Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Holder på å installere Vista etter formatering. Det som irriterte meg forrige gang var at jeg hadde mange dokumenter i C:\, noe jeg vil unngå nå. Hvordan kan jeg flytte mappen fra C:\Users\Kristoffer, med alt innholdet til f.eks. D:\?

9372617[/snapback]

 

Hvis du høyereklikker på 'Dokumenter' i startmenyen og velger eganskaper, vil du se at en av fanene i boksen som dukker opp heter 'Plassering'. Her kan du flytte plasseringen til 'Dokumenter'. Dette gjelder forøvrig også 'Bilder' og 'Musikk' mappene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotters! Slik liker jeg det. Nå er ingen mapper i C:\Users\Kristoffer. :)

 

Det jeg ikke liker er at jeg ikke kan endre plasseringen til C:\Users\Kristoffer til f.eks. D:. Og at Nedlastingsmappen min fikk standard utseende mens de andre fikk fancy ikon; kan jeg ordne dette? Og at jeg ikke kan lage en Annen-mappe i Kristoffer-mappen, under D:.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om andre har merket dette etter å ha lastet ned de oppdateringene på Windows Update og lagt inn de to fiksene som MS la ut for noen uker siden (performance og compatabillity).

 

Først og fremst syns jeg alt har minsket noe. Spesielt oppgavelinjen og tekst elleres. Jeg har ikke gjort noen som helst endringer som kan forusake dette. DPI står på 96 som er standard.

 

Jeg har sjekket noen bilder å nettet om bilder i Windows Explorer og andre, men ikke sett noen merkbare forskjeller. Så er dette noe jeg bare har stusset over og ser feil?

Lenke til kommentar
En stund siden jeg har svart i denne tråden. Hvordan er forventningene til SP1 folkens?

9375148[/snapback]

 

Raskere boot, bedre nettverksstøtte.

 

Håper virkelig dette er ting som blir fikset.

 

Ellers er jeg rimelig fornøyd med Vista på laptopen. Den stasjonære kjører fortsatt XP siden jeg trives bedre i det foreløpig.

Lenke til kommentar
26.08 kom Update-programvare 7.0.600.381

 

I dag så kom:

 

KB 933360

KB 939159

9380467[/snapback]

Kan i alle fall si at det samme skjedde her, jeg var på Windowsupdate manuelt i går, og installerte da alt tilgjengelig.

 

Sjekket igjen nå, og da var de du nevner samt 3 til (anbefalte) tilgjengelig, og de står alle som publisert i går.

Den første (933360) er jo en ny versjone av den tidliger tidssone- fiksen, og den andre (939159) er for å løse et problem med stoppende host.

Den første i følge MS lansert 23 aug, den siste 28 aug.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en liten ting som noen her kanskje vet. Jeg har et lokalnettverk med 4-5 maskiner tilkoblet. Alle er satt opp i samme arbeidsgruppe, og har påskrudd deling (uten passordbeskyttelse på de med Vista)

 

Men en irriterende ting som skjer når jeg går fra en av de stasjonære og til laptop (Vista) er at for å åpne felles, eller andre delte mapper kommer ballongen med brukernavn/ passord opp.

Jeg kan da bare skrive hva som helst i brukernavnfeltet, og tomt passordfelt, så er jeg inne.

 

Hva er det som avgjør om denne passordgreia kommer opp, eller ikke?

En annen maskin har såvidt jeg kan se akkurat samme konfigurasjon, men der kommer jeg rett inn. Det er også det er jeg er ute etter, rett inn uten passord/brukernavn. :)

 

 

@TCi, jeg prøvde å merke meg det du spør om vedrørende størrelse før jeg oppdaterte til de KB'ene du nevner. Jeg klarer ikke se noen forskjell her.

Du kunne jo kanskje bare avinstallere de mistenkte hotfix'ene, og se om det gjør noen forskjell? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...