blir jeg ikke enkel), rett og slett å si at "det der likte jeg ikke, kan du be om unnskyldning". Hvis de ikke gjør det, kan de skylde seg selv. Siden det ikke koster noe å be om unnskyldning på et slikt forum, er vi dekket begge veier. Det kan i hvert fall være en regel at folk ikke får advarsel hvis de blir rapportert uten at rapportøren har bedt om en unnskyldning fra vedkommende. :thumbup:

EDIT: Det er vel egentlig felles for det meste av svart humor at den går på bekostning av noen, det er noe av det som gjør den morsom!

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
kjenner ikke bakgrunnen til denne tråden, men Off topic er ca det eneste sted jeg vet om på forumet der folk ikke eier moralske hemninger, toleranse, eller normal folkeskikk. Var ikke sjokkert over at de fleste som tullet med denne tråden var født i 89 eller liknende.

5556662[/snapback]

Ja, alle som er foedt i 89 er idioter uten hjerne og folkeskikk. Det finnes heller hverken frekke eller dumme personer som er eldre enn det. Du er ikke voksen heller, selv om du er foedt i 86...

 

 

Det er mye spoek i OT-baren, og det gaar kanskje over grensene til noen, men det finnes mange verre steder paa nettet, for aa si det mildt. Dessuten, er det noen som tvinger folk til aa komme? Hvis du ikke takler aa bli tullet med, og selvironi er et fremmedord, saa er det bare aa ikke henge i OT-baren :)

Dessuten, traadstarter er som tidligere nevnt ingen "engel med loesbart" selv. Han er en erfaren bruker i OT-baren og jeg ville trodd at han taalte aa bli spoeket med...

Lenke til kommentar
Dessuten, traadstarter er som tidligere nevnt ingen "engel med loesbart" selv. Han er en erfaren bruker i OT-baren og jeg ville trodd at han taalte aa bli spoeket med...

5592705[/snapback]

... og det skal altså rettferdigjøre at man slenger ut et heller lite smakfult bilde om selvmord? :roll:

Lenke til kommentar
Dessuten, traadstarter er som tidligere nevnt ingen "engel med loesbart" selv. Han er en erfaren bruker i OT-baren og jeg ville trodd at han taalte aa bli spoeket med...

5592705[/snapback]

... og det skal altså rettferdigjøre at man slenger ut et heller lite smakfult bilde om selvmord? :roll:

5592960[/snapback]

Ja? Hvorfor ikke? Hvis noen hadde sagt "gaa og ta selvmord", samt lagt ut med personhetsing osv. i en serioes tone saa hadde det vaert noe aa snakke om, men hele opplegget er relativt uskyldig i mine oeyne.

"Lite smakfullt bilde" i dine oeyne, uskyldig spoek i andres...

Lenke til kommentar

  • Skal man si noe er det en fordel å ordlegge seg på en slik måte at mottakeren gidder ta seg bryet med å høre etter. Fornuft har en tendens til å drukne om det pakkes inn i sarkasme, frekkheter m.m.
  • Det er utrolig lett å bli tøff i trynet der man sitter bak tastaturet og skaper seg neste utelukkende feil bilde av brukere man diskuterer med. Gjensidig respekt er en fin bil
  • Om noen gir beskjed om at de føler seg mobbet eller for mye harselert med det så bør man ta hensyn. Igjen, er så enkelt å falle for fristelsen å leke drittunge når man sitter bak et tastatur. En eller annen gang må man bli voksen, hensyn er også en fin bil
  • Det er veldig mange krav her inne når man skriver noe. Dessverre legges det liten vekt på krav til den som leser. Ikke forvent at brukere skal oppføre seg slik man selv vil. Selvfølgelig, alt har sine grenser.
  • Opplever man regelbrudd, vær så vennlig ikke oppgi i tråden at man har rapportert. Det er både off topic, provoserende og som å løpe naken med Muhammed tatovert på sine edlere deler inn i en badstu stappfull av Taliban medlemmer.
  • #1. Les den. Og gjør deres beste for å holde den.
  • Inernhumor fungerer dårlig på et forum med titusener av brukere. Man trenger ikke være Einstein for å skjønne det.
  • Det er få som bryr seg om hva brukere mener om hverandre, så det er temmelig bortkastet å proklamere ens mening om en bestemt bruker.
  • Det skader ingen å være litt høflig og ihvertfall prøve å oppføre seg.
  • Søppel eller OT-Baren er ikke synonymt med "oppholdssted for uforskammede drittunger".
  • Man kan gjerne tro at en bruker er uforskammet, men i virkeligheten er det faktisk hyggelige mennesker. Om man føler seg krenket send en pm til den aktuelle brukeren i rolige og beherskede vendinger. Ikke skjell ut brukeren, da skaper man konflikt. Henger sammen med første punktet jeg nevner. Hvem vet, kanskje man kan bli overasket og finner en ny kompis/vennine ;)
  • Fokuser på hva som blir skrevet, ikke hvem som skriver det.

Er vel det jeg har å si før det er ut bå bøljan de blå og nok en uke med seiling :)

 

Vær snill og grei.

Lenke til kommentar

På tide med en aldersgrense her, eller? Det er jo tydelig at enkelte i visse aldersgrupper har seriøse problemer med å holde en ordentlig diskusjon i gang.. Og det er påfallende mange av dem som er barn.

 

Ja, dette er internett, men hvem lagde den regelen at alle har muligheten til å være frekk og ekkel uten at det blir slått ned på? De som tror så bør finne seg andre hobbyer. I

Lenke til kommentar
Dessuten, traadstarter er som tidligere nevnt ingen "engel med loesbart" selv. Han er en erfaren bruker i OT-baren og jeg ville trodd at han taalte aa bli spoeket med...

5592705[/snapback]

... og det skal altså rettferdigjøre at man slenger ut et heller lite smakfult bilde om selvmord? :roll:

5592960[/snapback]

Ja? Hvorfor ikke? Hvis noen hadde sagt "gaa og ta selvmord", samt lagt ut med personhetsing osv. i en serioes tone saa hadde det vaert noe aa snakke om, men hele opplegget er relativt uskyldig i mine oeyne.

"Lite smakfullt bilde" i dine oeyne, uskyldig spoek i andres...

5593221[/snapback]

Du kan ikke bare beskytte deg med at det er en "uskyldig spøk" og tro at alt er lovlig. Skal jeg kanskje komme med masse personhets, le høyt og si at "Nei, det var en uskyldig spøk. Vedkommende burde skjønt det". A-a, verden funker ikke slik :no: Man må faktisk ta noe som heter hensyn til andre. Å poste noe som kan være støtende og lite smakfult er derfor noe man burde holde seg meget langt unna.
Lenke til kommentar

Problemet her er nok ikke de lave aldersgruppene, men de litt høyere. Dessverre begynner dette forumet å få et lite "gjeng" problem. Er ofte mange som rotter seg sammen mot en person og det skal ikke så veldig mye til for å bli den personen. En liten "feil", som den som rxjon sikkert har gjort, blir ikke glemt. Det er alltid en eller flere som drar opp temaet som igjen fører til hva vi kan kalle "forum-mobbing", selv om mye nok ikke blir ment stygt. Det sier seg jo selv at ikke alle klarer å ta denne trollinga med humor, da det er mange som tar ting som blir sagt og skrevet bokstavlig både her på forumet og til dageligdags.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...