Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå vært å kjøpt en WD My Book 2TB harddisk. Men får "error code -36" når jeg overfører filer. Utrolig irriterende! Har prøvd å formatere til flere format, sjekka rettigheter, repair. Tatt en solid runde på google men finner ingen løsning som funker?? :(

Litt googling sier meg at det kan se ut som filene dine er korrupte. Har du backup av de?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe kun selve kabelen som går fra veggen til selve strømadapteret? Har funnet ut at slike kabler er en snasen måte å forlenge iPad adaptere på, men da skulle jeg helst kjøpt noen slike løst uten å måtte betale 299kr for iPad adapter med slik kabel medfølgende.

Lenke til kommentar

Hadde en litt festlig situasjon med Apple Norge på jobben i dag.. Har nettopp fått tilgang på demoportalen til Apple for nedlasting av democontent osv til diverse Mac-er osv vi har utstilt i butikken.

 

Så jeg lastet ned OS X Mountain Lion democontent og litt småsnacks, prøvde å legge inn dette på Mac-ene vi har utstilt men det så ikke ut til å dukke opp noe fornuftig.

 

I min mail til Apple Norge skrev jeg blant annet følgende:

Det er ingen tegn til applikasjoner som Apple Keynote og liggende som det står skal følge med.

 

Svaret fra Apple låt som følger, med vedlagt screenshot som bilde rett over svaret.

skjermbilde20121022kl13.png

Uploaded with ImageShack.us

 

Keynote, Numbers og Pages følger ikke med democontent. Hvor har du lest dette? Her anbefaler vi at dere kjøper disse App-ene vi App Store - det gjør det mye lettere å holde alt oppdatert.

 

 

Først trodde jeg at jeg hadde misfortått noe, men endte bare opp med en god latter.

Lenke til kommentar

Hey. Prøver å hente ut data fra en haddisk som har stått i en Macbook Unibody (den svarte eldre typen).

Den dukker opp i disk management (windows) men jeg får ikke utforsket den. Prøvde å koble den til en Macbook som en ekstern disk. Samme problem. Har prøvd å reparere den og verifisere den uten hell.

Når jeg merker disken i diskverktøy ser det ut som om det går ann å trykke aktiver, men ingenting skjer.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i det.

 

Men iMac er ikke moden for Retina display enda. Er såvidt de nåværende modellene, altså MBP 13" og 15", bør ha Retina display. Den store flaskehalsen er dagens grafikkort. Og da kan man jo tenke seg hvor elendig dette måtte ha blitt på en iMac, selv om det kanskje hadde vært mulig å få dytta inn et OK grafikkort og skrevet gode drivere - men det ville sannsynligvis ikke vært optimalt.

 

 

Og når det gjelder spesielt iMac så er det for mange en møbel like mye som det er en datamaskin til å betale regninger og sjekke Facebook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...