Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vanlig at macen blir veldig varm? Har en 15" MBP, og etter litt bruk blir den glovarm, og så kommer vifta på for fullt. Vet at dette er vanlig på de fleste pc'er. Er det noen triks, annet enn å kjøpe kjølematte/kjøleunderlag for å holde den ved ok temperatur? :)

Bruk Safari som nettleser, og installer ClickToFlash eller Adblock for å blokkere den prosessorintensive Flash-reklame-dritten som alt for mange nettsider er infisert av.

Du finner disse nettlesertilleggene her: https://extensions.apple.com

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Er den litt eldre, har det sikkert samlet seg støv inne i viftene som forkludrer kjølingen. Har du trykkluft på boks og ett passende skrujern kommer du langt :)

Late 2011 modell kjøpt i januar, så bure ikke være problem. Gjorde det du nevner på forrige hp-laptopen, får ta å teste det her også. :)

 

Bruk Safari som nettleser, og installer ClickToFlash eller Adblock for å blokkere den prosessorintensive Flash-reklame-dritten som alt for mange nettsider er infisert av.

Du finner disse nettlesertilleggene her: https://extensions.apple.com

 

Bruker Chrome med AdBlock til vanlig. Kan det være Chrome som gjør at den jobber så mye?

Vil helst ikke bytte til Safari, da jeg er vant med Chrome. Hvis det dog er mye å tjene på å bytte gjør jeg vel det.

Lenke til kommentar

Syns egentlig Safari er kjappere mere behagelig å bruke, men Chrome er en mye bedre og smartere nettleser totalt sett. Har opplevd litt bogus styr med chrome på macbooken i det siste, så driver nå tester ut Safari igjen etter gammelt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ett av problemene med Safari, som forøvrig er veldig irriterende, er at når man har "for mange" faner åpne samtidig får man piler på siste fanen man må trykke på for å få se resten.

 

1286939.jpeg

 

1286940.jpeg

 

Noen som vet om det er en plug-in eller noe man kan gjøre for å unngå dette?

Lenke til kommentar

Spent på iPad Mini, spesielt ytelse og oppløsning osv.. Blir neppe en sånn på meg, bruker egentlig iPad (3) alt for lite til at jeg kan kalle det noe fornuftig kjøp i seg selv men er veldig kjekt til fotball på bussen de dagene ting timer dårlig på grunn av jobb, og den er et fint surfebrett til og fra jobb men det er hovedsaklig det.

 

Men skal nå holde et øye med hva Apple lanserer her, og se om det er noe snasent. Kan være at litt mindre skjerm er mer praktisk og at kjæresten da tar over iPad (3) som hun kan bruke på skolen de dagene behovet for å drasse med seg MacBook Pro 15" Retina ikke er helt til stedet.. Time will tell.

Lenke til kommentar

Hvorfor laster Transmission ned filer som jeg ikke har markert for nedlastning? Eksempel: Jeg laster ned en sesong av en TV-serie, og laster ned episodene enkeltvis ettersom jeg ser de, men gidder aldri markere undertittel-filene for nedlastning. Allikevel laster transmission alltid ned undertitlene mens jeg laster ned en gitt episode.

 

Det er selvfølgelig ikke så farlig mtp at det bare er noen få kilobyte det er snakk om, jeg lurer bare på hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Spent på iPad Mini, spesielt ytelse og oppløsning osv.. Blir neppe en sånn på meg, bruker egentlig iPad (3) alt for lite til at jeg kan kalle det noe fornuftig kjøp i seg selv men er veldig kjekt til fotball på bussen de dagene ting timer dårlig på grunn av jobb, og den er et fint surfebrett til og fra jobb men det er hovedsaklig det.

 

Men skal nå holde et øye med hva Apple lanserer her, og se om det er noe snasent. Kan være at litt mindre skjerm er mer praktisk og at kjæresten da tar over iPad (3) som hun kan bruke på skolen de dagene behovet for å drasse med seg MacBook Pro 15" Retina ikke er helt til stedet.. Time will tell.

 

Blir spennende med iPad mini, men for min del blir det ikke noe kjøp. Med iPhone 5 og iPad 3 dekker jeg alle mine behov veldig greit. Ser absolutt ingen grunn til å ha noe "i mellom" hva størrelse angår. Bruker egentlig iPaden veldig mye. Eller, den er stort sett i bruk hver eneste kveld i sofaen, enten fruen eller meg selv.

 

Som deg bruker jeg den også MYE til tv2 sumo og premier league. Utrolig mye kjekkere enn å ha kanalene på kabeltv-boksen. Nå kan jeg se premier league kampene uansett hvor jeg befinner meg, og er jeg tilfeldigvis hjemme kan jeg bare koble den opp på tv'en via Apple TV. Kjekt!

Lenke til kommentar

Det gode iOS liv atter en gang!

 

Har en iPad 2 som har gått i stå, og tenker å gjenopprette denne med en iOS 6 pakke nedlastet fra nett. Dette er snakk om ett wifi-brett. Lastet ned korresponderende pakke fra nett, men denne faila når eg skulle gjenoperette fra iTunes.

 

Linker til iOS 6: http://www.redmondpie.com/download-ios-6-final-for-iphone-ipad-and-ipod-touch-direct-links/#

 

Nå skal det sies at oppdatering og annet styr med iOS produkter har aldri fungert særlig bra med min Macbook Pro...en random Windows maskin derimot har vært redningen hver forbanne gang, så takk for "It just works" Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...