Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Akkurat den sammenkoblingen med Apple Watch har jeg ikke lagt så mye fokus på, har pr. i dag ikke klokken heller. Er jo ikke utelukket for fremtiden det heller i grunn.

 

Har du ikke Apple Watch er Touch ID på touchbar modellene gull! 

 

Enig. Det er fremdeles mange ganger du må skrive passordet likevel, selv i Apples egne programmer, og det irriterer meg hver gang, men half a loaf is better than none!

Lenke til kommentar

Ja ser for meg at det er en funksjon man raskt savner om man plutselig sitter foruten ;)

 

Var jo ett helvetes styr rundt batteritiden på fjorårets utgaver, men det ble vel ordnet opp i? Og årets utgaver har jo en mere effektiv CPU, så det har vel bare blitt bedre i bruk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har aldri problemer med at Touch Bar er i veien, blir lite feilklikking osv.. Men har ikke vært til stor nytte så langt. Så er jo hovedsaklig Touch ID som er det geniale med den for min del. Og som du selv nevner så er det også endel høyere frekvens på CPU om du går for modell med Touch Bar osv.. Så spørsmålet blir jo hvorvidt du er lysten på å betale de ekstra tusenlappene eller ikke. Også er det jo da to ekstra USB-C porter og muligheten til å koble til strømadapteret på begge sider av maskinen.

 

Dette med batteriet har jeg aldri hatt problemer med, selv ikke når det var veldig omtalt i media heller. Hadde nok ikke bekymret meg så alt for mye om det, du har jo uansett angrerett så du burde jo ha god nok tid til å finne ut av om batteriet lever opp til forventningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding RamGuy, ja man er jo ikke låst om man skulle få en vrien maskin. Og ekstra krefter er jo greit å ha de neste årene sånn sett. Akkurat det å lade i fra begge sider av maskinen er en ting i hvert fall jeg ser som positivt, for det er faktisk noe jeg har tenkt på flere ganger når jeg har sittet med dagens maskin i sofaen under lading.

Lenke til kommentar

Vurderer å hoppe på ett nytt Macbook Pro kjøp ved neste Power tilbud. Liker virkelig 13" formatet og hvor portabelt det er. Så da står det egentlig i mellom 13" MBP 256GB med eller uten TB. Heller vel egentlig mot å drite lang vei i TB, men legger jeg meg på en 256GB utgave av av 13" MBP er man jo nesten oppi prisen for Touch bar utgaven.

 

Men igjen..føler heller ikke jeg kan forsvare prisen for TB som jeg egentlig ser svært lite nytteverdi i foruten om fingeravtrykk sensoren, som sikker er utrolig deilig å ha. Hva maner dere som har hatt litt driftstid på 2016/17 modellene ?

Hvor mye pleier Power å ha tilbud på? Noen som vet om det er lenge til de kjører tilbud?

Lenke til kommentar

Prisene øker ikke, men de matcher ikke andre butikker under de dagene. Hvis Elkjøp har tilbud på en Mac til 1000kr billigere enn power, så får du ikke det tilbudet og 20%. Grunnen til dette er at det er ingen fortjeneste på Apple-produkter, så hvis man skulle få feks 1000kr til i rabatt så hadde de tapt en god del penger på hvert produkt. En Mac med 20% rabatt selgers allerede med ganske bra tap :)

Lenke til kommentar

Prisene øker ikke, men de matcher ikke andre butikker under de dagene. Hvis Elkjøp har tilbud på en Mac til 1000kr billigere enn power, så får du ikke det tilbudet og 20%. Grunnen til dette er at det er ingen fortjeneste på Apple-produkter, så hvis man skulle få feks 1000kr til i rabatt så hadde de tapt en god del penger på hvert produkt. En Mac med 20% rabatt selgers allerede med ganske bra tap :)

Ja, men det tapet er det vel DNB som spiser. Expert trekker jo 100%, mens DNB fakturerer deg for 80 %.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...