Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

@Phax Ja jeg synes det. Ideelt sett skulle jeg ha kunnet plugget harddisken inn i TVen, eller i en Apple TV, valgt en videofil og sett i vei. Men tydeligvis kan jeg ikke det. Jeg må laste ned apps og masse dill dall, og det beste alternativet jeg har er å speile Macen gjennom Airplay som ikke fungerer særlig bra skal man tro Google. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Phax Ja jeg synes det. Ideelt sett skulle jeg ha kunnet plugget harddisken inn i TVen, eller i en Apple TV, valgt en videofil og sett i vei. Men tydeligvis kan jeg ikke det. Jeg må laste ned apps og masse dill dall, og det beste alternativet jeg har er å speile Macen gjennom Airplay som ikke fungerer særlig bra skal man tro Google. 

Da har du kjøpt feil boks. Det finnes tonnevis av bokser som gjør det, så hvorfor har du kjøpt en Apple TV?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

@Phax Ja jeg synes det. Ideelt sett skulle jeg ha kunnet plugget harddisken inn i TVen, eller i en Apple TV, valgt en videofil og sett i vei. Men tydeligvis kan jeg ikke det. Jeg må laste ned apps og masse dill dall, og det beste alternativet jeg har er å speile Macen gjennom Airplay som ikke fungerer særlig bra skal man tro Google. 

Da har du kjøpt feil boks. Det finnes tonnevis av bokser som gjør det, så hvorfor har du kjøpt en Apple TV?

 

 

Nevn 3

Lenke til kommentar

 

 

@Phax Ja jeg synes det. Ideelt sett skulle jeg ha kunnet plugget harddisken inn i TVen, eller i en Apple TV, valgt en videofil og sett i vei. Men tydeligvis kan jeg ikke det. Jeg må laste ned apps og masse dill dall, og det beste alternativet jeg har er å speile Macen gjennom Airplay som ikke fungerer særlig bra skal man tro Google. 

Da har du kjøpt feil boks. Det finnes tonnevis av bokser som gjør det, så hvorfor har du kjøpt en Apple TV?

 

 

Nevn 3

 

Det gidder jeg ikke. Her er en: http://www.dx.com/p/1080p-hd-multi-media-player-w-hdmi-video-audio-ir-usb-sd-black-126191

Lenke til kommentar

 

 

@Phax Ja jeg synes det. Ideelt sett skulle jeg ha kunnet plugget harddisken inn i TVen, eller i en Apple TV, valgt en videofil og sett i vei. Men tydeligvis kan jeg ikke det. Jeg må laste ned apps og masse dill dall, og det beste alternativet jeg har er å speile Macen gjennom Airplay som ikke fungerer særlig bra skal man tro Google.

Da har du kjøpt feil boks. Det finnes tonnevis av bokser som gjør det, så hvorfor har du kjøpt en Apple TV?

 

 

Nevn 3

 

Roku Ultra, Amazon Fire TV og nVidia Shield skal være ganske plug & play ift. streaming fra harddisk. Må muligens installere 1 app først da(jeg har ikke testet de selv, så jeg vet ikke).

PS4 og Xbox One kan for øvrig også gjøre dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Phax Ja jeg synes det. Ideelt sett skulle jeg ha kunnet plugget harddisken inn i TVen, eller i en Apple TV, valgt en videofil og sett i vei. Men tydeligvis kan jeg ikke det. Jeg må laste ned apps og masse dill dall, og det beste alternativet jeg har er å speile Macen gjennom Airplay som ikke fungerer særlig bra skal man tro Google. 

De fleste nyere TV-er lar deg vel koble til en USB-enhet for å spille av videofiler. Og om du syns det blir for komplisert å installere Plex på en Apple TV og f.eks macen din så er det nok bedre å velge en av de andre boksene som Nimrad nevner over her. 

 

Men videofilene må vel lastes over fra macen til den eksterne harddisken, så det er jo et spørsmål om hva som er enklest. Fysisk koble til og fra harddisken etter behov og bruke tid på å kopiere over filene, eller bare installere Plex. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde i1 Display Pro kalibrering på iMac Pro; Apple sin kalibrering var veldig nær, men faktisk litt mer korrekt vs hva i1 Display Pro klarte måle (mistenker de bruker dyrere kalibreringsutstyr). Så konklusjon, det er bortkastet å kalibrere en ny iMac Pro :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de med ny mac som bare har USB-C/Thunderbolt3. Fant endelig en adapter som fungerte med min gamle DVI Eizo-skjerm (brukes som skjerm #2).

 

https://www.komplett.no/product/862713/datautstyr/periferiutstyr/kabler/usb-kabler/usb-type-c-dvi-adapter?noredirect=true?noredirect=true#

 

Krevde av en mystisk grunn restart av maskin for å få den til å virke. Før det fant maskinen skjermen, men det ble sendt over en skjermoppløsning/frekvens som ikke skjermen støttet. Fungerer hele tiden nå.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

MACen fusker, tastaturknapper slutter plutselig å fungere. Hvilke virker tilfeldig, en dag kan det være r, q og m, og neste gang er det noen nye. En omstart bruker å fikse problemet, men etter en stund kommer det tilbake. Vet noen hva det kan være? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...