Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjenoppretting fra TimeMachine fungerer gull, bare dra frem en nettverkskabel kontra det å gjøre det over trådløst så kan du ta tiden og dele den på åtte.

 

TimeMachine, oppgradering og gjenoppretting er en av de tingene Apple klarer så utrolig mye bedre enn Microsoft. På Windows maskinene mine så vil systemkrasj bety installasjon fra scratch, det finnes verktøy og muligheter for gjenoppretting og liggende men i 9 av 10 tilfeller så er det et eller annet som går galt eller ikke fungerer helt som det skal så jeg ender opp med å måtte ta alt fra scratch uansett. Med Mac og OS X så har jeg aldri hatt noe som helst problem, og i verste fall så beholder jo TimeMachine en backup av alle applikasjonene mine og liggende så gjør jeg en ren installasjon så slipper jeg å sitte å installere alt annet dilldall på nytt uansett.

Lenke til kommentar

Enig med 8gb ram. Server-modellen har ingenting for seg for privatpersoner. Enkelte hobbyister, kanskje, men ikke oss.

 

Takk. Da sparte du meg for 3000 kr. men....

 

Det er ikke mulig å endre HD på den billigste. Jeg synes også at 256GB er i minste laget, vil 1 TB fusiondrive fungere mye bedre enn en vanlig HD?

Lenke til kommentar

Høh. Bestilte meg en iPad Mini i dag. Knall formfaktor for mitt bruk, som stort sett er lesing. Mer fleksibel enn Kindle (liker også å ha tegneserier på den, og fint å kunne blande mellom Kindle, iBooks, GoodReader etc) og de andre også.

 

Jeg klarer meg fint uten e-ink egentlig, selv om det er en knall teknologi. :)

 

Akkurat på tabletfronten synes jeg Apple har det mest appellerende produktet.

Lenke til kommentar

Er virkelig wi-fi på iPad 3 så utrolig dårlig, eller kan det være noe feil med min iPad? Har nesten aldri full dekning, og nå på et hotell i tjukkeste London finnes den INGEN trådløse nett, mens MacBooken min finner i skrivende stund 9 nettverk. Ikke engang hotellnettverket finner min iPad. Har prøvd å skru av og på airplane mode, wi-fi, skru den av og på, reset'e network settings, men ingenting hjelper.

 

Begynner faktisk å bli på grensen til ubrukelig for min del. Må den på service, eller er den bare slik?

Endret av simenschi
Lenke til kommentar

Start opp Wi-Fi diagnostics på MacBooken, i Mountain Lion kan du gjøre dette ved å holdet inne option og trykke på wifi/airport ikonet i menylinjen. Da dukker det opp som nederste alternativ. Når appen har startet går du på View> Wi-Fi Scan. Da vil datamaskinen vise en liste over tilgjengelige nettverk, deres signalstyrke og en rekke annen info.

 

Gode signaler er fra rundt -50 dBm og oppover, alt som er lavere enn -80 ofte har svært dårlig ytelse, eller er vanskelig å koble til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...