Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det går ann og laste ned et Vista image gratis å få brent ut? Skolen jeg jobber på har fått lisens i mail, men venter på at fylket skal få fingern ut å sendt en plate også.

8895962[/snapback]

 

Det er da egentlig bare å laste ned fra en torrent side da. Det er ikke ulovlig så fremt til at du ikke bruker en pirat cd-key.

Lenke til kommentar
Ja, vi har fått gyldig lisens-nøkkel. Er det samme vilken versjon jeg laster ned? Burde vell kanskje undersøke vilken versjon nøkkelen gjelder men tenker det er business.

8895986[/snapback]

 

Hvis du velger å laste ned så har vell den du laster ned alle versjonene. Men du må være litt forsiktig når du velger språk. Pass på at du laster ned rett språk i forhold til lisens nøkkelen.

Lenke til kommentar
Ja, vi har fått gyldig lisens-nøkkel. Er det samme vilken versjon jeg laster ned? Burde vell kanskje undersøke vilken versjon nøkkelen gjelder men tenker det er business.

8895986[/snapback]

 

Hvis du velger å laste ned så har vell den du laster ned alle versjonene. Men du må være litt forsiktig når du velger språk. Pass på at du laster ned rett språk i forhold til lisens nøkkelen.

8895995[/snapback]

 

Takker for hjelp, satser på at det går greit. :yes:

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ann og laste ned et Vista image gratis å få brent ut? Skolen jeg jobber på har fått lisens i mail, men venter på at fylket skal få fingern ut å sendt en plate også.

8895962[/snapback]

Vær bare klar over at mye av det du kan laste ned av "gratis SW" via Bittorrent osv. er infisert - det ville jo være dumt å få en Vista-versjon med pre-installert root-kit ...

 

Jeg ville ha følt meg mye tryggere om jeg kunne fått låne en Vista-DVD av noen til installasjon - med min egen lisens.

 

Den eneste offisielle nedlastingsmuligheten jeg vet om er i form av en "virtuell disk" (VHD) som du kan kjøre i Virtual PC, men det er vel kanskje ikke interessant for deg.

Lenke til kommentar
Har muligens oppdaget mitt første "problem" med Vista.

Det er som følger, av og til så får jeg ikke kontakt med nettverket og eneste måten å rette dette er å restarte maskinen.

Det merkelige er at dette skulle dukke opp nå etter flere mnd med Vista  :hmm:

Nå har jeg XP også på samme maskin,men har ikke hatt tid å sjekke om det samme skjer da.

Det kan gå to-tre timer etter oppstart før dette skjer og andre ganger kan det gå et par døgn  :hmm:  :hmm:  :hmm:

Noen tips ?

8893035[/snapback]

Oj, dette er jo førstesidestoff, Snekker'n har kanskje et problem med Vista! :dribble:

 

Men fra spøk til alvor, jeg har hørt om liknende problemer ganske mange ganger etterhvert, og fikk også selv et liknende problem som du beskriver helt plutselig på min laptop, og det var ganske plagsomt også en periode. Nå har det ikke skjedd på i alle fall en mnd's tid, og jeg har ikke gjort noe bevist som skulle tilsi at det ble i orden :dontgetit:

Jeg kan heller ikke si jeg skjønte hvorfor det plutselig ble et problem... For min del var det stort sett snakk om at nettverksikonet fremdeles var uten rødt kryss, men "bare lokal" og altså ingen nett-tilgang.

Har problemet med kablet eller trådløst nettverk da?

Og mister du nettverksforbindelsen helt, eller bare internett?

 

Finner i farten bare en tråd som er inne på problematikken her"Mister internett" Men vet det finnes fler, og også flere varianter av problemet. Du kan jo se om det kan være noe tips i noen av linkene i den tråden.

Lenke til kommentar
Okey, et lite spørsmål som ikke er verdt en ny tråd:

Hvordan beholde gjennomsiktige vinduer når man maksimerer dem?

 

Mener jeg gjorde det når jeg hadde BETA, men husker ikke hvordan.

Takk for hjelp :)

8914214[/snapback]

Her har du:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=715323&hl=

 

Ser dog ikke vitsen med dette jeg =/

Har du et vindu maksimert trenger du jo ikke å se hva som er bak.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde for en stund siden å installere lyddrivere i Vista. Siden det ikke finnes Vista-drivere til lydkortet mitt (Audiophile 2496) ble jeg tipset om å prøve og installere XP-driverne. Etter å ha satt på kompatabilitet med XP for å få startet installasjonsprogrammet fungerte ikke driverne likevel i Vista. Det var som om jeg aldri hadde installert de; lydkortet ble ikke funnet, etc.

 

Noen tips?

Jeg regner med M-Audio kommer til å bruke 6-12 måneder på å lage en Vista-driver.

Lenke til kommentar

Jeg leste på første post, og gikk inn på der det stod man kunne laste ned grafikkdriver til ATi, men linken var død. Jeg har ATi X700 grafikkkort på min bærbare, men finner ingen fungerende drivere... Noen som vil hjelpe?

 

EDIT:Kan legge til at det er mobility...

Endret av YvesSaintLaurent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...