Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Holder det virkelig lenge med 15 GB partisjon til Vista Ultimate SP2 x64? Jeg sitter og planlegger partisjoner til en ny PC og begynner å lure litt når det står 40 GB i spesifikasjonene.

Jeg har en Windows 2000-partisjon på 20 GB på en annen PC og den er nesten halvfull. En ganske så strippet installasjon av Windows XP sliter med å holde seg under 6 GB (har bare 7 GB partisjon til den). Og i og med at Vista er ganske mye større og tyngre enn begge de to, så tenker jeg for meg selv at den antakeligvis kommer til å ta en del mer plass etterhvert som det kommer litt programmer (Office, kanskje et par CAD-programmer, oppdateringer, osv.).

Jeg lurer egentlig på om jeg skal gå for 20, 30 eller 40 GB. Hvor mye bruker dere når dere trekker fra personlige filer i Users-mappen og slikt (uten så altfor mange spill)?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Helt enig, hverken vista eller windows 7 har noen spill jeg vil spille. Husker win95 kom med 3d pinball og musikkvideoer, hoover osv. Mye gøy altså. Men mulig de har fjernet spillet pga lisensen har gått gått ut, MS hadde ikke lagd spillet og var egentlig en del av mange brett av ett skikkelig pinball spill man kunne kjøpe i butikken.

 

edit:

Last ned her

http://mspinball.weebly.com/index.html

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Broren min kjøpte en HP Compaq i forbindelse med skolen. Dn hadde Vista.

Den var drittreig, men broren min mente at det var godt nok.

 

Dette var noen år siden.

Nå har han Mac.

Fatter'n har overtatt Compaq'en. Men en formatering var nødvendig for å få rettet opp i ustabilitet og treghet.

 

Problemet var at maskinen ble levert med to DVD-plater som unektelig så temmelig hjemmebrente ut. I stedet for en plate som er merket Windows Vista, er det to plater med noen Norton Ghost-greier som bare legger inn Vista.

Problemet er at jeg får lesefeil når jeg prøver.

 

Platene, merket xxx Fylkeskommune, har vært forseglet frem til nå. De burde virke, men gjør det ikke.

Hvor får jeg tak i en plate som inneholder den Vistaen fatter'n har krav på, uten å betale? Serialkoden står jo under PCen. Problemet er å få en skikkelig Vista-plate uten lesefeil.

 

Jeg har foreløpig lagt inn Windows Vista Anytime Upgrade som fulgte med en annen PC, som for ordens skyld alltid har kjørt Ubuntu Linux.

 

Jeg har vel rett til å bruke Vista fra en Acer-PC på en Compaq, sålenge jeg aldri har brukt det på Aceren???

Jeg måtte bruke serial-keyen som fortsatt henger under Aceren for å få installert Vista på Compaqen.

 

 

Hva blir lettest?

Få en ny Vista-CD fra MS, som erstatning for de to defekte DVD'ene fra fylkeskommunen, eller tillatelse til å bruke Vista fra Acer på en Compaq?

 

Det haster, for Vista maser om at det bare er noen få dager til den utløper... Og hva skjer egentlig da?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

SLIC-aktiver Windows Vista.

 

Ettersom SLIC-tabellen allerede ligger i laptopens BIOS er det ikke noe som helst i veien for deg å installere et Compaq-serfitikat, og en Compaq master-key på pcen lovlig (ville jeg tro), ettersom det er slik den kommer aktivert fra fabrikk.

 

For mer info, se disse trådene på Mydigitallife.

http://forums.mydigitallife.info/threads/5619-Vista-OEM-Activation-How-it-Works

http://forums.mydigitallife.info/threads/5900-Vista-OEMSLP-Certificate-amp-Bin-Collection

http://forums.mydigitallife.info/threads/2581-Vista-OEM-SLP-keys

 

(Merk: Mange av disse gutta er mest opptatt av piratkopiering, da de setter inn SLIC-tabeller i pcer som ikke skal ha det, eller emulerer tabelleren vha. en bootloader som kjører før Windows. Dog er det lite iveien for at mye av samme fremgangsmåte skal kunnet brukes lovlig, da din PC allerede har tabellen som trengs.)

Lenke til kommentar

Hvorfor ringer du ikke Mirsosoft Norge og hører, må være det enkleste. Enda enklere om du kan få noen med nett til å laste ned en versjon til deg. Om du blir fortalt at serialen alleredet er i bruk kan du fortsatt rigne MS support og få låst den opp (tlf svarer, du må da taste inn en laaang kode du får), du får lov og bruke samme serial på 2 pcer (her kommer det litt an på hvilken serial du har, feks student serialen er de nok strengere på at det bare brukes på 1 pc)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...