Gå til innhold

Hvilket strømselskap har du og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torbjornen skrev (7 timer siden):

I følgje denne sida:

https://kundeservice.vibb.no/fakturaforklaring

er det fakturadetaljar på baksida. Og den minner veldig om efakturaane frå Gudbrandsdal Energi.

Fakturaen gjev inntrykk av at selskapet er seriøst.

Jeg er forholdsvis ny kunde hos vibb - jeg måtte laste ned underlaget fra nettsiden. På selve fakturen var det ikke spesifisert noen detaljer. Jeg mistet også gjennomfakturering da Vibb ikke støttet mitt nettselskap. Ellers så forsøker de å pushe meg over på app'en deres for ekstra tjenester. Før jeg gikk over så hørte jeg med flere - og ingen av dem hadde hatt problemer med vibb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, FriskLuft said:

De har ikke gjennomfakturering hos alle nettselskap..Så sjekk om det er viktig for deg

De har for mitt ser jeg, glimrende. Vurderer bytte fra Å strøm etter de satte opp prisen. Kan man med gratis vibb se forbruket dag for dag tilbake i tid, samt hvor mye effekt man har trekt?

Lenke til kommentar
Gjest 99e4a...206
5 minutes ago, kremt said:

De har for mitt ser jeg, glimrende. Vurderer bytte fra Å strøm etter de satte opp prisen. Kan man med gratis vibb se forbruket dag for dag tilbake i tid, samt hvor mye effekt man har trekt?

Jeg ser forbruket dag for dag hos min nettleverandør. Der kan jeg også sette opp sms/Epost varsling hvis jeg bruker over en egendefinert kwt grense per time. Alt dette er gratis.

Fra strømleverandøren min trenger jeg utelukkende en ting, billig strøm.

Anonymous poster hash: 99e4a...206

Lenke til kommentar

I følge nettsiden til Vibb kan du se forbruket i etterkant. Men, ikke i sanntid. Som nevnt i innlegg skrevet samtidig kan en ofte se forbruk hos nettselskapet.

"Hva får jeg tilgang til i appen uten Vibb+?
Min konto som gir oversikt over kundeforholdet ditt og alle dine fakturaer. Fakturanedbrytning per dag og nedlastning av fakturagrunnlag som viser spotpris x forbruk for hver eneste time."

Endret av toralfb
Lenke til kommentar
kremt skrev (4 timer siden):

De har for mitt ser jeg, glimrende. Vurderer bytte fra Å strøm etter de satte opp prisen. Kan man med gratis vibb se forbruket dag for dag tilbake i tid, samt hvor mye effekt man har trekt?

Du kan se dette hos ditt lokale nettselskap eller direkte i elhub.no. Vibb har en app som lar deg se det der også - men da må du betale for det - hvilket du ikke trenger da alle norges innbyggere har tilgang til sine egne målinger via elhub.no

Ellers tilbyr mange sanntidsmålere mot en kostnad for denne og tilgang til denne - men du kan selv kjøpe en sanntidsmåler. Har f.eks denne selv : amsleser.no - den har jeg integrert inn i mitt smarthus , men den har også en egen nettside som viser oversikt i sanntid med priser,forbruk osv osv...

 

 

 

Endret av FriskLuft
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (3 timer siden):

Jeg er forholdsvis ny kunde hos vibb - jeg måtte laste ned underlaget fra nettsiden. På selve fakturen var det ikke spesifisert noen detaljer. Jeg mistet også gjennomfakturering da Vibb ikke støttet mitt nettselskap. Ellers så forsøker de å pushe meg over på app'en deres for ekstra tjenester. Før jeg gikk over så hørte jeg med flere - og ingen av dem hadde hatt problemer med vibb.

Så fakturaen din såg ikkje ut noko slikt som dette?

Zeph skrev (2 timer siden):

Her ser de alt som står på ein Vibb-faktura (utan gjennomfakturering). Vil eg sjå timeforbruk så går eg inn på elhub.no.

IMG_2010.jpeg

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, kremt said:

De har for mitt ser jeg, glimrende. Vurderer bytte fra Å strøm etter de satte opp prisen. Kan man med gratis vibb se forbruket dag for dag tilbake i tid, samt hvor mye effekt man har trekt?

Å strøm er en av hovedeierne av Vibb 😉
https://www.proff.no/roller/vibb-as/drammen/energihandel/IF7ES8M10N5

Så på papiret seriøse eiere. (Å energi eier 50% av Glitre Energi Strøm Holding AS)
Har selv Vibb, og har ikke merket noe pushing for ekstra app abb etc. Men gratis appen dems er dårlig, ser ikke forbruk etc

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 99e4a...206
1 hour ago, 50z said:

Å strøm er en av hovedeierne av Vibb 😉
https://www.proff.no/roller/vibb-as/drammen/energihandel/IF7ES8M10N5

Så på papiret seriøse eiere. (Å energi eier 50% av Glitre Energi Strøm Holding AS)
Har selv Vibb, og har ikke merket noe pushing for ekstra app abb etc. Men gratis appen dems er dårlig, ser ikke forbruk etc

 

Minus 34 millioner før skatt i 2022 iflg linken? Og driftsresultatet har blitt verre og verre for hvert år.

Anonymous poster hash: 99e4a...206

Lenke til kommentar
5 hours ago, FriskLuft said:

Du kan se dette hos ditt lokale nettselskap eller direkte i elhub.no. Vibb har en app som lar deg se det der også - men da må du betale for det - hvilket du ikke trenger da alle norges innbyggere har tilgang til sine egne målinger via elhub.no

Ellers tilbyr mange sanntidsmålere mot en kostnad for denne og tilgang til denne - men du kan selv kjøpe en sanntidsmåler. Har f.eks denne selv : amsleser.no - den har jeg integrert inn i mitt smarthus , men den har også en egen nettside som viser oversikt i sanntid med priser,forbruk osv osv...

 

 

 

Det fine med Tibber er at man får 800kr i vervebonus man blandt annet kan bruke på en Tibber pulse.
Har en skjerm på badet mitt som hele tiden viser forbruket fra pulsen så man kan se hva man ligger på.
Får da og varsel når jeg holder på å overskride 10kW (som er neste effektrinn hos meg) og om jeg overskrider 10kW så skrus varmekablene på badene mine seg ned for å minske belastningen (Dette er dog via Futurehome - men parret med Tibber så den har full tilgang til pulse måleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...