Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får bruke internet explorer for å laste ned da ..

 

Opera 9.21 link:

http://www.opera.com/download/index.dml?op...Windows&local=y

 

Lagre den til en mappe på C:\ og installer den over den gamle installasjonen , deretter etter reboot prøv uninstall fra kontrollpanel.

 

Får du appcrash også med IE7 - start den med no addons mode.

 

Slå av DEP hjelper også.

I CMD prompt:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

restart

Lenke til kommentar

Hei Hei.

hva er greia med vista og logitech da?

 

jeg har akkurat bestilt meg ny cinet laptop med vista home premium.

 

det funka helt fint til jeg skulle installere driver til logitech musa mi.

da fikk jeg blåskjerm og alt begynte å gå treigere. tok 2 min bare å gå inn på min datamaskin, og pila lagga når jeg dro den over skjermen.

 

jeg ringte cinet suport. og de sa at vista hadde hatt noen problemer med logitech produkter.

 

formatering funket heller ikke. eller det funket helt til jeg skulle starte windows igjen. da stoppet den bare på starter opp.

 

kjedelig :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hehe, dårlig support. Det er Logitech sine drivere som fungerer dårlig med Vista, ikke omvendt. Helt håpløst hvor arrogant enkelte skal være angående Vista.

 

Sjekk om det er nyere drivere/programvare på Logitech sine sider. Det er egentlig det supporten skal foreslå. Om ikke må du la vær å installere programvaren til Logitech får ræva i gir og fikser bedre drivere/programvare.

Lenke til kommentar
Hver gang jeg åpner 'Min datamaskin' eller 'Kontrollpanel' er vinduet som dukker opp alltid av en fast størrelse som jeg synes er alt for liten. Er det mulig å få satt denne standardstørrelsen til å bli større? Isåfall, hvordan?

9301269[/snapback]

 

Klikk på kanten av vinduet å trekk det til ønsket størrelse, lukk så vinduet og størrelsen er endret.

Lenke til kommentar
Fungerer backup-programmet i Vista Ultimate bra? Slik at det kan ta automatisk backup til ekstern HD og sånn?

9332567[/snapback]

Jada, funker helt fint.

 

Eneste ulempen er at når du tar Computer Backup, altså sånn at du resetter hele PCen til en bestemt dato, og alt er installert så burde du ha OSene på egen disk ellers så blir alle partisjonene på den disken slettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Hei! Husker jeg kom over noen bilder en mann hadde laget siden han syntes bildene i vista var så fine, og dermed ville han lage noen flere.

Kan noen hjelpe meg å finne disse bildene? Husker en it side skrev en artikkel om de.

9305324[/snapback]

 

Disse?

 

Er en serie med 12 pakker.

Lenke til kommentar

Holder på å installere Vista etter formatering. Det som irriterte meg forrige gang var at jeg hadde mange dokumenter i C:\, noe jeg vil unngå nå. Hvordan kan jeg flytte mappen fra C:\Users\Kristoffer, med alt innholdet til f.eks. D:\?

 

 

Og ... oi, jeg har tre partisoner (som jeg ba om ved formatering), men bare C-partisonen er det plass på. De andre partisonene er totalt 0 byte. Hva skjer?

Lenke til kommentar
Holder på å installere Vista etter formatering. Det som irriterte meg forrige gang var at jeg hadde mange dokumenter i C:\, noe jeg vil unngå nå. Hvordan kan jeg flytte mappen fra C:\Users\Kristoffer, med alt innholdet til f.eks. D:\?

 

 

Og ... oi, jeg har tre partisoner (som jeg ba om ved formatering), men bare C-partisonen er det plass på. De andre partisonene er totalt 0 byte. Hva skjer?

9372617[/snapback]

 

Hvorfor skal alle drive å formatere for reinstall . Helt unødvendig .

Man kan alltid reinstallere på en ferdig formatert partisjon m/windows - eneste man mister da er \windows folderen og man får en "fresh" registry. Resten av ting man ikke vil ha etter en slik reinstall er da kun filer/mapper man kan slette via explorer.

 

My Documents kan du flytte på samme måte som i XP , men ikke selve users folderen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...