Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her som har statisk støy på høyttalerne på Macen? Når det er stille i rommet, så hører jeg klart og tydelig støy og susing fra høyttalerne, selv om jeg har lyden av. Trodde først det var viftene, men neida...

 

Suselyden hakker faktisk når jeg dunker svakt i maskinen... Her må det være noe galt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en MBP 13" med 2.66 GHz Intel Core Duo. Når jeg kjører EyeTV 3 (3.5.3), så skjer det hele tiden at Macen stopper opp (kræsjer), også må jeg vente ca. et halvt minutt før det funker igjen. Også fryser den igjen. Og sånn fortsetter det helt til jeg kobler ut HD PVR-en og avslutter programmet. Det har funket helt fint det siste året nesten, fram til nå. Hva skjer og hvordan fikse det?

Lenke til kommentar

Et nytt irritasjonsmoment med min MBP Retina har dukket opp: jeg har installert Spotify, og programmet lystrer ikke når jeg bruker styreflaten for å starte en sang. Prøver å tappe enkelt, dobbelt, trippelt, trykker styreflaten helt ned. Men ingenting skjer annet enn at sangen markeres. Å klikke på play-knappen fungerer, men da må altså markøren fysisk flyttes fra sangen og ned dit. Ergo forferdelig tungvint... Noen som har opplevd lignende? Løsningsforslag? OSX er nyeste oppdatering, samme med Spotify.

Lenke til kommentar

Muttern og fattern prøver å se på en youtubefilm, hvor de har koblet Macen til TVen, men får kun lyd på laptopen. Jeg er ikke hos dem akkurat nå, og husker ikke helt hvordan man ordnet det slik at lyden kom fra TVen.

 

Skal det være inne på systemvalg>lyd?

Ja, og velge HDMI der.

Lenke til kommentar

Hvis du holder Alt inne når du trykker på lydikonet på menylinjen, så kommer opp en liste med tilgjengelige lydutganger.

 

Utrolig at det skulle gå 6år før man fant ut av at man kunne gjøre sånn...

 

Kommer ikke opp annet enn "interne høyttalere", og jeg vet overgangen støtter lyd. Håpløst å hjelpe over telefon uansett. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Jeg har en MBP 13" med 2.66 GHz Intel Core Duo. Når jeg kjører EyeTV 3 (3.5.3), så skjer det hele tiden at Macen stopper opp (kræsjer), også må jeg vente ca. et halvt minutt før det funker igjen. Også fryser den igjen. Og sånn fortsetter det helt til jeg kobler ut HD PVR-en og avslutter programmet. Det har funket helt fint det siste året nesten, fram til nå. Hva skjer og hvordan fikse det?

Noen som vet? Trenger helst hjelp så fort som mulig.

Lenke til kommentar

MBP Retina 2.3 GHz eller 2.6 GHz?

 

Jeg skal til USA snart og tenker å kjøpe meg en macbook pro, men usikker om jeg skal ta 2.3 eller 2.6. Hva er best? Det er kanskje greit å nevne at jeg har iMac og jobber som grafisk/motion designer.

 

Og er det lurt å kjøpe mbp i USA?

Lenke til kommentar

Ett års garanti er nok. 3 års garanti er bare tull. Ikke kast bort pengene på det.

 

Vil anbefale å forsikre en Retina. Råder deg til å ringe forsikringsselskapet ditt og forhøre deg.

 

Jeg mener 2,3 Ghz er tilstrekkelig med krefter for bildebehandling. Driver du mye med video bør du tenke på 2,6. Forskjellen er ikke kjempe stor om du prøver å rettferdiggjøre prisforskjellen. Har selv en 2,3 Ghz. Vil anbefale å kjøpe med 16 GB RAM da RAM'en er loddet på HK, altså ikke utskiftbar. Kjøper du med 8 GB er du "stuck" med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...