Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Er det uvanlig med en voldsom klikkelyd på trackpad'en til macbook retina 15"? Min er ekstremt høy, føler det ljomer gjennom forelesningssalen hver gang jeg er nødt til å bruke den.

Og er det mulig å stille inn så man kan dra elementer ved å tappe to ganger på dem og så dra, uten å bruke knappene?

 

Har du sjekket under systemvalg -> styreflate? Alle innstillinger ligger der.

 

Better Touch Tool er for øvrig en app som gir deg mange fler muligheter men om akkurat det du etterspør er der vet jeg ikke.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på styreflate i systemvalg og velg "Trykk for å klikke", så kan du trykke uten at alle andre skal trenge å høre det.

Har du sjekket under systemvalg -> styreflate? Alle innstillinger ligger der.

 

Better Touch Tool er for øvrig en app som gir deg mange fler muligheter men om akkurat det du etterspør er der vet jeg ikke.

Jeg har gjort dette. Men det muliggjør ikke dobbelttapping på vinduer for å "holde inne museknappen" slik at man kan flytte objekter i finder eller vinduer.

Fant akkurat "tre knapper for å dra" i systemvalg/styreflate", men var ikke dette jeg var ute etter. Nå må jeg bruke 4 fingre for å skifte skrivebord. Ytterst irriterende.

Jeg får gi Better Touch Tool et forsøk snart.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette. Men det muliggjør ikke dobbelttapping på vinduer for å "holde inne museknappen" slik at man kan flytte objekter i finder eller vinduer.

Fant akkurat "tre knapper for å dra" i systemvalg/styreflate", men var ikke dette jeg var ute etter. Nå må jeg bruke 4 fingre for å skifte skrivebord. Ytterst irriterende.

Jeg får gi Better Touch Tool et forsøk snart.

"Experimental dragging" i BetterTouchTool fikser biffen!
Lenke til kommentar

Har du sjekket under systemvalg -> styreflate? Alle innstillinger ligger der.

 

Better Touch Tool er for øvrig en app som gir deg mange fler muligheter men om akkurat det du etterspør er der vet jeg ikke.

Gå inn på styreflate i systemvalg og velg "Trykk for å klikke", så kan du trykke uten at alle andre skal trenge å høre det.

Jeg har gjort dette. Men det muliggjør ikke dobbelttapping på vinduer for å "holde inne museknappen" slik at man kan flytte objekter i finder eller vinduer.

Fant akkurat "tre knapper for å dra" i systemvalg/styreflate", men var ikke dette jeg var ute etter. Nå må jeg bruke 4 fingre for å skifte skrivebord. Ytterst irriterende.

Jeg får gi Better Touch Tool et forsøk snart.

"Experimental dragging" i BetterTouchTool fikser biffen!

 

Prøv System Preferences > Accessibility > Mouse & Trackpad > Trackpad options > Enable Dragging.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt et problem som jeg ikke fikk svar på her tidligere, men jeg spør igjen. Jeg har en 13" MBP 2010 (2,66 GHz, Intel Core 2 Duo). Hele tiden jeg har hatt den har jeg valgt å bare lukke den i stedet for å skru av hver gang jeg ikke bruker den, og det har funket helt problemfritt fram til nå. Nå er det sånn at hvis den står i dvale-modus i en stund (noen timer), så krasjer den når jeg skal åpne den igjen. Alle programmer henger seg opp, samt Finder, og det eneste jeg kan gjøre er å restarte hele Mac-en, eller så tror jeg det funket å vente en god stund, men jeg pleier å bare restarte da det er lettere og tar mindre tid.

 

Noen som vet hva det kommer av og hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar

Hm, jeg har akkurat eksportert og slettet bildebiblioteket mitt på kanskje 600GB. Trodde jeg skulle få denne plassen fri, men nei. Sikkerhetskopier tar visst plutselig opp mye av plassen. Noen som vet hvorfor dette skjer? Hvordan kan jeg frigjøre denne plassen?

 

post-161752-0-80089700-1352679315_thumb.png

 

Må være sykt digg med 750 GB SSD. iMac eller MBP?

 

Usikker på om jeg vil skaffe SSD til min MBP (late 2011), eller vente til jeg oppgraderer til MBP retina.

Lenke til kommentar

Jeg var innom elkjøp i dag og kikket litt på noen produkter.

 

Jeg skal ha med en pad av et eller annet slag, men jeg ble i dag veldig usikker på om jeg skal gå for 4. generasjon eller om jeg skal gå for ipad mini. Ipad mini er utrolig slank, lett og lekker. I forhold er Ipad tung, stor og litt klumpete.

 

For det andre så er det klasseforskjell på macbookpro med og uten retina.

Lenke til kommentar

Må være sykt digg med 750 GB SSD. iMac eller MBP?

 

Usikker på om jeg vil skaffe SSD til min MBP (late 2011), eller vente til jeg oppgraderer til MBP retina.

 

Er en MacBook Pro 15" retina. Jeg fleska på med topp specs, mye penger, men hehe, så utrolig digg det er. Koselig med saftig prosessor også, driver med en del film- og bilderedigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...