Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope. Expert tar hele tapet selv. I starten var det slik at expert tok 10% og dnb% tok 10%, men tror expert tar hele tapet selv nå. Kun goder for DnB. De tjener nok ganske godt på dette når folk ikke betaler i tide. Så prispressede produkter taper de penger på, men tjener en god del på produkter med god fortjeneste :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvilke metoder er best for å garantere at filene er slettet permanent? Ønsker å selge den gamle Macen, men er bekymret for at noen skal kunne grave frem gamle bilder eller dokumenter. Kan jeg selge den, med ro i sjela om at ingen vil kunne snoke i privatlivet, eller er det tryggere å la Macen støve ned i boden?

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Jeg har i det siste lagt merke til at høyre AirPod lades ut kjappere enn venstre AirPod, og må derfor lade den alene i AirPod-etuiet, uten den venstre også oppi for lading. Dette grunnet det virker som at om en av airpodsa er 100% ladet, stoppes den andre å lade. Dette la jeg merke til da høyre AirPod var tom for strøm, mens venstre hadde 100% strøm, etter en natt på laderen. Skal det være sånn? Utrolig tungvint.

 

Burde jeg ta dette opp med Apple, for en evt reparasjon? Kan jeg isåfall ta det med Eplehuset, selv om de er kjøpt på Apple.no?

 

Edit: Nå ser jeg også at etuiet sliter med å få kontakt med høyre AirPod. 1/10 ganger merker den at airpoden er i etuiet for å lade, men det skal da ikke være slik? Venstre AirPod har den ingen problemer med å få kontakt med. Jeg har sjekket oppi etuiet også, og det er ikke noe støv eller annet som tilsier at den ikke skal få kontakt.

Endret av M4ds
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan blokkere ukjent nummer på iOS?

 

Å blokkere kontakter og telefonnummer går helt greit, men når man trykker på "i"en ved siden av en "ukjent" oppringning, så mangler "blokker" knappen. (fordi den ikke har noe nummer å blokkere da sannsynligvis).

 

Men slike ukjent-"nummer" er jo det som er viktigst å kunne blokkere, så jeg tenker det er en mulighet der inne et eller annet sted  :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan blokkere ukjent nummer på iOS?

 

 

Jeg tror faktisk ikke det er mulig. Jeg har dog sett amerikanske tips som sier at "ukjent nummer" faktisk kommer til telefonen som nummer 000-000-0000. Kanskje det er et tilsvarende nummer i Norge. I så fall kan du bare opprette en kontakt for det 0000...-nummeret og blokkere den.

 

Hvis noen vet om dette stemmer så si fra.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan blokkere ukjent nummer på iOS?

 

Å blokkere kontakter og telefonnummer går helt greit, men når man trykker på "i"en ved siden av en "ukjent" oppringning, så mangler "blokker" knappen. (fordi den ikke har noe nummer å blokkere da sannsynligvis).

 

Men slike ukjent-"nummer" er jo det som er viktigst å kunne blokkere, så jeg tenker det er en mulighet der inne et eller annet sted  :)

Telenor hadde mulighet for en slik sperre på abm-nivå tidligere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Macbook Air er blitt så slow at jeg vil prøve å resette. Den har 4gb ram og ssd, men fikser ikke å kjøre Geogebra uten at vifta kjører full guffe. Har dere noe gode råd eller er det bare å google frem en how-to guide? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...