Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja tenker det egentlig bør holde med 128.. Har faktisk ikke mer på den stasjonære PCen... ( med win7 )

 

Grafikkortet får mye slakt da.. Men har ikke planer om spilling.

 

Grafikkortet får slakt fordi folk er alt for fastlåst i fortiden, i alle år så har Intel integrert skjermkort vært synonymt med temmelig elendig ytelse men med IvyBridge og Intel HD 4000 så er det slettes ikke tilfellet lenger og for de som ikke er ute etter videoredigering eller spilling så holder Intel HD 4000 til stort sett hva det måtte være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med skjermkortet er et poeng, men bare for de som kjøper Retina-maskinen for videoting. Skal du spille så er du idiot som ser på laptoper, i tillegg til at du er fjott som ser på mac. Lander du på en Mac Laptop med ENORM skjermoppløsning for å spille, så er du antageligvis av typen som låser deg inne på badet rimelig ofte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LaCie Rugged 1TB med USB3.0 + Thunderbolt er helt knall for de som ønsker skikkelig muligheter for både Windows, Mac og Linux.

 

Vet vi snakket om dette for noen sider siden men jeg har fortsatt ikke fått ut fingern. Føler den er litt dyr også er jeg usikker mtp den løsningen jeg er ute etter. Har du kjøpt denne selv og er fornøyd? Hva bruker du den til evt?

Lenke til kommentar

Jeg har en 13" MBP med 2.66 GHz Intel Core 2 Duo. Jeg har hatt den i rundt to år nå. Nå i det siste har det plustelig oppstått et problem, hvor at hvis Mac-en står i dvale en stund, så krasjer den når jeg starter den igjen. Med krasje så mener jeg at alt fryser og denne står og snurrer. Da må jeg restarte hele maskinen. Hele tiden jeg har hatt Mac-en, har jeg alltid brukt å lukke den, og la den gå i dvale, i stedet for å skru av. Det har jeg aldri hatt problemer med tidligere. Hvorfor skjer dette, og hvordan kan det fikses?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

LaCie Rugged 1TB med USB3.0 + Thunderbolt er helt knall for de som ønsker skikkelig muligheter for både Windows, Mac og Linux.

 

Vet vi snakket om dette for noen sider siden men jeg har fortsatt ikke fått ut fingern. Føler den er litt dyr også er jeg usikker mtp den løsningen jeg er ute etter. Har du kjøpt denne selv og er fornøyd? Hva bruker du den til evt?

 

Har ikke skaffet den selv enda men sikler på den og Western Digital My PassPort Edge for Mac med USB3.0. Det som er knall med LaCie Rugged er at den tåler en støyt, den er robust bygget og har da denne noe funky oransje "bumperen" rundt kanten som vil redusere sannsynligheten for at disken går at skogen om man er litt slephent en god del. Den har Thunderbolt + USB3.0, noe som vil si at du vil få maksimalhastighet ut av disken om du så kjører på en 3år gammel MacBook eller en flokande ny en, eller om du kjører på Windows eller Linux maskiner med USB3.0 og ettersom USB3.0 er tilbakekompatibel med USB2.0 og USB1.1 og USB1.0 så kan den jo kort sagt kobles til et hvilket som helst system, det kan jo forsåvidt en vanlige USB harddisk også men fordelen her er at du har støtte for høyhastighetsprotokollene Thunderbolt og USB3.0 som gjør at du vil se full ytelse fra disken på en hver moderne maskin, om det er en Mac, Windows eller Linux system.

 

 

En annen stor fordel med Thunderbolt slik jeg ser det er at jeg slipper å bruke en USB port i det hele tatt, de kan fort være opptatt til andre enheter mens Thunderbolt er noe jeg sjeldent bruker og kan gjerne kjøre i "daicy chain" så bare det å bruke Thunderbolt kontra USB3.0 selv om du vil merke fint lite forskjell i praksis er en stor fordel i seg selv. Tester viser jo også at selv om USB3.0 i teorien skal være mer enn raskt nok for en ekstern harddisk til å yte full pupp så har du fremdeles disse overhead problemene med USB som gir deg litt redusert ytelse i svingene, noe du eliminerer ved bruk av Thunderbolt da det kjører rett til PCI-E på maskinen og dermed mer eller mindre fungerer som om du skulle ha koblet disken lokalt i maskinen.

 

 

Ulempen med LaCie Rugged Thunderbolt er tykkelsen, den ekstra beskyttelsen og diverse gjør at den er noe mer bulky enn hva eksterne disker vanligvis er anno 2012. Den er fremdeles ganske lett, men den tar opp litt ekstra plass. Her kommer jo Western Digital My Passport Edge for Mac inn i bildet som er under halve tykkelsen, mindre i omkrets og veier mindre. Men denne mangler Thunderbolt, er riktignok solid bygget i aluminium men det er ingen demping eller beskyttelse rundt disken så skulle den gå i bakken uten at disken har fått spinnet ned så er det stor sannsynlighet for at den ryker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har installert en ekstra harddisk i en Mac mini? Brukte dere ifixit sin kit, eller gikk det fint med et random hdd tray fra ebay til $20?

 

Du trenger bare å kjøpe en ekstra kabel for "upper hdd" så kan du bruke dobbeltsidig teip til å holde den på plass. Du bryter garantien uansett så hvorfor betale dyrt for ifixit?

Lenke til kommentar

Bryter og bryter, bare du er smart nok til å nappe ut disken og skru ting på plass igjen før du eventuelt leverer den inn til reparasjon så er det null problem.

 

Men alt du trenger er den nødvendige kabelen så du får koblet til disk nr2, uten den så kommer du ikke langt. Er det SSD du skal installere så vil jo litt kreativitet med teip få deg langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...