Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Mala: Det har selvsagt ikke noe med med saken å gjøre at du har jailbreaket din iPad 2... :roll:

 

Nei faktis ikke, for en jailbreaket iPad hadde null og niks for seg :) Dette er dama sitt brett, og da var det ihvertfall ikke noe poeng å ha dritten liggende innpå der. Så å himle med øynene dine kan du spare til en og annen android/iOS debatt.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med at det tar lang tid (opptil 10 sekunder) å vekke en Macbook Pro (Retina) fra dvale? Når jeg har min på batteridrift, er den treg på starten etter dvale.

 

I tillegg opplever jeg ofte mye lag/badeball til tross for at jeg bare har åpen en eller to programmer (spesielt Aperture og Picasa). OSX-versjonen er 10.8.2.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med at det tar lang tid (opptil 10 sekunder) å vekke en Macbook Pro (Retina) fra dvale? Når jeg har min på batteridrift, er den treg på starten etter dvale.

 

I tillegg opplever jeg ofte mye lag/badeball til tross for at jeg bare har åpen en eller to programmer (spesielt Aperture og Picasa). OSX-versjonen er 10.8.2.

Har aldri opplevd noe av det du skriver om her. Det var bare en firmware oppdatering som tok 2 minutter, det var irriterende å vente på.

Lenke til kommentar

Det forekommer at den er treg med å komme igang på min MacBook Air. Har egentlig ikke en forklaring på hvorfor.

 

Dette er også tilfellet med min MBP 2011 modell, etter at jeg oppdaterte til ML. Latterlig irriterende. Tidligere var det innhold på skjermen med en gang og alt var i gang.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Finnes det noen effektiv måte å så samlet flere ALAC (Apple Lossless) m4a filer sammen til en fil? Du har jo bøttevis med programmer, script og alt mulig som kan gjøre dette med AAC filer, med eller uten konvertering og du har jo mange gode lydbøk-byggere til OS X som også gjør samme jobben bare på en mer optimalisert måte for lydbøker, men ingen av disse ser altså ut til å støtte Apple Lossless.

 

Sitter nå å skal ta meg bryet med å få arkivert endel lydbøker på fil-serveren, så da tok jeg likså godt å stappet 2x DVD-rom i den ene stasjonære, fyret opp iTunes og startet å rippe til ALAC (Apple Lossless) i et forrykende tempo, tok så disse ALAC filene over til MacBooken og kjørte AudioBook Builder for å få ting gjort skikkelig, gadd riktignok ikke å høre på hver lydbok og få det perfekt med tanke på kapitellmerking osv men jeg syntes det er godt nok at hver CD blir markert som et eget kapitell og var naiv nok til å tro at jeg skulle sitte igjen med en enkelt, noe stor fil indelt i ni kapiteller i og med at det var ni CD-er til denne lydboka...

 

Her støter jeg jo på problemer, for Audiobook Builder støtter ikke ALAC så den MÅ konvertere, jaja tenker jeg da og etter mye testing har jeg kommet frem til 160kbps AAC VBR (variabel bitrate) er der jeg ønsker å ligge når det kommer til kvalitet / størrelse på lydbøkene mine.. Men neida, Audibook Builder støtter ikke VBR så det må bli CBR (constant bitrate) som jeg da må kjøre på 160kbps som tar mer plass, men gir mer eller mindre samme kvaliteten som 160kbps VBR noe som irriterte meg grønn..

 

 

Så jeg startet liksågreit forfra, tok alle CD-ene igjennom iTunes på nytt og konvertere de direkte til 160kbps AAC VBR og tenkte jeg nå endelig skulle hvertfall få arkivert lydbøkene som en og en fil, med kapittel indeling for hver CD i 160kbps AAC VBR kvalitet. Men neida, for selv om Audiobook Builder støtter "passthrough", ergo hvis du har AAC format fra før av så skal Audibook Builder kunne ordre alt uten å måtte omkonvertere filene så gjelder dette selvfølgelig ikke VBR, men bare CBR.... Så da var jeg like langt igjen.

 

Så nå har jeg jo innsett at Audiobook Builder kommer til kort, så nå har jeg hele lydboka i ALAC (Apple Lossless) liggende, med album art og med riktig tagging og det hele.. Problemet er bare at dette nå er hundrevis av små filer på et par minutter, dette er bare rotete og unødvendig.. Jeg vil ha alt i EN POKKERS fil, men jeg kan ikke finne et eneste program som kan slå sammen flere ALAC filer til en fil?

 

 

Vet noen om det finnes noen løsninger for dette, eller må jeg starte forfra igjen og få iTunes til å kombinere en og en CD om til en enkelt fil og overleve med 9-23 filer per lydbok istedenfor en enkelt en?

 

En utrolig tungvind nødløsning er å bare smelle inn alt via dBPowerAmp som FLAC eller WAV, kombinere disse sammen til en enkelt fil og deretter konvertere til Apple Lossless men da kan du jo vinke farvel til alt som heter effektivitet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...